Hop til indhold

Aktiverer vi nok eller for meget og andre spøgsmål


fubar
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Vi vil jo gerne det bedste for vores lille Welsh - Morris, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt input om det er nok/for lidt/for meget vi laver med ham i løbet af dagen.

 

En hverdag foregår sådan noget i denne stil: Vi står op, jeg går for det meste med ham om morgenen (de dage jeg ikke gør er mest fordi det skal være en dødsnødvendighed at vi går, hvis der nu skulle være en morgen hvor jeg ikke kan), turen er i roligt tempo hvor han snuser en masse og for det meste øver vi enten noget søg eller lidt alm lydighed som indkald og gå pænt i snor, turen tager ca 15-20 min.

Så kommer vi hjem og han får i dette tørre sommervejr sin morgenmad spredt ud i haven som han så spiser imens jeg spiser. Så smutter jeg på arbejde og damen gør sig klar og lader ham falde til ro, hun giver ham så en okseklov fyldt med A38, tun og revet gulerod som har været frosset ned og tager så afsted.

 

Vi er ved at være langt med alene hjemme tiden og, så dette stopper snart som en fast ting, men mine forældre henter ham et par timer inden vi kommer hjem, nogle gange er der lidt tis, fair nok, hans blære kan jo ikke holde så længe endnu.

 

Så kommer damen hjem, og hilser selvfølgelig roligt på ham nede på gulvet. Så træner hun enten lidt lydighed med ham eller går måske en lille tur og ellers hygger de bare sammen. Så kommer jeg hjem og hvis de ikke har lavet noget går jeg som regel over på en nærliggende legeplads hvor han kan tulle lidt rundt og snuse og evt træner jeg lidt med ham.

 

Så er der aftensmad, ligeledes i haven imens vi spiser, og så sker der ikke så meget før end vi tager aftenturen som er lidt længere stadigvæk stille og roligt.

 

En gang om ugen er der hvalpetræning og en aften ind imellem er han ovre og lege med en anden hund, dvs vi besøger vores venner og har ham med og så har han mulighed for at lege med de hunde der evt er.

 

I weekenden kan der være en dag hvor vi bare slapper af, men som regel tager vi et sted hen en af dagene, stranden, kaløvig eller lign hvor han kan snuse, løbe og soppe lidt i vandet.

 

Virker det her tilfredsstillende? Han har jo sine ulvetimer og små unoder, men det er vel også "hvalpeløjer" som klinger lidt af med tiden (bider stadig lidt i fingre, slæber kurven rundt i huset, hopper op i højbedet) - jeg håber at det bare er "hvalpeløjer" og ikke et udtryk for at vi ikke laver nok med ham - jeg tænker at man kan jo ikke træne/lege/gå tur osv non stop fra man kommer hjem til man skal sove :)

 

Vi leger ikke som sådan med ham, jeg ligger mig som regel ned på gulvet og så roder han rundt og snuser og fægter med poterne, men vi kaster ikke med bold 100 gange eller løber rundt og råber og skriger. Er det fint nok?

 

Han har oksehudben som han tygger ganske flittigt i og ude i haven finder vi ofte sådan et kalveben frem som han nyder med velbehag.

 

Nå men håber på nogle rare svar, jeg prøver ikke at finde problemer hvis de ikke er der, men som sagt vil jeg jo kun det bedste for Morris :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aktivering m.m virker fornuftig, husk at når så ung en hvalp er så meget alene bør den være sammen med jer resten af døgnet;) jeg ville afgjort blive ved med at have pasning på i alt ud over 5 måske 6 timer, mere bør en hvalp i min verden ikke være alene;) husk at lege med hvalpen leg styrker sammenhold og udvikler muskulatur;) og husk også bare samvær dvs at have hvalpen hos dig i det rum du er i;) nyd hvalpetiden, den kommer ikke igen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og husk at tage en masse billeder frem til hunden begynder at være udvokset :oops::genert: mange gør det kun mens hunden er lille, men jeg synes personligt det er rart at have billeder af hunden fra den var f.eks 8 mdr, og ikke kun fra da den var 8 uger. Som Kleo også siger; hvalpetiden kommer jo ikke tilbage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...