Hop til indhold

Kan det være allergi


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Lille Bella er begyndt at klør sig,inden for de sidste 8 dage, mest om natten, så i nat var jeg vågen tre gange, hvor det var helt galt,det starter efter hun har sovet nogle timer. Kan det være allergi der kommer så pludselig,:?:vi er ikke begyndt på nyt foder, men hun prøver at undgå det (Royal Cannin). Hendes øre er meget varme det ene lidt rødt, men ellers syntes jeg ikke at kunne se noget på hende. kan det være ørene der er skyld i det hele, hun er glad og tilfreds, og om dagen er det kun lidt hun kan klør sig. det er IKKE lopper, jeg vil være glad hvis nogle har nogle gode råd,:5up: Jeg vil omkring dyrlægen i dag efter noget til ørene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er Bella?.Hvor sover hun henne og hvor klør hun sig?.

 

Bella er nu 9 md. hun klør sig på øre og lidt på krop og lårben, hun sover i sin kurv ved siden af min seng, men om natten hopper hun op i sengen, når hun så kommer op i sengen, er der ligesom der falder lidt ro på hende igen,:?: et stykke tid,,(jeg syntes hendes øre lugter lidt) men nu i dag klør hun sig kun lidt, kunne ikke få noget hos dyrlægen, men kunne komme med hende:confused: så nu ser vi lige tiden til i morgen og prøver en nat mere,

har fundet nogle øredråber fra min gamle hund, måske skulle jeg prøve dem:?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, NEJ... ikke bruge gamle øredråber. Og slet ikke hvis du har en tid hos dyrlægen. For øredråberne kan dels være for gamle og de kan gøre ondt værre..... Eller de kan skjule problemet så det er sværere for dyrlægen at finde ud af, hvad der er galt.

 

Har Bella været i skoven? Eller bor i i nærheden af steder hvor der færdes ræve? Jeg kommer nemlig allerførst til at tænke på ræveskab når du beskriver den voldsomme og ret pludseligt opståede kløe.

 

Ræveskab giver meget tit kløende ører. Og tit er der kløe inden der er noget at se på huden.

Skabs-miden, der forårsager sygdommen, kan på denne årstid leve ret længe hvis den falder af en ræv. Så derfor kan Bella være blevet smittet hvis hun går tur et sted hvor der f.eks. om natten lister en ræv rundt.

 

http://www.dahlgaardsdyreklinik.dk/sw9690.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er nu 9 md. hun klør sig på øre og lidt på krop og lårben, hun sover i sin kurv ved siden af min seng, men om natten hopper hun op i sengen, når hun så kommer op i sengen, er der ligesom der falder lidt ro på hende igen,:?: et stykke tid,,(jeg syntes hendes øre lugter lidt) men nu i dag klør hun sig kun lidt, kunne ikke få noget hos dyrlægen, men kunne komme med hende:confused: så nu ser vi lige tiden til i morgen og prøver en nat mere,

har fundet nogle øredråber fra min gamle hund, måske skulle jeg prøve dem:?::?::?:

 

Dårlige ører er ofte et symptom på allergi.

 

Det jeg fiskede efter var om hun evt. kunne reagere på noget der findes hvor hun sover, hvis det primært er om natten hun klør sig. En plante f.eks. Prøv at lægge mærke til om det bare er fordi du er mere obs på hendes kløeri når du ligger i din seng og der er ro i huset.

 

Jeg vil give Birgitta ret i at det ikke er godt at bruge noget tilfældigt medicin og er embalagen brudt, er det garanteret også for gammelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...