Hop til indhold

Gode råd søges, af mig, som er helt ny herinde!!!


Gæst JetteBirthe
 Share

Recommended Posts

Gæst JetteBirthe

Jeg/ vi mand og jeg er helt slået ud! vores dejlige cockerspaniel Vega, på 9 år, har fået konstateret kræft - (antagelig).

 

vi var hos dyrlæge i sidste uge, hun har en brystvorte, som er hævet, og hvorfra der siler lidt.

 

jeg ANEDE jo nok, det ikke var så godt. Vega er 9 år, lidt for tyk. men glad og frisk.

 

dyrlægen mente, hun havde kræft. der blev taget blodprøver til undersøgelse for, om evt. kræft havde spredt sig til lever og andre vitale organer. dem har vi fået svar på, der var intet der- var fint.

 

dyrlægen mener, Vega skal steriliseres, pga disse svulster er hormon påvirkelige, og hun skal have fjernet ALLE sine mælkekirtler. der er to mere, end den, hvorfra det løber, der er lidt knudrede. de er små.

 

jeg er ængstelig for, om det er for meget for Vega, det er jo er jo en stor operation. jeg har kigget på nettet for vejledning, om man evt. kunne nøjes med den ene brystknude, og så få fjernet livmoder.

 

er der nogen herinde, der kan vejlede mig? har prøvet noget af dette før?

 

mange tak - på forhånd! og kærlige hilsner -

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke vejlede, men jeg føler med jer.

jeg tror jeg ville få en anden dyrlæges vurdering hvis jeg var i tvivl;( jeg krydser fingre for at i får mange gode år endnu med jeres hund;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet nøjagtig det, du står med, men jeg har fået steriliseret en tæve i moden alder. Der er naturligvis en vis risiko, men i dit sted ville jeg følge dyrlægens anvisninger, for at undgå at tæven skal i narkose mere end én gang.

Der kunne jo ske det, at en af de tilbageværende mælkekirtler måtte fjernes på et senere tidspunkt.

Din tæve lider ikke nær så meget ved at få fjernet alt i én operation, som hun ville gøre hvis hun skulle igennem flere operationer. Få det overstået, og så håber jeg at hun får mange gode år endnu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...