Hop til indhold

Hvilken slags transportkasse?


Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

Gæst MarieF

Vi skal snart have ny kurv til Sif, og vi overvejer i stedet, at lære hende at sove i bur/transportkasse, som vi også kan tage med rundt, når vi skal på besøg forskellige steder. Der er en del mindre børn i familien og vi tror, de bedre vil kunne forstå, at de skal lade Sif være, hvis hun lægger sig ind i en kasse, fremfor i kurven (som børnene har svært ved at forstå, er et helle pt.)

 

Sif vejer 7kg og er halv gravhund (= hun er lav og har en lang ryg). Vi har ikke tænkt os, at hun skal lukkes inde i buret, men hun skal selvfølgelig kunne vende sig derinde osv.

 

Har I nogle forslag? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

De der bure i canvas/stof er lette at have med - jeg har et Dogman til mine beagler - det har været brugt ude i haven og inde og været vasket nogle gange efterhånden. Jeg stiller spørgsmåls tegn ved sikkerheden i bil med sådan et bur - her foretrækker jeg et mere solidt bur.

Canvas buret har så det plus at det er let at flytte med og transportere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer lidt an på hvordan hunden er mht. at kradse. Jeg har stofbure der kan klappes sammen til de to voksne, det fungerer rigtig godt og de kan åbnes i toppen. Det bruger jeg rigtig meget.

Lulu er i et plastikbur, for hun kradser hvis hun er i stofburet. Håber det bliver bedre når hun bliver voksen, så hun kan få et stofbur også :-D

Hundebure.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer lidt an på hvordan hunden er mht. at kradse. Jeg har stofbure der kan klappes sammen til de to voksne, det fungerer rigtig godt og de kan åbnes i toppen. Det bruger jeg rigtig meget.

Lulu er i et plastikbur, for hun kradser hvis hun er i stofburet. Håber det bliver bedre når hun bliver voksen, så hun kan få et stofbur også :-D

[ATTACH=CONFIG]110501[/ATTACH]

 

Trille har det samme som mingus(yderst til højre) Mener det er str. Medium, og hun kan både stå oprejst og vende sig samt ligge helt udstrakt. Tror jeg købte det i maxizoo i tilst. Trille vejer 6,5 kg, og kunne nemt have nøjes med en small.

Vi er rigtig glade for det, og det giver en bedre afgrænsning for børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trille har det samme som mingus(yderst til højre) Mener det er str. Medium, og hun kan både stå oprejst og vende sig samt ligge helt udstrakt. Tror jeg købte det i maxizoo i tilst. Trille vejer 6,5 kg, og kunne nemt have nøjes med en small.

Vi er rigtig glade for det, og det giver en bedre afgrænsning for børn.

For en Trille-størrelse må det nærmest være et palads :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MarieF

Tak for jeres svar alle sammen :)

Vi skal ikke bruge det til bilkørsel, da vi allerede har en løsning til det :) Det er mest for at sikre hende fred fra små nysgerrige børn og give hende et sted, som er mere "hendes" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MarieF
Jeg har to af de her -Billig Transporttaske Til Hunde i Bil m.m. - Mange størrelser - til mine, som vi er meget glade for

 

De er smarte - især at der ikke er en låge, som skal stå åben hele tiden. Jeg ved, at jeg kommer til at gå og snuble over en åben låge, som der så vidt jeg kan se er på denne: Transporttaske i Sort - Foldbar Transportboks - Tilbud

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...