Hop til indhold

En lille hemmelighed.


Hewlett
 Share

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En lille opdatering herfra:

 

Alene-hjemme træningen er gået en smule tilbage. Egentlig ikke fordi hun hyler, piver eller gør, men fordi hun har lagt en lille 'gave' til os i form af tissetåre lidt for mange gange. Så nu er vi gået tilbage til 10min., og indtil videre ser det rigtig godt ud.

 

Ellers går det rigtig godt med dem, det er dejligt at se at de kommer så godt ud af det med hinanden, og de deler både snusepletter og mad de finder på turene :lol:

 

Vi var hos kiropraktor og få rettet begge tøser igennem i tirsdags. Ninjas bækken var skævt, hendes nakke skulle også rettes og hendes ene forben var lidt længere end det andet, så det blev også lidt rettet på plads.

 

Mollie var skæv i hele den ene side, så det blev også lige rettet ind.

 

De tog det begge rigtig flot at blive mærket igennem og rettet på, og når man blev stopfodret med tørrede kyllingebidder, ja, så måtte Lone gøre hvad som helst :-D

 

 

Ellers går hverdagen bare herhjemme. Casper og Mollie kan godt have deres små uoverensstemmelser, og det er simpelthen så sjovt at se når de rigtig kommer i gang med et 'skænderi'. Det er selvfølgelig også svært for Casper, han kan jo ikke lade være med at grine, for hun er godt nok en bestemt lille frøken som har sin helt egne idéer om hvordan nogle ting skal foregå.

 

Jeg har prøvet at starte klikkertræning op med hende, og det ser ud til at hun godt kan huske hvad 'klikket' betyder. Vi er i gang med at træne plads, hun kan den ikke heeeelt endnu, men det skrider fremad :-D Til gengæld vil hun meget gerne tilbyde 'at-spille-død', så det er den øvelse man får ca. hver 3. gang :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Elsker sådanne opdateringer. I lyder bare til at være de helt rigtige for hende:hjerte: hun er en heldig lille dame. Dejligt at det fortsat går der ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja! Så er uglen på billedet her blevet skaldet bag på hovedet. Resten af uglen har det godt, skal det lige siges.

Den må simpelthen have duftet vældigt godt, lige dér på baghovedet, og Mollie ynder at stå og kigge ud af vinduet, lige netop hvor uglen står, så den var ikke så svær at regne ud :blink:

 

 

20906_10151713105850561_1831012936_n.jpg

 

Men sådan er det, og det er jo faren ved at have sådan noget 'pynt' stående, og vi var faktisk overraskede og imponerede over at hun har formået at stoppe sig selv, ellers kunne vi have haft udstoppet ugle ud over hele sengen :shock:

 

Men de manglende fjer er endnu ikke fundet, de må have smagt godt? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen

Mange tusinde tak fordi jeg har måtte følge med i denne dejlige succeshistorie og et stort tillykke med lillesøster. :-D

Det er vel nok en yndig lille pige, I har fået. Og er vildt imponeret over, hvor flot Jeres ældste har taget det.

Hun har helt sikkert en del af æren for, at Mollie er faldet så hurtigt til. :lun:

Super indlæg. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Dejligt med en opdatering på hende. :-D

Lyder som om det går godt. Skønt hun kom hjem til jer, og jeres to piger bare kan sammen. Så krydser jeg fingre for at alene hjemme træningen bare kommer til at køre på skinner :x: og så er det altså bare en solskinshistorie at læse, at man vælger at tage en hund ind, selvom man ved den har svært ved at være alene. Det er super flot! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag havde vi bestilt tid til en omgang negleklip hos dyrlægen. Mollie er superdygtig til at få klippet negle, men ærligt, så har vi lidt mistet modet på at gøre det selv efter alt det med Ninja. Så nu laver vi en lille tur ud af det, og får samtidig også vejet Mollie. Hun skal vist en smuuule mere op i fodermængden, for hun havde tabt et havlt kilo, men vi skal jo også lige lære at regulere det rigtigt efter hun er blevet steriliseret.

