Hop til indhold

Alene hjemme problemer


skade
 Share

Recommended Posts

Min hund har uden problemer, kunnet være alene hjemme. Vi er for nyligt flyttet og nu er han ikke glad for at være alene hjemme længere. Jeg har trænet det i nogle uger nu og det gik efterhånden ret godt, hvor han sov det meste af tiden. Nu har jeg så familie besøg, og på trods af at jeg følger rutinen, hyler han fra vi går til vi kommer hjem.

 

Jeg har ikke indtryk af at han er bange for at være alene, men han nærer uvilje mod at blive efterladt. Jeg har filmet ham de sidste par uger, når han skulle være alene og kan derfor se hvordan han agerer. Fx i dag, da han var alene, havde han overskud til at gnaske en fyldt-frossen kong i 45 minutter, inden han begyndte at hyle. Senere på optagelsen kan man se ham forsøge at dække kongen til i en dyne og skælde ud over at den ikke vil gemmes ordentligt.

 

Han ødelægger ikke noget og er renlig når han er hjemme. Han stresser ikke rigtig op, men kan ligge og sove og så lige løfte hovedet og hyle en enkelt gang og så sove videre. Han er en følsom hund, som er trænet meget positivt. Jeg har ikke altid været så god til at sætte grænser, men han er rimelig lydig og velopdragen. Alene hjemme er i sin tid (han er 5) blevet trænet ved i første omgang at træne ham til at jeg kunne gå i et andet rum, derefter ud af hoveddøren, øge med sekunder, senere minutter. Efter 3 uger kunne han være alene et par timer og jeg havde familie til at hente ham. Han er som sagt en følsom hund, men ikke en angst/usikker hund normalt, men kan virke usikker hvis han er stresset.

 

Er der nogen der kan give nogle råd til hvad jeg kan gøre for at 1. vænne ham til at være alene det nye sted og 2. gøre ham så stærk i at være alene, at han også kan finde ud af det når jeg har overnattende gæster (=lettere stresset vuf)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene hjemme træning: start forfra. Du kan muligvis se fremskridt hurtigere end da du gjorde det første gang.

Men simpelthen, start forfra. Jeg måtte starte forfra med cookie da vi flyttede til en større lejlighed i Odense. Det var træls, og en kedelig sommerferie men det var det værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er netop startet forfra og nået frem til at han kunne sove når han er alene. Problemet er at det er så ustabilt, at bare det at jeg har overnattende gæster gør at han er tilbage hvor vi startede (mens gæsten er her). Er der nogen metoder til at få det mere stabilt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...