Hop til indhold

Hjælp min løwchen gør og hyler


Gæst Hils
 Share

Recommended Posts

Vores søde Mira er blevet meget højlydt gøende/hylende mod fremmede, særlig mænd og nu også børn, der kommer ind til os, folk bliver helt forskrækkede af hende.

 

Det er sket flere gange i den sidste tid, at Mira gør og hyler efter en nabo pige, der ganske fredeligt er kommet ind i vores have for at lege med min søns børn.

 

Vi er blevet nødt til at have Mira indendørs når pigen er her.... hvad skal vi gøre for at få hende til at holde op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

Vores løwchen tæve er nu 1 år og 3 md, hun er et meget legesygt lille væsen, og hun elsker børn, hun er så glad når børnene kommer, hun løber hen i mod dem for at lege. Børnene er vant med hende nu,de er 2 og 4 år og elsker når hun kommer løbende når de kommer. Når det drejer sig om mænd virker det, som hun er utryg (halen mellem benene) jeg beder dem ignorere hende, det kommer også an på om de er vant med hunde, men det hjælper med tiden. Jeg tror ikke at Mira kunne finde på at bide, vi har aldrig mærket nogen agressitivitet hos hende, hun er meget tolerant. Vi er meget glade for vores hund, men irriterende når hun gør og hyler sådan og det er virkelig højlydt, man må hele tide være på vagt hvis folk kommer på besøg. Hun gør også udenfor mod naboen der f.eks. hænger tøj ud, da tager vi hende ind med det samme.

Er dette noget hun måske vokser sig fra. Mvh Hilda

Link til indlæg
Del på andre sites

Afled afled afled.

Vores gør også, men vi kalder hende til os med glad stemme, og beder hende sitte, dække, danse eller et eller andet trick, og belønner hende med en godbid. Jeg ved ikke om det er det rigtige vi gør, men det virker.

indenfor kalder vi hende os til os, og belønner med en godbid.

Når vi får gæster, er hun ekstremt usikker, men der smider vi nogle godbidder på gulvet og flytter fokus fra gæster, til godbidder. Desuden beder vi vores gæster om ikke at tage kontakt til hende, før hun selv tilbyder.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

Vores løwchen tæve er nu 1 år og 3 md, hun er et meget legesygt lille væsen, og hun elsker børn, hun er så glad når børnene kommer, hun løber hen i mod dem for at lege. Børnene er vant med hende nu,de er 2 og 4 år og elsker når hun kommer løbende når de kommer. Når det drejer sig om mænd virker det, som hun er utryg (halen mellem benene) jeg beder dem ignorere hende, det kommer også an på om de er vant med hunde, men det hjælper med tiden. Jeg tror ikke at Mira kunne finde på at bide, vi har aldrig mærket nogen agressitivitet hos hende, hun er meget tolerant. Vi er meget glade for vores hund, men irriterende når hun gør og hyler sådan og det er virkelig højlydt, man må hele tide være på vagt hvis folk kommer på besøg. Hun gør også udenfor mod naboen der f.eks. hænger tøj ud, da tager vi hende ind med det samme.

Er dette noget hun måske vokser sig fra. Mvh Hilda

 

Jeg tror ikke du skal regne med at det er noget hun vokser fra, uden at I gør en indsats for det :-)

 

Mht. børnene, så lyder det som om hun bare gerne vil være med og hyler fordi hun er ivrig - i de situationer ville jeg aflede hende og belønne hende for at ignorere dem. Gør det i en periode, og helt konsekvent, så hun ikke får lov til at falde tilbage i gammelt mønster.

 

Med mændene, tror jeg I er ude i det helt rigtige - at hun er utryg og de skal ignorere hende og lade hende komme til dem. Evt. lad dem give dem nogle godbidder osv.

 

Når hun gøer af naboen og den slags er mit bud at det er alarm/vagt gøen - hvilket er helt naturligt. Hvis I vil have hun skal lade være, skal I tage kontrol over situationen og vise hende 1. at hun ikke må gø/det ikke er hendes opgave at fortælle jer at der kommer fremmede og 2. lære hende hvad hun så skal i stedet.

Snor på hunden i de situationer (haven, ved gæster osv.) Tag kontakt til hende så snart I kan se at hun er på vej til at sige noget og beløn hende for at tie stille. Hun skal helst forholde sig til objektet og derefter belønnes for ikke at gø af det. På denne måde lærer I hende at det betaler sig ikke at gø.

Hvis hun når at gø så sig NEJ og gå ind foran hende, hvis i så kan få kontakten, så beløn. Alternativt så smid hende ind så snart hun har gøet.

 

Bare husk på, at det vigtigste er at få stoppet adfærden INDEN den viser sig, og brug anledningen til at vise hende hvad det er I gerne vil have hun gør og beløn for dét.

 

Jeg mere hun får lov til at øve sig i at gø/skrige, jo sværere vil I få ved at vende hende af med adfærden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...