Hop til indhold

Klip af Coton


Gæst Williwap
 Share

Recommended Posts

Gæst Williwap

Hej,

 

min dejlige lille coton er ved at være 7 mdr og ret langhåret. Han har en smuk pels, og jeg har bestemt ingen planer om at klippe ham, selv om pelsen allerede kræver en del. MEN... Han kan næsten ikke se noget med mindre han får elastik i. Synes bare ikke elastikken er optimal, der falder stadig masser af hår/pels ned i øjnene på ham. Overvejer om man kan klippe ham i hovedet kun,, uden at det dog ser fuldstændig dumt ud. Nogle med erfaring omkring dette lille problem og evt andre gode råd?

Venlig hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klippede min coton, og startede netop med at klippe foran øjnene, så hun kunne se. Det endte så med at jeg klippede hende helt ned hvert forår... :lol: Jeg syntes simpelthen det var for hårdt at holde hendes pels, og det syntes hunden også!

 

Til at klippe ved øjnene brugte jeg en lille neglesaks fra Matas, én med runde spidser. Jeg syntes det virkede lidt for farligt med en spids saks omkring øjnene... Og så er det bare om at kaste sig ud i det, og øve sig. Det vokser jo heldigvis ud igen, hvis det ikke bli'r superflot de første par gange. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klippede min gamle coton jævnligt. Det var trælst for både hende og jeg, at hun konstant fik småkviste i pelsen på gåture. Efter hendes første klip blev hun en helt anden hund, som pludselig fræsede rundt. Men . . . . . du kan da sagtens fjerne pandehåret - også på en pæn måde.

 

Se billeder her - før og efter: http://www.hunde-forum.dk/members/2009-albums855.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg vil anbefale dig ikke at klippe hans pandehår, men sætte det op med en lille silicone elastik, og derefter samle det resterende løse hår med en lille plastik clips, i det andet hår der er bundet op, så bliver det siddende :-) har selv en coton han på 14 mdr. du kan evt købe/låne bogen pelspleje af coton de tulear af Brigitte Jespersen, der er alt om pelspleje (også om opsæt af pandehåret) god fornøjelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...