Hop til indhold

Til hunde med dårlig appetit


Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Det er prøvet her da Darwin jo er lidt klejn i det - måtte gerne tage 2 kg på. Det virker ikke på ham det der fedtpulver - men måske er han bare underlig :hmm:

Ville ønske der fandtes en mirakel kur så han kunne få de der 2 kg på

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
BP, har du prøvet at give ham tigermælk, altså rå æg pisket med fløde? Alternativt kan du lave det til røræg. Og tilskud af koldpresset rapsolie. Det har hjulpet Bella til at øge vægten rigtig fint efter den seneste omgang lungeorm og maveinfektion.

Næh det har jeg ikke tænkt - hmm ved ikke om rå æg og fløde vil være godt for Darwins mave :vedikke:

Men kunne overveje at lave en omelet lign. ting til ham - den anden dag åd hans sønnens spejlæg i et ubevogtet øjeblik :mrgreen: og det gjorde ikke noget ved maven bagefter. Raps olien lyder som en god ide - jeg har den der koldpressede fra Bornholm - den må kunne bruges :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham ernæringsfyren fremhævede en masse godt ved æg, og sagde at stort set alle hunde kan tåle det. Personligt bryder jeg mig ikke om at give rå æg, så Bella fik det som røræg:genert:

 

Og luksusrapsolien fra Bornholm - så bliver det vist ikke bedre!!

 

Hvis du giver dig i kast med det, kan du så ikke holde os opdateret om hvorvidt det hjælper på vægten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham ernæringsfyren fremhævede en masse godt ved æg, og sagde at stort set alle hunde kan tåle det. Personligt bryder jeg mig ikke om at give rå æg, så Bella fik det som røræg:genert:

 

Og luksusrapsolien fra Bornholm - så bliver det vist ikke bedre!!

 

Hvis du giver dig i kast med det, kan du så ikke holde os opdateret om hvorvidt det hjælper på vægten?

 

:klap::bighug:

Tror godt Flipsen vil søge mad-asyl hos dig :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ham ernæringsfyren fremhævede en masse godt ved æg, og sagde at stort set alle hunde kan tåle det. Personligt bryder jeg mig ikke om at give rå æg, så Bella fik det som røræg:genert:

 

Og luksusrapsolien fra Bornholm - så bliver det vist ikke bedre!!

 

Hvis du giver dig i kast med det, kan du så ikke holde os opdateret om hvorvidt det hjælper på vægten?

 

Jeg har besluttet at prøve det af - æde det vil han jo nok gerne :mums:

Skal nok skrive herinde om der sker noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

BP, har du prøvet at give ham tigermælk, altså rå æg pisket med fløde? Alternativt kan du lave det til røræg. Og tilskud af koldpresset rapsolie. Det har hjulpet Bella til at øge vægten rigtig fint efter den seneste omgang lungeorm og maveinfektion.

 

 

Men kan de godt tåle fløde?

 

Hvor meget skal der i af hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vi har snakket over lammekøllen her til aften og min mand har "forbudt" mig at fede Darwin op på omelet og fløde. Han er ok indforstået med at Darwin får tilskud af rapsolie. Han er enormt bange for det vil give bagslag - så vi er enige om at vi nu forsætter den vej jeg er ledt ind på - at Darwins mave fungere på de fodertyper han nu får og så ser vi om han ikke får bygget noget muskelmasse på den vej :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har til formiddag været nede hos min opdrætter - haft Darwin med. Hun har vurderet ham som super fin - han er ligesom han skal være - dog til den slanke side. Grundet hans mange maveproblemer er han i meget bedre stand end man lige skulle tro - så noget rigtig har jeg gjort. Vi blev enige om at tiden må arbejde for ham og at det er langt bedre på denne måde frem for at bruge egentlige "fede" opskrifter - da det på sigt kan give bagslag - så det er den vej jeg følger nu.

Tak for hjælpen til I der er kommet med de gode forslag :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har til formiddag været nede hos min opdrætter - haft Darwin med. Hun har vurderet ham som super fin - han er ligesom han skal være - dog til den slanke side. Grundet hans mange maveproblemer er han i meget bedre stand end man lige skulle tro - så noget rigtig har jeg gjort. Vi blev enige om at tiden må arbejde for ham og at det er langt bedre på denne måde frem for at bruge egentlige "fede" opskrifter - da det på sigt kan give bagslag - så det er den vej jeg følger nu.

Tak for hjælpen til I der er kommet med de gode forslag :bighug:

 

Det er jeg enig med dig i. Benny er også på den slanke side. Jeg sørger for at han får masser af mad, men prøver ikke at fede ham op, tænker det enten ender med ræsermave (hvis han får for meget fedt) eller manglende lyst til at spise (man er vel en spidshund), regner med at der kommer lidt på sidebenene som han gror til, han er 2 år nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...