Hop til indhold

Nogen der kan hjælpe, hvad det kan være?


Gæst Bella
 Share

Recommended Posts

Gæst Bella

Kære alle

 

Første indlæg i et super forum, virker det som!

 

Vil lige høre jeres vurdering, inden dyrelæge imorgen. Håber I kan hjælpe, for vi er noget bekymrede.

IMG_1079.jpg

Klik for større billede.

 

Vores Bella, 10 mdr, F/T Springer spaniel, har pludseligt fra igår til idag fået disse blodudtrækninger bag iris på begge øjne.

 

Virker som slimhinderne også er rødlige og det 3. øje træder mere frem.

Øjnene løber lidt, og der er lidt pudsdannelse. (Men, ikke som øjenbetændelse)

 

 

Natten til tirsdag, har hun haft meget tynd mave. Natten til onsdag kastet op og igår været syg og ligget på sofaen. Kunne absolut intet holde i sig. Efter en god nats søvn, dog afbrudt af opkast kl 04.00.

Virker hun som en hund nu og løber rundt. Er på skånekost og kogt vand, da det ellers kom op igår.

Har holdt det i sig siden i morges.

 

I weekenden var vi på stranden og hun var i vandet (Luften 20 grader her lørdag og søndag). Kan det være en ordentlig forkølelse? Eller saltvandet hun reagerer på?

Hun har drukket noget af det og elsker at bade og drøne rundt i sandet.

 

Rensede også øjnene for sand efter strandturen. Det ligner heller ikke almindelig øjenbetændelse.

 

Det er som om hun måske også hoster lidt.. som om der sidder hår fast i halsen, men det kan jo være hun er blevet kold, selvom vi skyndte os hjem og give varmt bad. (Bor 5 min fra stranden)

 

 

Det skal siges, at hun er i sin første løbetid og har været det ca 14 dg (har nøjagtig dato hvis vigtigt).

 

Håber på svar. På forhånd tak:blink:

 

Mange hilsener

Redigeret af Bella
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er du sød:-) Er helt vild med dit indlæg - du virker meget bekymret og oprigtig!

 

Jeg tror at begge dele, altså både røde øjne og mas med maven, skyldes jeres tur på stranden. Det er helt almindeligt at store mængder saltvand giver dårlig mave. Nogle mener at man kan give hunden en spiseskefuld sukker når man kommer hjem fra stranden, men har aldrig selv prøvet det.

 

Hvis din Bella er bare lidt som min Bella, og det tror jeg hun er, kegler hun rundt i sandet som hun har gjort med sneen hele vinteren. Og det betyder sand i øjnene og det kan godt give lidt puds. Min Bella får også irriterede øjne af snestorm eller regnvejr i modvind:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Er også helt vild med dit indlæg, dejligt der findes sådanne hunde mennesker som jer der virkelig gør noget når hunden er skidt tilpas :-) jeg tror også det skyldes strand turen mine skal bare drikke lidt salt vand så er der bøvl med maven. Og ja sand i øjnene pga al den glæde ved stranden de spurter rundt graver og ruller rundt i det ;-) de får også lidt rindende øjne bagefter og lidt røde som på billedet :-) også storm vejr giver min den store røde øjne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ville gå til dyrlægen - hvad du også vil gøre :mrgreen:

Det ligner blodudtrækning - men kan jo også være sand der har ridset øjet.

 

Min Darwin har lige haft en omgang med det højre øje, hvor han pludselig fik betændelse og rødt øje fra den ene dag til den anden. Min dyrlæge lavede en farveprøve for at belyse om der var en skade på hornhinden - hvilket der heldigvis ikke var - men han havde en kraftig betændelse grundet noget vi så ikke ved - men der skal ikke så meget til - et sandkorn der ridser lidt - eller et hår der har siddet og irriteret - Darwin fik lagt en lokalbedøvelse så øjet fik ro en dags tid og så øjendråber som han lige er færdig med at få nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...