Hop til indhold

Foder/ let til tynd mave


Gæst Anjavj
 Share

Recommended Posts

Gæst Anjavj

Vores molly på nu 9 måneder har let til dårlig mave. Det er simpelthen foderet. Vi har prøvet 2 slags nu uden bedring. Hun har ikke allergi eller andet. Hvilket foder kan anbefales? Nogle der har erfaringer med det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad har dui prøvet ind til videre? Dyrlægen har specialfoder til sarte maver... Personligt rådede jeg en vendinde til at prøve Fromm's foder til hendes tæve, der fik dårlig mave af det mindste - og som ikke fungerede på dyrlægens versioner. Det virkede for dem... Det vil sige, hendes mave var bedre på det, end den havde været på noget andet.

 

Der er nogle ting deri, der skulle være godt for fordøjelse (pro- og prebiotics)

 

http://www.gilpa.dk/index.php/shop-detaljer.html?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly1_black.tpl&product_id=30&category_id=14

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mindste hund på snart 5 år Disney har døjet med næsten konstant dårlig mave med en del natte-"ture" :damn: og når man kun vejer 1200 gram, så bliver man hurtig "lille":genert:

 

Men da vi fandt dette foder Acana Lamb http://trenddog.dk/shop/acana-lamb-okanagan-6100p.html, så har han kun haft et anfald á 2 dage siden. Ingen korn og hvede- dog lidt havre for mavens skyld. Høj % kød (lam) og godbidder må KUN være lam - ikke blande kødtyper.

 

Det var mit råd:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs foder allergi så. Jamen vi har prøvet fun4pets, aktiv, vist også en tredje og så noget Royal canin som skulle modvirke krystaller i hendes urin. Der var hendes afføring faktisk lidt bedre. Men lige nu er det foderet aktiv, men hendes mave bliver vi så nu vil vi sku gerne spendere en hel del mere på foder så staklen ikke skal døje med maven mere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs foder allergi så. Jamen vi har prøvet fun4pets, aktiv, vist også en tredje og så noget Royal canin som skulle modvirke krystaller i hendes urin. Der var hendes afføring faktisk lidt bedre. Men lige nu er det foderet aktiv, men hendes mave bliver vi så nu vil vi sku gerne spendere en hel del mere på foder så staklen ikke skal døje med maven mere :)

 

Hverken fun4pets eller Aktiv kan betegnes som kvalitetsfoder, så det kan sagtens være affaldsstofferne i foderet, som hun reagerer på.

 

Prøv evt. nogle af dem, der er nævnt tidligere i tråden. Der findes mange andre mærker på markedet, men prøv at gå efter noget, hvor størstedelen af de første ingredientser er kød (f.eks. kylling, fisk eller lam) og som ikke nævner bi-produkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vælg et foder der er godt presset i pillerne, og som indeholder roetrævler, det fungerer rigtig godt mod tynd mave. Husk hunden skal have det i ca 3 uger inden det fungerer rigtig fornuftigt, men det skal selvfølgelig gradvist blive bedre.

Min mor bruger denne her til hendes hund som altid tidligere har haft dårlig mave og nu fungerer den godt. SIF

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok gå efter et foder af en noget bedre kvalitet end fun4pets. 15kg for 159kr - så kan man selv gætte hvor meget der er kræset for det :-D Det er biprodukter og andet affald det meste af det - og det skal man få dårlig mave af.

 

Hvis jeg var dig ville jeg bestille nogle forskellige foderprøver/små 1 kgs poser hjem fra forskellige firmaer og så afprøve dem stille og roligt.

 

Der kan foreslås:

 

Olivers (fodrer jeg med)

Go care royal (fodrer jeg med)

Acana

Arion

Taste of wild

Kingsmoor

 

Der er riiiigtig mange muligheder.

 

Det vigtigste er vel bare at kød, står først på ingredienslisten. Hunde har ikke rigtig noget at bruge hvede/havre til.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer også overordnet set med på de råd du har fået.

Et andet er, at du skal se efter fiberindholdet i foderet - det skal helst være højt for hunde der har tendens til at få dårlig mave. Det udelukker faktisk også automatisk de fleste "dårlige" fodermærker, da der jo som bekendt ikke er ret meget fiber i hvede og hvide ris. Det er der derimod i rug, havre, brune ris, mv. Det er langt bedre for fordøjelse for både os mennesker og vores hunde!

 

Jeg fodre selv med

Acana

Kingsmoore

Taste Of the Wild

Orijen

Wolfsblut

Olivers

mf.

 

Hun veksler hver dag mellem 6 forskellige smage/arter og får også ofte enten vådfoder på, et råt ben i stedet for, eller råt kød på.

Nala har ikke haft dårlige afføring i snart 2 år!

Link til indlæg
Del på andre sites

vores har også døjet rigtig meget med dårlig mave. vi har prøvet hills, wolfsblut, og nu kører vi på eukanuba som han faktisk har en rigtig fin afføring ved. også mængde mæssigt (før sked han 5-6 gange dagligt). men tror bare man må prøve sig lidt frem. ihvertfald hvis du er 100% sikker på at det ikke kan skyldes et eller andet, andet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...