Hop til indhold

Træning i vand


Hogan
 Share

Recommended Posts

Jeg håber der er nogen af jer der har nogle gode råd :mrgreen:

 

Hogan er på det sidste begyndt at se ret smal over bagdelen og det er musklerne der er blevet mindre(og fedtet blevet lidt mere). Så jeg har speedet gåturene op og har lidt lavet en plan som skal få nogle muskler på ham igen. Han er ikke mærket af at hans muskler er blevet mindre, udover at hans kondi er blevet ringere.

 

En del af planen går ud på at han skal til at svømme og så tænker jeg lidt at efterligne noget waterwalking ved den strand som han også svømmer på.

Svømningen foregår ved at jeg går ud i i vandet med waders på og hunden får redningsvest på (så han får lidt hjælp til at holde sig oppe her i starten), og da han er vandglad, følger han bare med. Så går jeg lidt frem og tilbage derude hvor han svømmer med og vi leger lidt med noget vandlegetøj. Vi er ude kort til af gangen her til start så han ikke bliver helt smadret.

 

Derudover tænker jeg at vi kan efterligne waterwalking ved at gå lidt frem og tilbage i vandet hvor det er lidt lavere. Bunden er uden sten og de store uregelmæssigheder.

 

Hvordan vil i starte med alt det her? Jeg er lidt i tvivl om hvor længe jeg kan starte med at gå og lade ham svømme og hvor tit jeg kan tage afsted.

Han fejler jo ikke noget, men vil gerne undgå at han overanstrenger sig.

 

Han får dækken på når vi er færdige, så han ikke bliver kold.

 

Og hvis i ellers har nogle ideer, rettelser eller gode råd, så kom endeligt med dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er også igang med at bygge muskler i baglårene (ved hund ikke mig selv :mrgreen: jeg har rigeligt med masse der :lol: ) og har fået at vide, at jeg skal waterwalke - ikke svømme. gå i bakket terræn, sand / tungt underlag og den slags...

 

Hehe :mrgreen:

 

Super. Det vil jeg inkludere i min plan :-) Mange tak.

Hvor længe går du i vand med dine?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sådan en strandstrækning som tager ca. 10-15 minutter at gå langs. Den tager vi, den ene vej i vandet, den anden vej i sandet. De skal gå i dybt nok vand til at der er "modstand", det har krævet nooooget overtalelse for min, da hun helst ikke vil have andet end poterne våde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Det er rart at have lidt at gå efter. Vi kommer nok også til at ligge lidt svømning ind.

Min er heldigvis så glad for vand så han er sværere at få med hjem igen :-D

Jeg ved dog ikke hvad han siger til at skulle gå stille og roligt i vandet. Han plejer at pløje afsted :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Det er rart at have lidt at gå efter. Vi kommer nok også til at ligge lidt svømning ind.

Min er heldigvis så glad for vand så han er sværere at få med hjem igen :-D

Jeg ved dog ikke hvad han siger til at skulle gå stille og roligt i vandet. Han plejer at pløje afsted :hundifart:

 

Min er i snor, ellers så løber hun for det første ind :lol: for det andet, for at jeg kan styre tempoet.

 

Hov, og hvor mange gange om ugen er du afsted?

 

Lige nu har det været lidt for sporadisk, men skal lige prøve at få sat det i system efter en tur ved kiropraktoren, hvor jeg tænker hun skal med på råd. Ved Johna er det lidt en vigtig ting, da hun har en let løs hofte på den ene side og et todelt korsben, som gør hende hypermobil i bagparten. Så skal have bygget muskler for at stabilisere knoglerne deromme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er i snor, ellers så løber hun for det første ind :lol: for det andet, for at jeg kan styre tempoet.

 

 

 

Lige nu har det været lidt for sporadisk, men skal lige prøve at få sat det i system efter en tur ved kiropraktoren, hvor jeg tænker hun skal med på råd. Ved Johna er det lidt en vigtig ting, da hun har en let løs hofte på den ene side og et todelt korsben, som gør hende hypermobil i bagparten. Så skal have bygget muskler for at stabilisere knoglerne deromme...

 

Ja så er det med at passe på. Så skal det jo ikke blive for hårdt for hende.

 

Jeg må prøve mig lidt frem. Jeg kan jo se på ham om han biver træt i benene :-)

Mange tak for dine inputs her i tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...