Hop til indhold

loppespray, omgivelser


Cie
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe søgt efter en loppespray til omgivelserne, som virker lige så godt som den Chrisco markedsførte for mange år siden, den hed vist "pre-lop".

 

Jeg er nu faldet over denne:

Tanaco RTU Xtra

 

Er der nogen herinde, som har erfaring med den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen erfaring med loppespray til hjemmet, da min dyrlæge er lidt imod at bruge det, netop fordi giften spredes så meget at både dyr og mennesker bliver meget udsatte, og fordi det er svært at bruge 100% effektivt.

 

Hvad med at bruge Capstar og program vet til behandling og forebyggelse? Ifølge min dyrlæge er de ret milde ved hundens system, og jeg kan i hvert fald skrive under på at Capstar er effektivt mod levende lopper!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ville sprøjte med fortyndet æble cider eddike (ja ja nu kommer jeg med den igen :genert:)

Udover det så giv din hund tilskud af æble cider eddike det holder lopper og flåter fra døren (og det virker)

Æble Cider er ren natur og kan ikke overdoseres

 

Hvis hunden har fået lopper kan man slå den ihjel med Capstar som der foreslåes - du kan også sprøjte din hund over med fortyndet æble cider eddike - lopper og flåter kan ikke fordrage lugten af det.

Udover det så virker æble cideren som en rensing af kroppen indefra - tungmetaller forsvinder og hud og pels bliver sundt så lopper og flåter ikke gider være der.

 

Vi har ikke haft lopper siden 08 og de seneste 1½ år har vi heller ingen flåter haft. Mine beagler får 2 dessert skeer hver eneste dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for nylig mistet en hund, fordi den ikke kunne tåle div. pour-on midler, derfor ønsker jeg ikke, at bruge gift min nye hund.

Collies, sheepdogs og nogle enkelte andre hyrdehunde kan være følsomme overfor f.eks. Advocate, men ellers dør hunde altså ikke af at blive dryppet i nakken. Og det er da ligegyldigt om du gør dét eller om du sprayer dit hjem med noget endnu mere giftigt. :vedikke:

 

Personligt har jeg det heller ikke godt med at dryppe i nakken (og gør det heller ikke forebyggende) men på den måde kan jeg da i det mindste se om huden reagerer. Man kan jo ikke se hvad der foregår nede i hundens lunger f.eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Collies, sheepdogs og nogle enkelte andre hyrdehunde kan være følsomme overfor f.eks. Advocate, men ellers dør hunde altså ikke af at blive dryppet i nakken. Og det er da ligegyldigt om du gør dét eller om du sprayer dit hjem med noget endnu mere giftigt. :vedikke:

 

Personligt har jeg det heller ikke godt med at dryppe i nakken (og gør det heller ikke forebyggende) men på den måde kan jeg da i det mindste se om huden reagerer. Man kan jo ikke se hvad der foregår nede i hundens lunger f.eks.

 

Jamen, det er da rigtig hyggeligt, at få at vide, at jeg er fuld af løgn. Mange tak for det!

 

Men kan du se hvad der sker med din hunds nyrer og lever, når du putter gift i nakken på den?

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har á flere omgange ledt efter, både gængse og alternative, loppemidler på internettet, så jeg tror jeg kender de fleste;-) (også nogle i ikke har nævnt), men jeg savner seriøst en god og effektiv spray til omgivelserne, som også virker mod larver og æg, eller i det mindste et af stadierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Lidt opfølgning.

 

I sommers købte jeg sådan et magnet-vedhæng og satte i min hunds halsbånd: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CGEQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.coachsage.dk%2FProdukter%2FVil%2520du%2520hjaelpe%2520din%2520hund.pdf&ei=XlOkUujzBaXi4wTShoCoAg&usg=AFQjCNE04nJRvqucvXzNO_usKLerIfe2Qw&sig2=_TPlwqqcMBCbaACOP6Bssw&bvm=bv.57752919,d.bGE&cad=rja

Vedr. magneter i forb. med lopper har jeg været i tvivl om, hvorvidt magneterne skulle sidde mod kroppen, eller om det er nok, at de hænger og dingler fra halsbåndet.

 

Dette magnetvedhæng fik ikke lopperne til, at holde sig væk.:cry:

 

For knap en måned siden købte jeg så den længe savnede spray til omgivelserne fra Tyskland.

Det er nu 3-4 uger siden, at jeg sprøjtede hele lejligheden (gulvtæpper, hundesenge, langs paneler o.l.).

Efter et par dage kunne jeg ikke længere finde lopper på hunden. Men for en uges tid siden fangede jeg 2 lopper på hunden, men så ikke flere siden.

Inden jeg sprøjtede fangede jeg 2-6 lopper dagligt.

 

Så sprayen har haft en effekt, men jeg er ikke imponeret.:cry:

 

For ca. 3 uger siden var jeg til dyrlæge med hunden, fordi hun haltede på det ene bagben. Dyrlægen fandt frem til, at hun havde overstrakt den muskel/sene, som holder knæskallen på plads, og anbefalede laser-behandling.

 

Nu har hunden så fået 5 behandlinger med laser, og sideløbende har jeg giver hende Bio-Strath og lidt andre ting for, at støtte op om behandlingen.

 

Jeg har selv stor gavn af et magnet-armbånd i forb. med nogle muskelproblemer, og har derfor længe overvejet en lignende løsning til min hund, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet finde noget, som var vel-egnet.

 

I tirsdags bestilte jeg så disse magneter: http://danolan.dk/shopView.asp?page=167&id=179&getString=page%3D168%26ct%3D79 , og jeg købte et billigt halsbånd af skind hos Maxi Zoo.

 

I onsdags modtog jeg magneterne, og limede 4 af dem fast på bagsiden af halsbåndet med superlim, og gav hunden halsbåndet på.

 

Lørdag aften sad jeg og nussede hunden på maven, og kiggede lige efter, om jeg kunne få øje på en loppe, men fandt ingen.

Jeg kom så i tanker om, at jeg da vist ikke havde set hunden loppe sig de sidste par dage.

Jeg spurgte børnene, om de havde set hende loppe sig for nylig, og det havde de ikke.

Og hunden har været mere rolig siden torsdag.

 

Så umiddelbart kan det se ud som om, at magnethalsbåndet vitterligt kan holde lopperne væk. Jeg tør næsten ikke tro på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm jeg ved ikke om magneter kan gøre det - men hvorfor ikke? Det sætter jo gang i vibrationer mv. Jeg går også med magnetarmbånd og det hjælper en del på min slidgigt.

Jeg formoder at det omtalte spray fra Tyskland er det samme som jeg selv anvender.

Mine beagler er/har været angrebet af lopper for første gang i flere år - så jeg har taget en del af de alternative midler i brug. Jeg både sprayer og drypper dem med den særlige spot on de laver. Udover det kæmmer vi dem 2 gange om dagen - der har vi fanget nogle lopper af den vej. Oscar har været i behandling med antibiotika og kløestilledende da han fik en allergisk reaktion på lopperne.

Udover det har jeg støvsuget - rystet tæpper mv. grundigt i sær den første uge. Vi er nu på anden uge og de sidste 4 dage er der ikke fundet noget på nogen af dem. Jeg vil dog forsætte endnu nogen tid med at spraye og dryppe dem til jeg er helt sikker på det er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...