Hop til indhold

hvalpe træning, forskellige spørgsmål - renlighed osv


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

hej.

 

Hvordan er det nu helt præcist man...

 

- gør hunden rigtig renlig.

 

- lærer den at komme

 

-at sitte

 

- at vente på maden.

 

måske er vente på maden det sidste man skal lærer den.

 

har i andre gode råd er jeg åben.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Smukkemops

At vente på maden var det første min hund lærte. Det var så nemt og hun forstod det allerede efter få dage. hun har nok max været 9 uger da hun kunne vente pænt på sin mad. jeg startede med at have en godbid i hånden foran hende. Hvis hun forsøgte at tage den, fjernede jeg hånden. Når hun kiggede op på mig fik hun ros og en godbid (ikke den jeg viste hende fra starten). Næste skridt på vejen var at lære hende ikke at tage godbidden fra gulvet; det gjorde jeg på samme måde som først beskrevet. Da hun kunne det var det jo ganske nemt at overføre det til at hun ikke spiser af sin madskål før jeg har sagt JA til hende. I dag er hun så god at jeg kan hælde hendes mad fra målebægeret direkte på gulvet uden hun tager noget før hun får lov :) Hun er en næsten 7 mdr gammel mops. Venlig hilsen Tanja :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Smukkemops

Hej aanonymoss, vores hund er 7 måneder og stadig ikke helt renlig... Hvad et det for en hund du har? små hunde kan være længere tid om at blive renlige. Det jeg vil foreslå er, at du tager hvalpen ned hver eller hveranden time så den næsten ikke kan undgå at tisse udenfor. Når den tisser udenfor roser du den til skyerne og givet en godbid. Hvis du ser den har lavet noget indenfor ignorerer du den, endelig ikk skælde hvalpen ud, den lærer kun at det ikk er godt at tisse mens du ser det, og så vil den måske lade være med at tisse udenfor når i er ude.

Men som sagt det kan tage rigtig lang tid. Vores hund kan holde sig hele natten og som regel også mens vi er på arbejde. Men hun går desværre sjældent til døren når hun vil ud. Derfor er det vigtigt at være meget opmærksom på små signaler hunden sender når den er ved at skulle ud.

Venlig hilsen Tanja :)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er en lille dame, chihuahua/pomeranian.

 

det er bare udenfor i haven, sammen med hund nr. 1. 3.4 år.

 

Okay.. hun. Hvis du med hele dagen mener flere timer i haven, så må hun vel gøre sig ren der?

 

Som andre har skrevet: Ud med hende hver ½ - hele time, så rammer du et tidspunkt hvor hun gør sig ren ude.

 

Tør tis indenfor op med køkkenrulle, læg dette i haven og vis hende derhen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Smukkemops

Tør tis indenfor op med køkkenrulle, læg dette i haven og vis hende derhen.

 

Hmm det var egentlig ikke en dårlig ide. Det tror jeg, jeg vil prøve med min hund hehe :mrgreen::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
hej.

 

Hvordan er det nu helt præcist man...

 

- gør hunden rigtig renlig.

 

- lærer den at komme

 

-at sitte

 

- at vente på maden.

 

måske er vente på maden det sidste man skal lærer den.

 

har i andre gode råd er jeg åben.

jeg ville finde et hvalpehold gennem specialklubben - den kan findes her : www.dansk-kennelklub.dk
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...