Hop til indhold

Hvilken børste??


Gæst Anjavj
 Share

Recommended Posts

Gæst Anjavj

Vores molly fælder meget for tiden, hun har skæld og let til irriteret rød hud. Jeg bader hende i medicinshampoo 1 gang om ugen. Hun er en blanding af labrador retriever/kleiner munsterlænder. Hvilken børste vil i anbefale? Som ikke gør ondt på hende men alligevel kan tage nogle af hårene :) synes det er en jungle med de børster der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anjavj

Nogle gange kan der også gå længere tid, men er efter hun har fået skæld at jeg er begyndt på det. Ellers kan hun klø sig til hun nærmest får sår, hun klør sig ikke så meget efter vi er begyndt på det med bad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tea får det på samme måde, når hun er i voldsom fældning. Det der virker bedst her, er at børste hende dagligt med denne her: MORE 4 UNDERULDSBØRSTE STOR - Maxi Zoo Alt til mine dyr

Som er den børste der irriterer hende mindst.

Hveranden dag børster vi så også med en blød karte, og en underuldsrive (det er hun absolut ikke vild med, men det er den tætte underuld som giver problemet, så den skal altså af hurtigst muligt). Hun kommer også i bad i medicinsk shampoo en gang om ugen når hun fælder værst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anjavj

Har ikke været til dyrlægen i nu, ville lige prøve alternativer først. Vi har f.eks skiftet foder, og ugentligt bad som har hjulpet. Det er også kun når hun fælder som hun gør nu, at hun har problemet med kløe og skæld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anjavj

Uhh tak for tippet, børsten ser faktisk lovende ud synes jeg :) plus den er på tilbud. Hehe. Vi giver den et forsøg.

Nå så ikke kun mig der bader hund hver uge, mange har efterhånden sagt om jeg var skør :) øh men det virker jo tydeligvis på hende, og er jo også kun når hun er i perioden hvor hun fælder så voldsomt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med børsten! det skal lige siges, at den ikke er videre effektiv overfor løs underuld, men den medfører som sagt den mindste konflikt herhjemme.

Et bad hjælper jo godt til med at løsne pelsen, og hvis du allerede bruger en medicinsk shampoo, uden parfume og allergener, og som giver huden lidt fugtighed tilbage, kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne skade.

Har du ikke købt din shampoo hos dyrlægen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kender jeg ikke - men som allergiker har jeg oplevet at slå ud over to forskellige kw produkter, så jeg undgår helt det mærke.

Jeg ville helt sikkert vælge et produkt fra dyrlægen til tør/kløende hud. Det er vigtigt at det er helt fri for parfume og allergener, for der skal ikke meget til at fremkalde en reaktion når huden er så irriteret i forvejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil godtnok fraråde bad med shampoo så tit og tænker faktisk at hundens problemer nemt kan komme af for ofte vask med shampoo, skyld hunden over med rent vand og børst den grundig igennem med en god karte med gummidutter, sørg for at den bliver gennemtør er der fugt i pelsen kan det nemt føre til svamp;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det lyder voldsomt, at hun klør sig så meget, at hun ligefrem kan klø sig til blods..? Hvis det kun sker i fældeperioderne, så burde det jo være et tegn på at hun ikke kommer af med de løse hår godt nok. Så jeg ville nok sætte alt ind på at hjælpe med at fjerne dem, og finde en børste/kam/strigle der passer specifikt til din hunds pels. Jeg tvivler på at det vil være den samme som til en sheltie, som bør ha' en ret anderledes pels end din hund? Der findes jo maaange forskellige slags, også specielle underuldsfjernere, så du burde kunne finde noget der virker for jer.

 

Et bad hjælper også på at fjerne underulden - men det tørrer også nemt huden ud. Men man behøver jo ikke bruge shampoo, hvis formålet bare er at fjerne uld. Og som de andre, så ville jeg nok ta' en snak med dyrlægen, der kan jo også findes en rigtig medicinsk shampoo der hjælper på det.

 

Håber du finder en løsning der fungerer for jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...