Hop til indhold

"Mere protein" Nogle ideer?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg fik at vide, da vi var til massør sidst, at Luna godt må mere protein, til at hjælpe med at øge muskulaturen lidt (eller ihvertfald bibeholde det hun har)

 

Men hvad kan jeg give hende, udover æg? Det er jo begrænset, hvor mange æg, hendes mave vil kunne tåle:-D

 

Hun er pt på tørfoder.

 

Er der nogle tips til, hvad man skal kigge efter i tørfoder? Procenter, indhold etc..

 

Udover det har vi jo fået nogle øvelser: op og ned af bakke i langsomt tempo, gå i vand og sand, balancere på luftmadras, cavaletti (cavanetti?? Kan ikke huske navnet:engel:) Hoppe op og tage skridt på bagbenene og andre, jeg ikke lige kan huske

Link til indlæg
Del på andre sites

Protein finder du i kød, fisk, æg, ost, mælkeprodukter m.m.

Hvis det er fordi du ikke vil give rent kød sammen med tørfoderet, så brug f.eks. hytteost, æggehvide, tun, skyr.

Men du kan jo spørge massøren om hun har en holdning til hvilken proteinkilde Luna skal have tilskudet fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Protein finder du i kød, fisk, æg, ost, mælkeprodukter m.m.

Hvis det er fordi du ikke vil give rent kød sammen med tørfoderet, så brug f.eks. hytteost, æggehvide, tun, skyr.

Men du kan jo spørge massøren om hun har en holdning til hvilken proteinkilde Luna skal have tilskudet fra.

 

Tak for gode ideer:-D

 

Jo jeg vil såmænd godt give råt sammen med, men jeg har aldrig fodret kombineret, altid enten eller :-D Kan man godt mixe det i samme måltid? Eller ville det være bedre med fx morgen mad var tørt og aftensmad råt? Jeg har en hel fryser fuld stadig, så det er jo bare at tage :-D

 

Massøren nævnte æv og kød. Ikke sådan noget specifikt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læser jeg korrekt, hvis jeg læser at kanin ikke er helt skidt?

 

Sorry, jeg er en idiot til tal:genert:

 

Jeg vil tro kanin svarer nogenlunde til indholdet og fordelingen i tun og kylling.

 

Hvad er det du fodrer hende med nu, hvordan er indholdet af fedt og protein i det?

 

Som jeg har sagt før, så har en gammel hund ikke den samme mulighed for muskeldannelse som unge hunde, jeg ville personligt ikke pegynde at tilsætte alverdens ting og sager i en gammel hunds mad, for at tilføje et protein. Du risikerer at tarmsystemet ikke rigtig bryder sig om det og så er du lige vidt eller dårligere stillet.

 

Jeg tror jeg ville gi' hende en klat hytteost og tun sammen med hendes tørfoder og se hvad der skete ved det. Æggehvide kan gøbes rent, men der er ikke super meget protein at hente der, set ift. prisen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro kanin svarer nogenlunde til indholdet og fordelingen i tun og kylling.

 

Hvad er det du fodrer hende med nu, hvordan er indholdet af fedt og protein i det?

 

Som jeg har sagt før, så har en gammel hund ikke den samme mulighed for muskeldannelse som unge hunde, jeg ville personligt ikke pegynde at tilsætte alverdens ting og sager i en gammel hunds mad, for at tilføje et protein. Du risikerer at tarmsystemet ikke rigtig bryder sig om det og så er du lige vidt eller dårligere stillet.

 

Jeg tror jeg ville gi' hende en klat hytteost og tun sammen med hendes tørfoder og se hvad der skete ved det. Æggehvide kan gøbes rent, men der er ikke super meget protein at hente der, set ift. prisen.

 

Pt får hun ca 2/3 dele Essential Estate Living: ESSENTIAL ESTATE LIVING 12.5KG - MÅLTIDER - DOG

 

Og 1/3 Wolfsblut Green Valley: Wolfsblut Green Valley hundefoder - billigst i DK

 

Hun har haft fået 100% Wolfsblut green valley, men fik ret hård mave af det. Det har jeg godt nok aldrig oplevet ved tørfoder:hmm: Essential er en sæk vi prøver. Egentlig har jeg leget med tanken om Specific's CJD, til leddene (tænker alder og sådan).

 

Men jeg tænker at jeg vil prøve med det du siger, hytteost og tun om aftenen, hvor hun også får sine tilskud (fiskeolie, cortaflex og hyben):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...