Hop til indhold

Anbefal en BC-opdrætter


Carina
 Share

Recommended Posts

Gæst Spilop

Nemlig.

 

Lene Simonson, men hun har sikkert solgt alle sine, men man kan altid prøve.

Lis Lykke fik kun en.

Mener Linda Petersen (Ulkærgård) har planer om at parre sin Hannah (som godt nok er ren hyrd, men bruges til agility)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har du nogle præferencer på hvilken type hund du kan lide og har mødt IRL?

 

For der er virkelig stor forskel på, hvad man kalder for sportslinjer (tror vi har debatteret nok hvad det begreb dækker over herinde uden at blive enige :blink:) og lige så stor forskel på hundene der kan passe ind i den boks.

 

Har selv en hund der er indbegrebet af en sportsmodel af udseende og han er af hyrdelinjer - Så det kan dække over meget.

Pt. har Erik Holmegård et kuld hvalpe, som jeg selv gerne ville have haft en af, hvis tiden var der, af en kombination som han har lavet tidligere - Har mødt et par af hvalpene fra tidligere kuld og de er simpelthen skønne og har en fantastisk ro i hovedet og er utrolig samarbejdsvillige.

Men det er hyrd med hyrd på og der er ikke solgt mange til ikke-hyrder, så det er ikke en kennel man typisk falder over og er nok ikke det du tænker på som "sportslinjer" :hmm:

 

Den mest kendte opdrætter der har et kuld med det de fleste nok tænker på som sportshunde, er Lone Sommer (Asasara), men hun bor på sjælland og er i tvivl om hun har nogle ledige hvalpe endnu.

 

Men mit bedste råd - Tag ud og besøg opdrætterne og mød deres hunde.

Besøg gerne flere og se hvad mavefornemmelsen siger.

Var i hvertfald ikke selv et sekund i tvivl, da jeg havde snakket med opdrætter og co opdrætter til min hvalp, selvom jeg havde været både i øst og vest og egentlig havde troet jeg skulle have en hunde af de her udefinerbare "sportslinjer" og endte jo så med hyrdelinjer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Har du nogle præferencer på hvilken type hund du kan lide og har mødt IRL?

 

For der er virkelig stor forskel på, hvad man kalder for sportslinjer (tror vi har debatteret nok hvad det begreb dækker over herinde uden at blive enige :blink:) og lige så stor forskel på hundene der kan passe ind i den boks.

 

Har selv en hund der er indbegrebet af en sportsmodel af udseende og han er af hyrdelinjer - Så det kan dække over meget.

Pt. har Erik Holmegård et kuld hvalpe, som jeg selv gerne ville have haft en af, hvis tiden var der, af en kombination som han har lavet tidligere - Har mødt et par af hvalpene fra tidligere kuld og de er simpelthen skønne og har en fantastisk ro i hovedet og er utrolig samarbejdsvillige.

Men det er hyrd med hyrd på og der er ikke solgt mange til ikke-hyrder, så det er ikke en kennel man typisk falder over og er nok ikke det du tænker på som "sportslinjer" :hmm:

 

Den mest kendte opdrætter der har et kuld med det de fleste nok tænker på som sportshunde, er Lone Sommer (Asasara), men hun bor på sjælland og er i tvivl om hun har nogle ledige hvalpe endnu.

 

Men mit bedste råd - Tag ud og besøg opdrætterne og mød deres hunde.

Besøg gerne flere og se hvad mavefornemmelsen siger.

Var i hvertfald ikke selv et sekund i tvivl, da jeg havde snakket med opdrætter og co opdrætter til min hvalp, selvom jeg havde været både i øst og vest og egentlig havde troet jeg skulle have en hunde af de her udefinerbare "sportslinjer" og endte jo så med hyrdelinjer :lol:

 

uhhhhhhhh ja Eriks havde jeg glemt, men det er jo hyrdelinjer

 

Kan se Lone ikke har sine på hvalpelisten, så mon ikke de er solgt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
uhhhhhhs ja Eriks havde jeg glemt, men det er jo hyrdelinjer

 

Kan se Lone ikke har sine på hvalpelisten, så mon ikke de er solgt

Jeps - det er de.

Men hvad er det ved hyrde linjerne du ikke kan lide?

 

Har en mistanke om der måske stadig er en hvalp ledig hos Lone.

Normalt så er der jo vente liste hos hende næsten inden hanhunden er fundet. Men er bekendt med nogle der er sprunget fea grundet rygter man vist kan diskutere sandheden i.

 

Mem ud og kig kenneler og hunde - for der er virkelig stor forskel og det den ene kan lide er ikke nødvendigvis det andre kan arbejde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeps - det er de.

Men hvad er det ved hyrde linjerne du ikke kan lide?

 

Har en mistanke om der måske stadig er en hvalp ledig hos Lone.

Normalt så er der jo vente liste hos hende næsten inden hanhunden er fundet. Men er bekendt med nogle der er sprunget fea grundet rygter man vist kan diskutere sandheden i.

 

Mem ud og kig kenneler og hunde - for der er virkelig stor forskel og det den ene kan lide er ikke nødvendigvis det andre kan arbejde med.

Nej nej jeg elsker hyrdelinjer. Men blev spurgt til sportslinjer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nej nej jeg elsker hyrdelinjer. Men blev spurgt til sportslinjer.

 

Hihi - Så ikke hvem jeg citerede :sjov:

 

Ja... Og så er jeg ikke heeeelt sikker på hvad der menes med sportslinjer.

