Hop til indhold

Udvækst på snuden !!!


Gæst Goldieejer
 Share

Recommended Posts

Gæst Goldieejer

Hejsa, fælles hundevenner.

 

Jeg har fået mig en vidunderlig Golden Retriever. Han hedder Loke og er nu 7 måneder gammel. Han vokser og vokser ;D

 

Men så en dag kunne jeg ikke lade være med at se nærmere på noget udvækst, eller hvad man nu skal kalde det, på hans snude.

 

2013-04-26 001 2013-04-26 005.jpg

 

 

Det er ikke noget som ser ud til at gøre ham ondt eller irritere. Men det har med tiden vokset lidt "tror jeg".

 

 

Hvis der er nogle som kan hjælpe mig lidt på vej med hvad det kan være, ville jeg blive glad.

 

Hilsen Erik, stolt ejer af Loke.

2013-04-26 001 2013-04-26 003.jpg

2013-04-26 001 2013-04-26 006.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når den kun vokser langsomt, så er det sikkert bare en hvalpevorte, altså en virus, som din hvalp har fået fordi hans immunforsvar endnu ikke er rigtig færdigt.

Men den sidder jo et dumt sted. Og på billedet ligner der nærmest et fremmedlegeme, der har boret sig ind i snuden.....

 

Du kunne ringe og snakke med dyrlægen om vorten. Eller måske vise ham de fine tydelige billeder af gevæksten.

Hvis dyrlægen er foruroliget, (hvad jeg bestemt ikke ville forvente) så kunne du lade dimsen fjerne.

Det vil da også være rart nok at slippe af med den, ikke?

 

Hvis du ikke gør noget, så tror jeg at den med tiden falder af af sig selv..

 

Et lille problem er det, at hvis det er sådan en vorte (papillom), så kan den smitte andre hunde..... Og jeg kunne da forestille mig, at den unge mand måske så småt er begyndt at interessere sig for tæver... --De skulle jo nødig have vorter i rumpen...

 

Så snak med din dyrlæge om der er fare for DET..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Goldieejer

Hejsa igen.

 

Besøget ved dyrelægen gik fint. De kiggede i flere minutter. Derefter prøvede de at fjerne det med en pincet. De fik noget væk, men det sidste var for småt til at fjerne. Hun besluttede at fordi Loke ikke reagere specielt på at få det fjernet. at det ikke var noget farligt. Men mente at jeg lige skulle observere de næste 5 dage, og så ringe til hende og fortælle om der var sket noget.

 

Ellers ville hun ikke gøre mere ved det, da det hverken irriterer eller gør ham ondt.

 

Alt i alt en fin tur, med noget bekræftelse i at det ikke er ondartet. Så nu må vi se hvad der sker i fremtiden.

 

Hilsen Erik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...