Hop til indhold

lidt hjælp til hvor meget hun skal have at spise


Gæst heino
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

jeg har lige fået min dejlige lille schæfer. af kennelen fik jeg arion foder med de sagde hun skulle 3x90 g pluds lidt når hun skulle i seng er det meget rigtig, jeg synes det virker lidt, men det er jo også min første hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Kig på fodervejledningen på sækken, og start der. Hun kommer vel til at veje 27-30 kg, så kig på tabellen og divider med antallet af daglige måltider. Og mærk på hvalpen et par gange om ugen. Der skal være et fedtlag, men du skal kunne mærke ribben og hoftebenet ved et let tryk.

 

Min tæve på nu 65 cm/36 kg, tog ca. 1 kg på om ugen indtil hun var 6 mdr. Siden da har hun taget ca. 6 kg på. Hun er fin og lækker, og har ingen problemer haft med vokseværk eller lign. Dog er hun en meget stor pige, så det er langt fra sikkert at din skal tage så meget på! Og det er jo meget individuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

En tommelfinger regel siger 10-13 gram foder pr kg hunden vejer.

Jeg ved ikke hvad en schæfer tager på i ugen - men en beagle tager mellem 3-500 gram på (cirka)

Vej din hund hver uge og senere efter behov - så man ikke lige pludselig står med et hovsa problem;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En tommelfinger regel siger 10-13 gram foder pr kg hunden vejer.

Jeg ved ikke hvad en schæfer tager på i ugen - men en beagle tager mellem 3-500 gram på (cirka)

Vej din hund hver uge og senere efter behov - så man ikke lige pludselig står med et hovsa problem;-)

 

For en voksen hund måske, men ikke en hvalp. I så fald skulle sådan en schæferhvalp på 10 kg kun have 100-130 g om dagen:shock: Nu kan jeg ikke huske præcis hvor meget sådan en lille fyr skal have, men noget mere end det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjekkede lige det Bella fik som hvalp. Vejledningen siger:

 

2-3 mdr: 290-330 g

4-5 mdr: 350-450 g

6-11 mdr: 360-460 g

12-17 mdr: 400-500 g

 

Jeg tror at vi fulgte vejledningen nogenlunde indtil hun var ca. 7-8 mdr. Så gad hun ikke spise mere, og slet ikke så store mængder. Af selvsamme grund er vi endt på noget kornfrit med masser af krudt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
For en voksen hund måske, men ikke en hvalp. I så fald skulle sådan en schæferhvalp på 10 kg kun have 100-130 g om dagen:shock: Nu kan jeg ikke huske præcis hvor meget sådan en lille fyr skal have, men noget mere end det:-)

 

Ja du har ret - det er selvfølgelig for en voksen hund. Jeg husker at mine hvalpe startede op på omkring 120 gram da de var 8-9 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...