 

Veterinærsygeplejersken faldt næsten bagover af bar forbavselse over hvor dygtig/ligeglad Mollie er med at få klippet negle. Hun blev simpelthen nødt til at spørge om lov til at tage billeder af det, så de kunne lægges op på deres facebook-side :lol:

 

I mellemtiden havde Ninja fået lov til at være helt alene-hjemme i den tid vi var hos dyrlægen, det skal jo også holdes ved lige. Jeg har lige hørt optagelsen igennem, og efter ca. 5min. er Ninja færdig med sit ben, og ligger og sover til vi kommer hjem :hjerte:

 

Vi har iøvrigt 3x10min alene-træning tilbage med Mollie, og så tror jeg vi øger tiden med 2-3 min., så alene-hjemme går bare som det skal, efter vi gik ned i tid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

942598_10151735544050561_1861054302_n.jpg

 

Geel skov i læææækkert vejr! :hjerte:

 

 

315998_10151735544305561_1837867957_n.jpg

 

Tøserne skulle passes hos min bror og fik et ben hver da vi gik, og se lige hvor tæt de valgte at lægge sig :lun: Mollie har virkelig rykket sig meget ifht. ressourceforsvar, og Ninja er bare så dygtig til at respektere Mollies grænse :lun:

 

 

7801_10151735544655561_869290484_n.jpg

 

Hygge inde i sengen. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdatering på Mollie:

 

Vi træner stadig alene-hjemme på livet løs, og gik idag op på 16min. Desværre pev hun lige lidt for meget første gang jeg gik fra dem, og anden gang forkortede jeg med et minut, men kom hjem til en tissetår, æv!

 

Her den anden dag skulle Ninja pludselig akut (som i VIRKELIG akut!) ned og tisse, og jeg måtte smide alt hvad jeg havde i hænderne, skynde mig at give Molie et ben, og så ellers ned på gaden med Ninja. Man kunne høre stakkels Mollie hele vejen ned på gaden - hun var IKKE glad! Så det er ihvertfald helt sikkert at vi skal træne noget helt-alene-hjemme med Mollie, når hun er blevet stabil i at være sammen med Ninja. Men vi holder stadig modet oppe, er sikker på at hun nok skal lære det, i det mindste sammen med Ninja til en start.

 

Vi har jo virkelig kunnet mærke HVOR kontaktsøgende Mollie er, når vi er hjemme. Hun elsker at hænge på en og generelt at blive holdt, og netop pga. at hun er en lille tryghedsnarkoman, har vi valgt at forsøge os med en Thundershirt til alene-hjemme træningen. Selvfølgelig skal hun lige vænnes gradvist til den, det er klart. Men jeg er meget spændt på om det kan gøre en forskel for hende, at der er et konstant 'tryk/kram' på hendes krop, og om det måske kan få hende til at falde lidt mere til ro, når de er alene hjemme? I værste fald er der 45 dages returret på den, så hvis der slet ingen forskel er ryger den retur, og så er dét i det mindste prøvet.

 

Ellers går det fint med dem, Mollie driller Ninja meget, og det er sjovt at se at Ninja lidt har fået den der 'storesøster'-rolle, og engang imellem ligner det at hun tænker 'eeej altså, kan I ikke liiiige fjerne den her ting?' :lol: Men de enes fint, og der er ingen ballade imellem dem, så det er bare så dejligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bruger altså også lidt tråden til selv at holde styr på datoerne og på hvordan det går :-D

Vi havde en dårlig alene-hjemme dag forleden hvor Mollie pev inden jeg gik. Jeg var dum, og valgte at ignorere det og komme hurtigt ud af døren og kom hjem til en omgang tynd mave på stuegulvet. :stupid: Anden gang jeg gik stod hun og 'kaldte' efter mig i 7-8min., men var helt stille i de sidste 5min. inden jeg kom hjem. Modtagelsen var rolig og slet ikke stresset, så ved ikke lige hvad der skete dér ... Måske nåede hun til et punkt hvor det der alene-hjemme træning ikke var superfedt, og måske havde det en indvirkning på hende at hun huskede at hun sked på gulvet sidst jeg forlod hende?

 

Men så kom Thundershirten, og som det ser ud lige nu er den helt fantastisk! Vi har ikke engang behøvet vænne Mollie til den, for hun vil gerne selv have den på :lol: Første gang vi lige prøvede den på hende stod hun bare helt stille. Tænkte lidt at hun måske troede at hun som minimum havde fået amputeret alle 4 ben, så jeg kaldte hende med ud i køkkenet, hvor hun blev fodret med lækre tørrede kyllingestykker, og så bevægede hun sig lidt rundt i lejligheden efterfølgende, og så tog jeg den af hende igen efter ca. 10min.

