Hop til indhold

Stalosan pasta..??


korvis
 Share

Recommended Posts

Iso har skåret sig i poten, og nu har en veninde anbefalet noget der hedder Stalosan pasta, der skulle være helt fantastisk. Jeg googlede det selvfølgelig, men det blev jeg ikke meget klogere af... Der ligger en hel del gamle, gamle tråde på div. hestefora, men ellers lader det til at pastaen faktisk ikke rigtig findes mere? Så hvis nogen herinde kender pastaen, og ved mere om hvorvidt den er forsvundet eller stadig kan købes, så vil jeg meget gerne høre om det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er på lager her:

 

Stalosan Salve og Stalosan Pasta | Sårbehandling | Stalosan Salve og Stalosan Pasta fra Ornestation Mors ApS

 

Stalosan Pasta 300 gr. - Foderlageret

 

Men når jeg kigger i produktvejledningen fra stalosan (bruger nogle af desinfektionsprodukterne til gårdene) så ser det ikke ud som om den er i bladet

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Janni! Har du brugt pastaen til hunde/dyr, og i så fald fungerede det godt?
JA. men jeg syens helosan er ligeå godt..Og aloe vera bedre..Men aloe vera virker jo nok ikke bakteriebekæmpende..Men sådan rent helingsmæssigt synes jeg aloe vera er bedre.

Men jeg er jo også sådan en der heller ikke selv tager penicillin. Selvom jeg var tæt på at søge læge i Luxembourg :shock: Jeg var blevet bidt ved håndledet af en hund. Et ret dybt hul. Men det blødte (meget) så tænkte det var sikkert nok at skylle det. Selvfølgelig gik der betændelse i lortet og søndag morgen var armen rød og hævet helt op til albuen. Men vi skulle udstille søndag :engel: så jeg snittede hul nede ved bidet.Og så væltede det ud med betændelse.. Om aftenen var det knapt så slemt, og jeg gentog succesen..Mandag kørte vi hjem. Og nu er det kun lige bidet der er lidt hævet, men ellers fint. Så jeg overlevede igen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

JA. men jeg syens helosan er ligeå godt..Og aloe vera bedre..Men aloe vera virker jo nok ikke bakteriebekæmpende..Men sådan rent helingsmæssigt synes jeg aloe vera er bedre.

Men jeg er jo også sådan en der heller ikke selv tager penicillin. Selvom jeg var tæt på at søge læge i Luxembourg :shock: Jeg var blevet bidt ved håndledet af en hund. Et ret dybt hul. Men det blødte (meget) så tænkte det var sikkert nok at skylle det. Selvfølgelig gik der betændelse i lortet og søndag morgen var armen rød og hævet helt op til albuen. Men vi skulle udstille søndag :engel: så jeg snittede hul nede ved bidet.Og så væltede det ud med betændelse.. Om aftenen var det knapt så slemt, og jeg gentog succesen..Mandag kørte vi hjem. Og nu er det kun lige bidet der er lidt hævet, men ellers fint. Så jeg overlevede igen :roll:

Man skal bare lige huske at Aloe Vera godt kan svie når man kommer det på.

Hilsen hende som kom det på en rift et vist sted vi ikke lige taler om, og som havde glemt at det jo svier når man kommer det på et sår.

 

Sikken en omgang med bid i håndleddet. Godt du overlevede. Nu er du forhåbentlig vaccineret mod stivkrampe, og pas nu på med blodforgiftning!

Redigeret af Ovamor
glad for at Janni overlevede
Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal bare lige huske at Aloe Vera godt kan svie når man kommer det på.

Hilsen hende som kom det på en rift et vist sted vi ikke lige taler om, og som havde glemt at det jo svier når man kommer det på et sår.

 

Sikken en omgang med bid i håndleddet. Godt du overlevede. Nu er du forhåbentlig vaccineret mod stivkrampe, og pas nu på med blodforgiftning!