For hvis det nu er små lette hunde, så kan det dække over meget, hvis man tænker efter hunde der er brugt i AG med gode resultater, så indsnævre vi feltet betragteligt - Så prøver mig lidt frem med hvad der menes :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Sportslinjer er for mig hunde der flittigt bliver brugt til hundesport. En hund som elsker hundesport, at arbejde og er fuld af energi udendørs, men rolig og afslappet indendørs. (Selvfølgelig ud fra korrekt aktivering)

 

Jeg har indtil nu været hos Kojima, min mavefornemmelse var sådan lidt blandet, så det bliver nok ikke derfra, da jeg har det bedst med at følge den! Lene Simonsen har mange hunde fra, så hende anbefaler mange. Har kun mødt én der havde dårlige oplevelser med hende, men er der ikke altid det? Ingen her i verden er jo perfekte, og alle kan lave fejl og dumme sig. Vi er trods alt mennesker :blink:

 

Jeg tænker nu jeg vil snakke med Lene og muligvis tage op og besøge hende, hvis kemien mellem os er der, selvfølgelig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

- Mine intentioner er agility og lidt lydighed. Det gode ved Borderen, ifølge mig, er jo at hunden vil gøre hvad som helst for at gøre en glad, så den kan jo bruges til forskellige ting. Det første års tid eller to, vil jeg i hvert fald gå til lydighed, og måske fortsætte, men bare på 'hyggeplan'. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender en der skal have hvalp nu her fra www.agilitydreams.dk. og jeg ved at der er en hvalp, der stadig mangler sit nye hjem.

 

Jeg kender intet til border collielinjer, men faren til kuldet kender jeg:lun:

 

Men det kommer jp også lige an på, hvornår det er, du gerne vil have en hund. Altså om du bare er ude og sondere terrænet, og først vil have en.border om et år eller 2:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Kender en der skal have hvalp nu her fra Agility Dreams - www.agilitydreams.dk. og jeg ved at der er en hvalp, der stadig mangler sit nye hjem.

 

Jeg kender intet til border collielinjer, men faren til kuldet kender jeg:lun:

 

Men det kommer jp også lige an på, hvornår det er, du gerne vil have en hund. Altså om du bare er ude og sondere terrænet, og først vil have en.border om et år eller 2:-D

 

Kan i hvertfald også kun tale godt om farmand, som jeg jo ved hvordan han avler - Og han er i øvrigt af hyrdelinjer OG lever op til det TS mener er en sportshund :lol:

 

Er sikker på, at moderen er en super lækker hund, for ellers var Spots ejer ikke gået med til at lave parringen :blink:

 

Så det er helt sikkert et super fint kuld :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor i landet er AgilityDreams? Synes ikke jeg kan se noget på hjemmeside.

 

Jeg skulle gerne lige vente til i hvert fald tidligst efteråret (november), jeg skal liiiiige sondere terrænet, som Rams nævner :-D

 

Mener hun bor omkring Ålborg :hmm:

 

Men rigtig god ide at komme lidt rundt og snakke med forskellige opdrættere - Og endnu bedre, møde deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nemlig! Jeg vil sætte mig ordentlig ind i tingene, for den skulle nødig ende som omplaceringshund... Men det er også bare hyggeligt at komme rundt og snakke hunde og møde en masse skønne hunde :blink:

 

Det lyder godt - Det er altid en jungle at finde rundt i, hvis det er din første bc.

Der er mange forskellige meninger og mange, mange forskellige typer af hunde og det tager tid at finde det man selv vil trives bedst med.

Men det er en hyggelig process :mrgreen:

 

Hvor er din border fra?

Hvordan er det så med hunden nu, nu hvor du købte en af hyrdelinjer? Kan du bruge den til det du vil - og i så fald, hvordan går det? :-D

 

Yoda er fra Krauholt, hvor opdrætter har mor, mormor og morfar og hans far er Spot, som Siri herfra ejer.

Spot har kun været brugt som hyrdehund i Sverige indtil Siri overtog ham og starter nu eliteklassen i DKK, og må siges at klare sig pænt godt.

 

Yoda er en arbejdshund og det var det jeg ville have.

Han er en pleaser af rang og jeg har aldrig haft så nem en hund før.

Han har en rigtig god tænd/sluk knap og er i det hele taget en utrolig nem og omgængelig hund.

 

Rent træningsmæssigt er han suveræn og kan alt - AG, rally, LP. DcH lydighed, Nordisk.... Det er vist kun mig der sætter begrænsningerne :engel:

Kæmpe motor, meget pleasende, lynhurtigt opfattende og vil arbejde dagen lang, hvis jeg beder ham om det.

Der er masser af power og motor i ham og han er stort set ligeglad med hvad vi laver, bare vi laver noget sammen og jeg behøver ikke stå at vifte med godbidder eller legetøj før han vil arbejde - Han er en af de få hunde der elsker arbejdet for arbejdet skyld, fordi han er så glad for samarbejdet.

 

Så jeg har ret stor forventninger til ham, for han viser virkelig gode takter. Det samme gør hans søskende.

 

Jeg startede som dig, med at ville have en hund fra en af de opdrættere der er nævnt her og var omkring en anden formidabel opdrætter som også kun lejlighedsvis har hvalpe.

Men da det gik i vasken, da tæven gik tom, så begyndte jeg at kigge lidt ud over de hunde du ser flest af og så tabte jeg mit hjerte til hyrdelinjerne.

Nu er jeg så endda begyndt at hyrde med Yoda og det er det fedeste jeg nogensinde har prøvet, så jeg kommer aldrig til at eje andet end arbejdshunde :lol:

 

Yoda uddeler gerne kys, hvis du vil møde en hund af den type - Og de fleste opdrættere og bc folk er generel super glade for at vise deres hunde frem.

Så bare se at komme ud og kramme nogle hunde og find lige netop den type der passer til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...