Hop til indhold

tilskud mod fældning


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

hej alle i erfarne hundefolk.. egentlig er mit spørgsmål lidt mærkeligt, for det drejer sig om en kat. men tænker at mange at produkterne fungerer fint til både hund og kat. har også en dejlig hund, men hun fælder ikke så meget. hun stopper ligesom når hun er ovre fældeperioderne.. til gengæld har hun også allergi og er ved at blive vaccineret, så tør ikke forsøge noget med hende. men har en kat der fælder året rundt, tror bestemt ikke der er noget galt.. dyrlægen siger også bare at sådan fælder katte.. men, men, men.. hvis jeg ku prøve et tilskud, olie eller andet viljeg meget gerne det. så har i hat gode erfaringer med noget? ku fx læseog hokamix, nogle der harprøet det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores kat får lidt vildlakseolie ligesom hunden, men ellers tror jeg at det bedste middel mod kattehår er at børste dem grundigt. Jeg ved at Furminator også har lavet børster til katte.

 

Min langhårede kat bliver børstet 1-2 gange om ugen med en almindelig karte med tynde metalpigger, hun efterlader kun minimalt med hår rundt omkring og man kan sagtens kæle hende uden at blive klistret ind i kattehår.

 

Foder spilder naturligvis også en stor rolle ved katte. Hvad spiser din kat? Nogle katte, som hunde, trives bedst på et kornfrit foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Han får applaws, og det synes jeg han fungerer rigtig godt på. Og bruger også furminator til ham, den tager også godt. Havde bare læst at hokamix eller efa olie kunne stoppe helårsfældning, for selvfølgelig fælder katte :) men kan være jeg må få min nysgerrighed stillet ved selv at prøve det. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Vi har brugt denne olie, den er god allround og der er god dokumentation for både Omega 3 - 6 og 9, og det synes jeg mangler på mange andre olier.

 

UniQ Carefor cat

 

Der er da ikke bedre "dokumentation" end på de gængse olier, fx Grizzly??? Altså, hvis "dokumentation" er hvad der fremgår af indholdsfortegnelsen:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er korrekt at det ikke fremgår at deres hjemmeside, men jeg fik det tilsendt pr. mail, og det bad jeg også om flere andre steder, men det var ikke mange der havde dokumentation overhovedet, og det synes jeg er lidt vildt. det er godt nok et halvt års tid siden, men mit valg faldt på denne. Har dog også brugt en olie fra Henne tidligere, og den virkede okay, men de kunne ikke dokumentere noget omega 9, men det har måske ændret sig siden da.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grizzly olien har da en fremragende dokumentation - alt er målt og vurderet i den olie, som jeg selv anser for at være noget af det bedste olie på markedet. Katte kan også bruge det - der findes en katte variant.

 

Grizzly Lakseolie

 

Jep, kattevarianten er i 125 ml. flasker - That's it! :lol: Ellers er det præcis samme produkt, bare i en mindre beholder.

 

Når i skriver det virker godt, er det så ved en blanke pels, eller kan i decideret se, at de fælder mindre/hurtigere? Jeg har bestilt velcote olie hjem, så det er jeg spændt på at komme igang med :)

 

Selvfølgelig blank pels og fin hud.

Her i huset har katten fået lakseolie 2-4 gange om ugen siden vi fik hende (som 12-ugers killing) og fælder nærmest ikke. Jeg er RYSTET når jeg har besøgt en kat der lever af billigt supermarkedsfoder og ikke får olietilskud, for jeg havde helt glemt hvor utroligt meget en kat KAN fælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...