Hahahaha den kan jeg slå..Jeg havde været i bad og skulle skynde mig..Snupper den forreste armspray og dynger rigeligt under armene. Og så skal jeg ellers love for det begynder at svie. OMG! Så var det mandens fodspray jeg havde pøset under armene :mrgreen:

 

Stivkrampe fik jeg for et år siden.. for første gang i mit liv :engel: Blodforgiftning? er det ikke kun i starten når der er betændelse? Nå men det gør ikke ondt længere så jeg er nok gået fri

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: He-he. Så var det vel lige før du næsten kunne flyve, sådan som du garanteret har basket med armene.

Jo jeg tror man hurtigt opdager det med blodforgiftning, så du er nok sluppet heldigt. Sejt, at du har kunne vente så længe med stivkrampe. Men du har måske klaret det selv, eller passer godt på dig selv. Jeg fik sidst en, da jeg bed mig selv i tungen, uden at opdage det før jeg smagte blod :shock:. Det blødte godt nok næsten 2 dage!

 

Kan en hund (eller andet dyr) egentlig få stivkrampe? Får de mon sådan en indsprøjtning hvis de er blevet bidt eller kommet til skade?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: He-he. Så var det vel lige før du næsten kunne flyve, sådan som du garanteret har basket med armene.

Jo jeg tror man hurtigt opdager det med blodforgiftning, så du er nok sluppet heldigt. Sejt, at du har kunne vente så længe med stivkrampe. Men du har måske klaret det selv, eller passer godt på dig selv. Jeg fik sidst en, da jeg bed mig selv i tungen, uden at opdage det før jeg smagte blod :shock:. Det blødte godt nok næsten 2 dage!

 

Kan en hund (eller andet dyr) egentlig få stivkrampe? Får de mon sådan en indsprøjtning hvis de er blevet bidt eller kommet til skade?

Nej hunde og katte får ikke stivkrampe..men heste derimod gør..De blvier også rutinemæssigt vaccineret mod det..

 

Kan man få stivkrampe via tungen? Dengang jeg gik hos den antroposofiske læge var det kun dybe huller hvor der ikke kommer luft ned der var farlige

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hunde og katte får ikke stivkrampe..men heste derimod gør..De blvier også rutinemæssigt vaccineret mod det..

 

Kan man få stivkrampe via tungen? Dengang jeg gik hos den antroposofiske læge var det kun dybe huller hvor der ikke kommer luft ned der var farlige

Hvis man kan få det, så skal jeg nok sørge for at få det :stupid: Måske er det fordi jeg har en kunstig hjerteklap at jeg lige fik sådan et skud, jeg skulle også have penicillin, for ellers kan det gå i blodbanerne og give problemer med hjertet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan jeg selv komme med en anmeldelse af Stalosan pasta! ;-)

 

Jeg brugte det tålmodigt i nogle dage, men så sa' Iso selv fra... Pastaen er simpelthen for hård, så det gjorde ondt på hende når den skulle lægges på såret. Det var lidt ærgerligt, for i de få dage jeg alligevel brugte den, så det ud til at den absolut havde en helende effekt.

 

Om et par dage får jeg en tube Stalosan salve, som en anden veninde har anbefalet, den skulle ha' de samme egenskaber som pastaen, men er nemmere at arbejde med. Nu er Iso's sår ved at hele, og jeg håber at det er helet færdigt på søndag, ellers er jeg da meget nysgerrig på hvordan salven virker. Jeg må vel bare bruge det på mig selv, så... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går eftermiddags fik Iso så stalosan salve på såret for første gang. Og i dag, om eftermiddagen ca. 12 timer senere, var der sket en ret drastisk forandring!! Såret var nærmest helt lukket, søreme! :shock: Nu er det spændende at se hvad der sker i løbet af det næste døgn. Indtil videre ser det i hvert fald ret vildt ud. Og salven er helt blød og nem at arbejde med. Et lille minus er dog at salven åbenbart svier lidt. Iso reagerede godt nok ikke da hun fik salven på i går eftermiddags, men i dag sparkede hun lidt med benet lige da hun fik det på. Det gik dog over lynhurtigt igen. Billede af såret fra i eftermiddags:

pote dag 12.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...