Hop til indhold

20 uger gammel han labrador


Gæst Ælling
 Share

Recommended Posts

Gæst Ælling

Hej

 

Jeg har et problem med min labrador hanhund når han er hjemme hos mig er det ikke de stor problemer med han gør eller tisse og nr. 2 inden for men når han kommer op til der hvor han bliver passet så bliver alt det som jeg har lært han bare smit over højre skulder og der op tisser han og laver nr. 2 inden for, det skal lige siges at de selv har en brun labrador hunhund og hun er en rigtig dejlig hund

 

Er der nogen som der har nogen idéer til hvad der kan hjælpe??

 

På forhånd tak :D

 

med venlig hilsen

 

Ælling

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et af de små problemer, tiden plejer at løse, for din hvalp er slet ikke gammel nok til at være helt renlig endnu.

Men selvfølgelig kan man hjælpe sig selv ved at lære hvalpen korrekt opførsel. Hunde lægger ikke 2 og 2 sammen på samme måde som mennesker. Selv om han har lært at han ikke må tisse inde i dit eget hjem, er det langt fra sikkert at han forstår at det også gælder i andres hjem.

 

Han skal med andre ord behandles som om han er helt lille hvalp, når han er der hvor han bliver passet. Der skal holdes øje med ham hele tiden, og lige så snart han bliver rastløst og begynder at cirkle rundt, skal han ud. Helst før han bliver trængende, dvs. hver gang han har leget, spist eller sovet, alternativt ca. 1 gang i timen. Så skal 10-øren nok falde inden længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg have lige glemt at han ikke giver nogen varsel for han tisser og han ikke kan være alene hjemme

 

Alle hunde giver varsel før de tisser. Det er bare mennesker der ikke kan finde ud af at se det. Men så kan de andre råd vel bruges, eller hvad?

Det andet ved jeg ikke hvad har med sagen at gøre. Det er vel meget naturligt for en hvalp på 20 uger :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ælling
Alle hunde giver varsel før de tisser. Det er bare mennesker der ikke kan finde ud af at se det. Men så kan de andre råd vel bruges, eller hvad?

Det andet ved jeg ikke hvad har med sagen at gøre. Det er vel meget naturligt for en hvalp på 20 uger :vedikke:

 

nu har jeg selv set det og nej han gav ikke noget varsel på det....

 

ikke når han godt kan være alene hjemme os mig uden problemer!

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg selv set det og nej han gav ikke noget varsel på det....

 

ikke når han godt kan være alene hjemme os mig uden problemer!

 

De fleste hunde snuser rundt inden de sætter sig for at tisse, det er dét signal du skal se efter - når han begynder at være 'søgende', så er det bare afsted med ham :-D

 

Du kan ikke forvente at han kan være alene hjemme alle steder, bare fordi han kan der hvor han bor fast. Det skal trænes hvis han skal lære at være alene i flere forskellige hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ælling
De fleste hunde snuser rundt inden de sætter sig for at tisse, det er dét signal du skal se efter - når han begynder at være 'søgende', så er det bare afsted med ham :-D

 

Du kan ikke forvente at han kan være alene hjemme alle steder, bare fordi han kan der hvor han bor fast. Det skal trænes hvis han skal lære at være alene i flere forskellige hjem.

 

jeg bliver nød til at sige at nej han snuser ikke eller noget som helst, han sætter sig bare og tisser og hjemme hos mig kommer han også hen og "siger" det til mig :) på min gammel hund jeg have, kunne jeg også godt se det :)

 

okay vi må prøve at træne det med ham der oppe så :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bliver nød til at sige at nej han snuser ikke eller noget som helst, han sætter sig bare og tisser og hjemme hos mig kommer han også hen og "siger" det til mig :) på min gammel hund jeg have, kunne jeg også godt se det :)

 

okay vi må prøve at træne det med ham der oppe så :)

 

Okay? Det kan måske være fordi der dufter af den anden hund .. Ej, jeg ved det ikke - men så kunne I måske være mere OBS på at tage ham ud en gang hver 2. time så han kan tisse?

 

Det er en rigtig god idé at træne alene hjemme i pasnings-hjemmet også, held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ælling
Okay? Det kan måske være fordi der dufter af den anden hund .. Ej, jeg ved det ikke - men så kunne I måske være mere OBS på at tage ham ud en gang hver 2. time så han kan tisse?

 

Det er en rigtig god idé at træne alene hjemme i pasnings-hjemmet også, held og lykke med det :-D

 

ja det er nok ikke andet for :)

 

tak :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...