Hop til indhold

Min hund er aggressiv overfor andre hunde.


Gæst Holme
 Share

Recommended Posts

Gæst Holme

Hej allesammen.

 

 

Jeg har en border collie tæve på et år. Som har svært ved at der kommer andre hunde tæt på os ejer. Vis de kommer inden for ca 1meters afstand snapper hund efter dem, og kommer de tætter på skubber hun dem væk med sit hoved mens hun knorer "det er ikke en rigtig knoren men mere en grynten. Og det er ikke bare et lille skub, hun skubber dem langt væk.

 

 

Og det er alle størrelse af hunde det gælder.

 

 

Og her på det sidste har hun været efter en bestemt hund, efter den væltet en af os ejer. Så den skal ikke komme særlig tæt på før den bliver skubbet langt væk. Men den prøvr igen og igen.

 

 

Vi kommer i på et grønt område vor vi mødes med en masse hunde både store som små og alle hunden løber løst, vor det går super fint så længe de ikke kommer for tæt på. Og der er nogle hunde der godt må komme tætter på end andre de må bare ikke tale med os.

Hun er glad for at komme der og glæder sig til at komme der.

 

 

Hun har ikke bidt nogle hunde, men det virker noget voldsomt at hun skubber de andre hunde så langt mens hun knorer.

 

 

Hun er normalt en rigtig glad hund, som godt lide mennesker og de hunde hun kender godt.

 

 

Så er der nogen der kender til dette problem, eller er der nogen der har et godt råd.

 

 

Mvh

Nick

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at komme der:) din hund har ikke fornøjelse af det, lad hunden mødes med hunde den kan med ikke andre:) jeg er en af dem som aldrig lærer at fatte hvordan man kan skrive " min hund elsker at komme der" samtidig med at man beskriver de problemer hunden har:) mon ikke bare det er din hunds ejer som elsker at komme der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man kunne lade være med at komme , men det ville jo ikke løse problemet, Bare flytte det. og hundes "venner" kommer jo i det område.

Og hvad angår ejeren så er de ligeglade med om det er der eller andre steder hunden har jo samme adfærd

 

og jo det kan da godt være du ikke fatter at nogen folk siger at "min hund elsker at komme her", men når nu hunden sidder klar om morgen og venter på at komme der over og selv går der hen, må man da gå ud fra da hun gerne vil der hen. Men det er jo noget med at læse ens hunds behov :blink:

 

Men det var nu ikke området der var problemet, men hundens adfærd. Og den følger jo med hunden. Det ville jo ellers være rart vis man kunne ligge den hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok det jeg mener er lad være med at sætte hunden i situationen ;) lad ikke hunden skulle forholde sig til mange fremmede hunde som kommer for tæt på dens privat zone:) dvs undgå disse ture hvor i møder mange fremmede hunde og aftal i stedet møder med hunde jeres hund kommer fint ud af det med! Det er i mine øjne ikke hunden som opfører sig unormalt det er jer der sætter hunden i en situation hvor den bliver nødt til at opføre sig på en måde i finder unormalt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet med at gå helt væk. Prøvet at sidde med hunden og fange dens opmærksom.

Vi har prøvet med og uden snor.

 

så vi har prøvet det meste.

 

Hvad med et "nej" og vise hende at I er uilfredse med situationen?

 

Din hund behøver slet ikke opleve situationen som et problem, hun har jo lært sig en strategi som tilsyneladende fungerer, men det er ikke hensigtsmæssigt at en hund afgør hvilke andre hunde der må komme tæt på dens mennesker. Det er ikke en hunds job.

Link til indlæg
Del på andre sites

Under alle omstændigheder forstår jeg ikke folk der synes det er i orden at bruge andres hunde som testpiloter. Hvis man ikke får signaler der indikerer at der kan være problemer (såsom at hunden bliver taget i line) så syntes jeg det er decideret tarveligt at ens hund skal have en røffel uden grund, bare fordi en anden ejer liiiiige skal se om ikke det går godt denne gang.

 

Til TS og andre der har samme tankegang: Vær glad hvis du ikke møder mig og min hund, for jeg kan blive rigtig muggen hvis min hund bliver reduceret til at være et forsøgsdyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Har I prøvet at have jeres hund i stramt snor, på afstand af de andre hunde i parken?

Belønne/rose hunden hver gang en hund kommer for at hilse(både på hund og jer som ejere)og det spænder af godt?

Fordelen er I har jeres hund i snor, I kan stoppe hunden, inden den reagere uhensigtsmæssigt.

 

Jeg bruger den metode, når vi er i hundeskoven og en meget duftende tæve(lige op til løbetid/i løbetid!) er i nærheden. Min hund får snor på, vi sidder begge roligt på en bænk. Når hunden(her tæven kommer hen), de får hilst pænt på hinanden og der bliver skabt ro, så roses min hund langt op til skyerne.

Og vi kan sidde på bænken længe -10 min- før der er helt ro på min hund.

 

Iøvrigt, når jeres hund reagere aggressivt, sker det så, når hundene leger sammen? Alstå står alle ejere stille et sted? Man kan oftes undgå konflikter, hvis man går rundt sammen med de øvrige hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...