 

Nu kommer hun selv hen når vi tager den frem, og står helt stille mens vi sætter den på hende, og tuller bare rundt som hun plejer :5up:

 

Nå, men vi ved selvfølgelig ikke om det er thundershirten der virker eller om Mollie selv har taget en drejning mht. alene-hjemme, men de sidste to gange har hun sgu ligget inde i sengen når vi er kommet hjem efter 16min., og har ikke rigtig gidet komme ud, før efter 3-5min. Og hun har ligget derinde længe for der er helt varmt på den plet hvor hun har ligget :hjerte:

 

De får stadig en tyggepind hver når vi går, og de andre gange har hun altid pevet en smule når hun er blevet færdig med den, men der har slet ikke været noget de sidste par gange.

 

Vi var godt nok til min mors fødselsdag igår, og det er jo hårdt at være på besøg så de har begge har været trætte idag, men både Casper og jeg tror på at Thundershirten giver hende noget tryghed og ro, så nu må vi se om effekten holder ved :-D

 

 

Er iøvrigt gået i gang med klikkertræning og lagde en papkasse ud på gulvet som jeg så ville lave lidt sjov med. Dét var Mollie da bare helt med på, og efter at have klikket hende et par gange for at snuse til den, valgte hun at sætte sig op på den :klap: Det synes hun bare var sjovt! Bagefter satte jeg et duftlys med låg på ned på gulvet, og den fik jeg klikket hende til at lægge poten op på - jeg blev helt overrasket over at jeg selv kunne finde en lille smule ud af det :sjov:

 

Ninja fik selvfølgelig også lov, men hun lavede et lille twist, så hende endte det med at jeg klikkede for at skubbe duftlyset hen over gulvet. Troede ellers hun var lidt blondine, men sørme om hun ikke tog røven på mig og på eget initiativ fik indviet hendes legetøj i 'klikker-legen' - så jeg fik stukket hendes tøjkanin i hånden et par gange, og det måtte jeg jo klikke for :lol: Hende fik jeg iøvrigt også op på papkassen, eller det vil sige, hun regnede den selv ud og havde jo set Mollie gøre det et par minutter forinden. Så bliver man lidt stolt :mrgreen:

 

Og så har vi fået meldt os til hundetræning selvom vi ikke har et bevis for at Mollie er basis-vaccineret, men det bliver hun i næste måned når Ninja alligevel skal vaccineres, og det synes træneren var fint. Det bliver sjovt, og her kan vi også få udviet vores klikkertræning. Vi har trænet der før med Ninja, og træneren har mange agility-elementer med ind over sin træning, det må være lige noget for Mollie! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej :vinken:

 

Vi er oppe på 20min. alene hjemme uden tis eller piv :banan: Fortsætter det i det her tempo og med samme stabilitet kan de forhåbentlig være alene 7-8 timer efter sommerferien :yeah: Vi har ingen planer for sommerferien, og jeg har ca. 2½ måned, så der er masser af tid til træning! Og sommerhusture kommer nok kun til at være en form for forlængede weekender. Sommerferien er dedikeret til at få styr på alene-hjemme.

 

Igår var vi til træning og Mollie er bare helt vild med at stå med forpoterne på en skammel. Så vild, at da Casper pakkede de ting vi havde brugt sammen, skubbede hun opvaskebaljen ned fra skamlen, så hun kunne komme op og stå på den. :sjov: Træneren var ved at dø af grin , og det så altså også ret sjovt ud - Mollie ved da ihvertfald hvad hun vil :lol:

 

Ellers nyder vi bare at sommeren endelig er ved at være på vej, og på søndag skal vi ud og hilse på lille babyhvalp med tøserne. Bliver spændende at se hvad Mollie siger til sådan en helt lille én. Er sikker på hun gerne vil lege :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så ...

 

Vi er kommet op på 25min. med alene-hjemme træningen. Jeg ved ikke om jeg har vendt den før herinde, men Casper og jeg har set et mønster i at Mollie tit har en dårlig alene-hjemme gang, når det er mig der går fra hende.

Vi har prøvet at få Mollie til at knytte sig lidt mere til Casper ved at det f.eks. er ham der har trænet med hende når vi har været til hundetræning.

