Gæst Lisa82 Skrevet Maj 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 26, 2013 Jeg har lige nogle spørgsmål til jer der har erfaring med en beagle. Hvornår kom jeres tæve i løbetid første gang?? Hvad er tegnene på at løbetiden er ved at komme?? Og Hvornår er en beagle færdig udvokset?? Jeg har hørt at den har sin voksenvægt når den er omkring 7 mdrs. alderen, men samtidig har jeg også læst at hunde vokser til de er 1-1½ år. Hvordan hænger det sammen?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2013 Det du har læst er nok at højden kan stoppe ved 7-9 mdr´s alderen , men almindelig kropsudvikling med kønspræg og muskler først er sat færdig ved 1 1/2 -2 år-.Mental og pzykisk udvikling er ved 2 års alderen. En beagletæve kan komme i løbetid fra vel 6 mdr´s alderen (tidligt )til op til 2 år for 1 ste løbetid. Nok med det gennemsnit på 9-12 mdr. Men er ikke beagleekspert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2013 Jeg har lige nogle spørgsmål til jer der har erfaring med en beagle. Hvornår kom jeres tæve i løbetid første gang?? Hvad er tegnene på at løbetiden er ved at komme?? Og Hvornår er en beagle færdig udvokset?? Jeg har hørt at den har sin voksenvægt når den er omkring 7 mdrs. alderen, men samtidig har jeg også læst at hunde vokser til de er 1-1½ år. Hvordan hænger det sammen?? Løbetid er som med de fleste andre racer typisk mellem 7-12 måneder - nogle gange ved 6 mdr. En beagle har nået sin voksenvægt når den er cirka 8 mdr. Her har den også nået den højde den skal have. Udviklingen af bredde og muskelmasse kan forsætte indtil den er omkring 3 år. En beagle er "hvalp" længe så først omkring 2½-3 år er den mentalt voksen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts