Hop til indhold

Kløe af loppemiddel.


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej kloge HF'er.

 

Så har jeg brug for jeres hjælp igen.

 

I søndags fik Manse hans månedlig skud af bayvantic. Efter et par timer begyndte han at klø sig der hvor han fik den, han vil ikke ha jeg kigger på det, han nærmeste løber væk fra mig og kan kun lokkes frem med godbidder. Jeg fik så endelig lov til at se på ham, lidt med magt, men blev sgu nød til det.

Jeg kan så se at han er helt klistret nede ved huden og det er lige som om der sidder flager af et eller andet, højst sandsynligt loppemiddel som er tørret? Men han er ikke rød... Men han kan virkelig ikke lide jeg røre ved det, så går ud fra han har ondt..

Andre der har oplevet det? Ringer selvfølgelig til dyrlægen imorgen, kan ikke li min lille bassemand har ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har højst sandsynligt fået en allergisk reaktion på bayvantic. Dette kan ske med alle loppemidler. Mine kan ikke tåle bayvantic eller seresto. Har set reaktioner på forskellige hunde med forskellige midler: tydelig nedstemthed i et døgn, kløe, rødme og sår. Vil anbefale du straks vasker områder for at fjerne så meget som muligt. Klip evt. pelsen af i området for ordentligt at kunne bedømme og rense. Det er svært ud fra din beskrivelse, men det kan være ved at udvikle sig til hot-spot? God ide at kontakte dyrlægen i morgen :-). God bedring!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser nu at det var den 30.07 du skrev, hvad sagde dyrlægen?

 

Jeg har først lige set dit svar nu, tak :)

vi er lige kommet hjem fra dyrlægen, hun mente det er en reaktion på bayvanticen, og at det har udviklet sig til hot spot. Han fik en sprøjte mod kløe og en smertestillende, jeg skal så op med ham igen imorgen, hvor han skal i narkose og barberes og ha renset huden.

Men fik da ros for at komme hurtigt, hun så tit at folk først kom når der har bredt sig.. Men kunne jo se han har ondt :'(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...