Gæst mette pej Skrevet Juli 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2013 (rettet) Hej jeg er ny på denne side, så håber jeg gør det rigtigt. Jeg er den lykkelige ejer af en gadehund. han var 4 mdr da vi fik ham. Han er nu 5 1/2 mdr. Han er faldet godt til herhjemme, og er glad for mig og mine 2 børn. Min mand er han ikke helt tryg ved endnu, men det bliver bedre og bedre. Ved gæster i huset, kan jeg se at der skal en del arbejde til. Det går bedst hvis de sidder ned, og lader ham snuse til dem, og at de ikke rækker ud for at prøve at røre ham, men godbidder tager han hjertens gerne fra deres hænder. Når de derimod står op og går rundt, bliver han bange og gør og knurrer. nogen forslag til hvad vi kan prøve der ??? for vi kan jo ikke sidde ned hele tiden Når vi er ude at gå tur, og vi passerer andre mennesker, stopper han lige op og kigger, og venter til de er " på sikker afstand " jeg kan tydelig mærke han er utryg, men han gør og knurrer trods alt ikke af dem, det er kun hjemme jeg har oplevet det. jeg vil gerne vide om der er nogen der har nogle råd til øvelser der øger selvtilliden ??:hjerte: Redigeret Juli 20, 2013 af mette pej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 Hej jeg er ny på denne side, så håber jeg gør det rigtigt. Jeg er den lykkelige ejer af en gadehund. han var 4 mdr da vi fik ham. Han er nu 5 1/2 mdr. Han er faldet godt til herhjemme, og er glad for mig og mine 2 børn. Min mand er han ikke helt tryg ved endnu, men det bliver bedre og bedre. Ved gæster i huset, kan jeg se at der skal en del arbejde til. Det går bedst hvis de sidder ned, og lader ham snuse til dem, og at de ikke rækker ud for at prøve at røre ham, men godbidder tager han hjertens gerne fra deres hænder. Når de derimod står op og går rundt, bliver han bange og gør og knurrer. nogen forslag til hvad vi kan prøve der ??? for vi kan jo ikke sidde ned hele tiden Når vi er ude at gå tur, og vi passerer andre mennesker, stopper han lige op og kigger, og venter til de er " på sikker afstand " jeg kan tydelig mærke han er utryg, men han gør og knurrer trods alt ikke af dem, det er kun hjemme jeg har oplevet det. jeg vil gerne vide om der er nogen der har nogle råd til øvelser der øger selvtilliden ??:hjerte: Tid, plads og ro;) giv hvalpen plads til at søge væk, giv den tid så den i eget tempo selv kan nærme sig ikke lokke den frem mod gæster, giv den ro og fred ved at lukke den bag gitter når der er hilst så den føler sig sikker;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 Hav en skål med hundegodbidder stående på bordet, og fortæl jeres gæster at hver gang de rejser sig, bedes de tage en guf fra skålen og smide ned til hunden. På den måde lærer jeres hund at forbinde stående/gående gæster med belønning. Men selvfølgelig skal hunden også have mulighed for at søge væk, hvis det er det den vil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mette pej Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 tak for svar jeg har ikke tænkt på det med et gitter, det vil jeg prøve.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mette pej Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 (rettet) Ja det kunne være jeg skulle prøve det med godbidderne ved de voksne, men nogen af gæsterne har små børn med, som ikke er så gamle, og der følger han efter børnene og gør og knurrer og søger ikke væk, og der må jeg nok prøve at bruge et gitter, for sikkerheden af de små børn. Vores børn er 8 og 10 og der er ikke noget, og deres kammerater de har med hjem er der ikke noget med, heller ikke når de står op og går rundt. Men voksne og de små vi har haft besøg af på 3 og 4 år. der bliver han nervøs. dette gælder også min mand. hunden kan lægge oppe hos min mand i sofaen, med alle fire ben i vejret og så er der ikke noget, men skal manden så lige på toilet eller andet, og kommer gående for at sætte sig igen, vil hunden slet ikke have noget med ham at gøre, og flygter væk fra ham. Redigeret Juli 20, 2013 af mette pej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 jeg ville nok sørge for at han fik nogle oplevelser sammen med din mand - gik til træning med ham fks , det vil også opbygge hans selvtillid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts