Hop til indhold

Jeg vil ikke gå længere mor!


Gæst Christinna
 Share

Recommended Posts

Gæst Christinna

2013-08-16 20.35.35-1.jpg

 

 

Hej Alle herinde på Hunde-forum.

Jeg skriver til jer fordi jeg håber på i har en ide til hvad jeg kan gøre.

 

Nu har jeg fast gået tur med min hund ned til en park som ligger nok 300 meter fra hvor jeg bor, jeg har gået denne tur fast med min hund i den tid vi har haft hende hver dag når jeg kommer hjem efter skole klokken 14, så går jeg derned med hende.

Men i går aftes gad hun ikke gå længere jeg tænkte det bare var fordi vi lige havde mødt en anden sød lille hvalp og hun bare ville lege videre med den.

Men her i dag da jeg gik tur med hende gad hun ikke gå længere end 250 meter så begyndte hun og stoppe op som om hun ikke kunne gå længere så jeg tog hende op og gik lidt videre næsten over til parken, men da jeg så satte hende ned skyndte hun sig og vende om og prøve og løbe hjem , jeg overgav mig da jeg synes det var lidt synd at jeg skulle prøve og tvinge hende ned i parken, hun har ikke haft nogen dårlige oplevelser dernede på nogen måde.

 

Men mit spørgsmål til jer er hvad kan jeg gøre fordi hun skal da ned og gå i parken når det er der hun kan møde flest hunde hvilket jo er godt for en hund og møde andre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nødvendigvis godt for en hund at møde andre. Mange hunde mister interessen for at lege med andre når de bliver voksne. Nogle foretrækker faste hundevenner, og er ikke så glade for fremmede hunde. Nogle kan bedst lide at lege med én ad gangen, og bryder sig ikke om større grupper. Det er meget forskelligt, og en hund er ikke nødvendigvis "unormal" fordi den ikke gider en masse andre hunde.

 

Tjek om der evt. er et eller andet fysisk i vejen med din hund. Det kan være smerter, der gør at hun ikke vil gå.

Eller prøv at gå et andet sted hen et par uger. Du siger godt nok at din hund ikke har haft en ubehagelig oplevelse i parken, men det kan være sket uden at du har opdaget det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Hun har tit gået de 300 meter og rundt i parken i 5-10 minutter uden og være vildt umulig hvor hun også har gået hjem selv og ud i vores have og leget lidt mere også er vi gået ind også er hun også træt og sover tungt.

Men nej vi går ikke til hvalpetræning da jeg gerne ville prøve og klikke træne hende selv først så jeg har meldt mig til et gratis kursus som jeg får på Email fra en hjemme side der hedder Canis.dk

og det køre rigtigt godt på den måde fordi jeg kan træne hende når jeg har fred og ro om aften og der ikke er andre i lejligheden end mig og min kæreste.

men hun leger tit med mine svigerforældres 2 hunde og det nyder hun i flere timer hvor hun også sagtens kan gå en lille tur i parken når vi kommer hjem så hun kan komme af med lidt før vi går i seng og sover :)

og jeg massere altid hendes små futter og hendes ben muskler og det elsker hun :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Tjae det er min første hund jeg har efter jeg flyttede hjemmefra

Men jeg er også igang med og spare op til noget træning til Maggie.

Men jeg er på su så der vil gå nogle uger endnu.

Men nu prøvede vi og gå en anden vej idag faktisk så tog vi hen på noget som her i Silkeborg bliver kaldt for cirkus pladsen og der løb hun rundt og snusede alle mulige steder.

Og hun er jo kun en hvalp så hun sover rigtigt meget så hun har jo også meget energi derfor går jeg lille stykke med hende så hun kan brænde noget krudt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...