Hop til indhold

Overglad bull terrier hvalp

Gæst Izzy
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg håber i kan hjælpe med et problem.

Sagen er den jeg ejer en 10 måneder gammel bull terrier hvalp. Hun er en vældig sød hund og glad for alle, men problemet er bare hun er overglad, især når der kommer andre hunde indefor hjemmet. Når vi er hundeskov med hende, acceptere hun hvis en anden hund ikke gider hende og går videre, men hjemme kan hun ikke rigtig affinde sig med et nej. Min storesøster har 2 sibiriens huskys som hun bliver så ivirig efter at lege med, problemet er bare de ikke gider hende. Selvom de to hunde markere de ikke gider hende bliver hun bare ved, at det til sidst bliver irriterende og hun smides i køkkenet, hvorefter hun så begynder og hyle og pive, og vil ud igen. Det mærkelige er at de gør hun ikke når vi er i hundeskoven. Vi har oplevet helt små hunde der har markeret de ikke gad hende, og det acceptret hun fuldt ud. Vi har talt om at de måske fordi hun føler sig ensom derhjemme? :confused: Det skal lige siges hun kommer i hundeskov 4 gange om ugen.

Håber nogen kan hjælpe. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :)

Jeg håber i kan hjælpe med et problem.

Sagen er den jeg ejer en 10 måneder gammel bull terrier hvalp. Hun er en vældig sød hund og glad for alle, men problemet er bare hun er overglad, især når der kommer andre hunde indefor hjemmet. Når vi er hundeskov med hende, acceptere hun hvis en anden hund ikke gider hende og går videre, men hjemme kan hun ikke rigtig affinde sig med et nej. Mine storesøster har 2 sibiriens huskys som hun bliver så ivirig efter at lege med, problemet er bare de ikke gider hende. Selvom de to hunde markere de ikke gider hende bliver hun bare ved, at det til sidst bliver irriterende og hun smides i køkkenet, hvorefter hun så begynder og hyle og pive, og vil ud igen. Det mærkelige er at de gør hun ikke når vi er i hundeskoven. Vi har oplevet helt små hunde der har markeret de ikke gad hende, og det acceptret hun fuldt ud. Vi har talt om at de måske fordi hun føler sig ensom derhjemme? :confused: Det skal lige siges hun kommer i hundeskov 4 gange om ugen.

Håber nogen kan hjælpe. :)

Hej og velkommen!

Altså først, så er en hund på 10 måneder ikke en hvalp, det er en unghund. Den skal derfor behandles som sådan ;-)

Dernæst..... ved at benytte hundeskoven (extremt ofte) har hunden lært at andre hundes tilstædeværelse = gang i den og leg.

I skoven kan der findes andre hunde at lege med hvis hun får at vide hun skal skride hos en af dem hun møder, i hjemmet har hun ikke andre muligheder end de to huskyer der kommer på besøg.

Jeg ville lige med det samme begynde at omprogrammere hunden til at se en værdi i dens mennesker og være i stand til at fravælge andre hunde. En bullterrier er en intelligent og meget selvstændig hund, den kræver noget af sin hundefører for at denne får nogen form for værdi. Så hvis ikke I allerede er i gang med en eller anden træningsform, så vil jeg anbefale at det kommer I igang med NU og så dropper I hundeskovene indtil det ikke længere er andre hunde der til en hver tid er mest interessante.

Link til indlæg
Del på andre sites

HElt normal unghund som ser op til kendte hundevenner og som hun derfor meget insisterende prøver at få til at lege..

LAd være bare at lukke hende væk. GÅ en lang tur med hundene før i går ind så de forhåbentlig har brugt lift krudt sammen og hjælp så din unghund med at slappe af. Børnelåger er gode at skille dem ad med evt så de hver især kan få et ben at hygge med.

Link til indlæg
Del på andre sites