 

Det ser umiddelbart ikke ud til at det har haft den vilde effekt.

 

De sidste par gange har der næsten stensikkert ligget en tissetår indenfor når vi er kommet hjem efter 25min. Tøserne bliver begge luftet kl. 08 og jeg plejer at gå fra dem omkring kl. 10-11 stykker, så det burde ikke være fordi hun er ekstremt tissetrængende.

 

Nå, men idag valgte jeg så at lufte dem inden de skulle være alene. Mollie tissede med det samme, så nu vi er jo ikke længere i tvivl om at det faktisk ER fordi hun har noget hun skal af med.

 

Jeg gik så op med dem igen, og allerede efter 10min. valgte jeg at gå fra dem, da de virkede rolige. De fik begge tyggeben, og Mollie så at jeg gik, men valgte benet til fremfor at gå ud i gangen til mig.

 

Jeg har lige siddet og hørt optagelsen igennem, og desværre pive-kalder hun ret mange gang i de første 15min. med 3-5 minutters mellemrum mellem pivene. Efter 15min. er hun helt stille. Det er tydeligt at hun er gået lidt hvileløst rundt i lejligheden, og så er det som om hun bliver meget bevidst om at jeg er gået fra dem. Ligeså snart hun finder ro inde i sengen sammen med Ninja er der absolut ingenting. Hvis bare man kunne få hende til at finde ro derinde lidt tidligere :hmm: Men det håber vi på kommer i takt med at hun lærer at vi altså kommer tilbage igen inden hun bliver helt bundulykkelig. (det har vi endnu ikke oplevet er sket endnu - kun den ene gang hvor jeg måtte akut ned på gaden med Ninja)

 

 

Vores mod er stadig oppe, og vi kan godt leve med det niveau piveri hun har, men det vigtigste er jo at Mollie OGSÅ kan leve med at vi går fra hende. Jeg blev lidt trist og irriteret da jeg hørte optagelsen igennem, men den følelse er lidt forsvundet nu hvor jeg hørte at hun altså godt kan finde ro, selvom hun ikke synes det er den fedeste situation hun er i. Hvis hun havde hylet/pevet fra første minut til jeg kom ind af døren havde det set noget anderledes ud, men for mig er det vildt vigtigt at høre, at hun altså godt kan finde ud af selv at finde ro selvom hun har gået hvileløst rundt i lejligheden.

 

Pigerne imellem går det også stadig godt. Mollie kan godt være en anelse anmassende hvis vi sætter os ned for at nusse Ninja. Vi er meget opmærksomme på at give begge hunde lige meget opmærksomhed og Ninja føler heller ikke behov for at gøre opmærksom på sig selv hvis vi kæler og snakker med Mollie. Men den anden vej er det en noget anden historie. Vi har lidt forsøgt at aflede Mollie når hun gør det, men vi fandt hurtigt ud af at Ninja selv siger fra når hun synes Mollie er for belastende (hun gør af Mollie, og Mollie fatter med det samme hentydningen, og går surmulende (ja! Mollie kan faktisk surmule :lol:) hen og lægger sig et andet sted).

 

Men de hygger sig heldigvis også langt det meste af tiden :lun: :

 

 

999734_10151803722725561_1165331886_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så tog vi skridtet op til 45min.! Igår og idag - og begge gange har der været meget lidt småpiveri fra Mollie mens hun går lidt rundt. Men hun finder selv ro inde i sengen sammen med Ninja igen, og idag var der kun 1 piv ved 13min., og ellers ro indtil jeg kom hjem efter de 45min. :banan: Jeg kan endda høre at Ninja på et tidspunkt lige går en runde ind i stuen, men Mollies fodtrin kan ikke høres - hun bliver liggende inde i sengen! :yeah:

 

Vi er begyndt at tage en meget kort tissetur med pigerne lige inden vi går fra dem, og indtil videre har der ikke været nogen tissetår når vi kom hjem, så det er bare sådan det skal gøres fremover. Det bliver dog spændende at se om hun så holder sig når vi kommer op på 3+ timer. Vi krydser fingre for at vi har fået brudt den dårlige vane med at tisse indenfor til den tid :x:

 

Men 45min!!! ... Så er der ikke langt til den første time, og derfra går det forhåbentligt lidt hurtigere ! :-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...