Hop til indhold

Snoopy må være lydsensitiv.


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Snoopy er forfærdelig lydfikseret.Han er jo græsk og nok en bordermix.

Han elsker eller nærmerer bliver ophidset af mange lyde, f.eks en Harley , en gammel sportvogn, som naboens 60er MG. En knallert med larm på, skateboard osv.

Han er min nr 16 eller 17 hund og jeg har aldrig oplevet en sådan hørehund.

Idag sov vi til middag og bagefter gik jeg ned i haven med kaffe for at sætte en ny plante. Jeg sad på en taburet og hørte kl 16,15 en underlig fuglelyd???, som jeg godt nok synes at genkende. Det skal lige siges, min hørelse ikke er særlig god mere. Jeg kiggede på Snoopy der gloede op i luften.

Jeg rejste mig og kiggede og kiggede og ja, et tranetræk på nok mere end 40 fugle. 5 min senere kom et nyt træk på nok mindst 25 . Desværre var de rimelig højt oppe, og det var nok et af de sene træk på dagen, men det er ikke hver år vindretning fra Rugen er, så de går herover.,

Men jeg synes det er pudsigt, at han af 6 hunde hører en så sjælden lyd.Og reagerer på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Snoopy reager på rigtig mange lyde og vender sig om efter dem.Stopper helt op og og kigger, er helt anspændt, de andre 5 hunde har ingen reaktion. Hvis naboen starter sin Mg sportsvogn, står han ved hegnet og når den ruller ud på vejen ligner han een , der vil fange den.Det skal siges at naboen har rigtig mange biler og kun dem med speciel motorlyd er interessante for Snoopy. Hvis vi lige går langs hovedgaden og der kommer en motorcykel med stor lyd, så reagerer han også.

Desværre er rulleskøjter, skateboard og især udborede knallerter også et hit, som han gerne vil standse.

Men græsslåmaskinen er han bange for.

Jeg ser det som han stresses af de lyde,.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...