Hop til indhold

Platinum


Gæst Janus
 Share

Recommended Posts

Vi er en flok hundeejere der køber platinum sammen, vi køber den med kylling og overvejer de andre varianter de har. Har nogen erfaring med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg så også læst på en tysk forum, men det blev manet i jorden efter laboratorietest har jeg ladet mig fortælle. Sendte du foderet tilbage til dem og fik svar på hvad det var ? Vores har fået platinum i 2 år og trives fantastisk på det. Tak for info jeg prøver at søge på platinum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg så også læst på en tysk forum, men det blev manet i jorden efter laboratorietest har jeg ladet mig fortælle. Sendte du foderet tilbage til dem og fik svar på hvad det var ? Vores har fået platinum i 2 år og trives fantastisk på det. Tak for info jeg prøver at søge på platinum.

 

Nej, jeg smed bare posen ud. Det var en jeg havde købt 6-8 mdr. tidligere, og kunne ikke huske hvor jeg havde købt den. Jeg erkender dog at jeg stadig bruger det til godbidder/fodersøg af og til, men jeg er temmelig grundig med at tjekke for plastiktråde i:-)

 

Jeg ved at der er en håndfuld herinde der bruger det, og lur mig om ikke nogle af dem kunne være interesserede i at få det til billige penge. Hvis du ikke lige kan få søgefeltet til at virker, så sig til - det kan drille lidt, men så kan jeg lige linke til trådene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem der foder (har gjort) med platinum. Jeg har en tæve der er utrolig krædsen, men platinum - det hitter.

Dog synes jeg det er ALT for dyrt i DK og de fleste tyske hjemmesider lever ikke længere til DK.

Producenten har jeg bestilt fra en gang - men de var simplehen så ikke-kundevenlige og ikke særlig hjælpsom at jeg faktisk ikke har lyst til at bestille der mere, og når det med de plastik-tråde så begynder at dukke alle mulige steder op ja.....

 

Så nu skal jeg finde noget nyt foder. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har samme problem med meget kræsne bamser og her er det kun platinum der dur. Vi bestiller direkte, ingen problemer. Den med plastik har jeg lige forhørt mig om ved min tyske opdrætter og det er tilbage i 2007 der skulle havde været et problem med noget plastik var røget i en kværn, foderet blev tilbagetrukket.

Redigeret af Janus
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har samme problem med meget kræsne bamser og her er det kun platinum der dur. Vi bestiller direkte, ingen problemer. Den med plastik har jeg lige forhørt mig om ved min tyske opdrætter og det er tilbage i 2009 der skulle havde været et problem med noget plastik var røget i en kværne, foderet blev tilbagetrukket.

 

Hmm mener det ikke er så længe siden at Anne1979 havde den pose med plastik i.

Hvor bor du/i henne og hvor mange er i der bestiller sammen? måske man alligevel skulle giv det en chance mere. Og kan man spare nogle penge ville det jo være dejligt. (ville aftage mellem 30-60kg foder)

 

Og for at besvare dit spørgsmål. Jeg har prøvet alle tre varianter. Min tæve fungere fantastisk på det hele. God pels, god fast afføring (og faktisk ikke særlig meget), spiser det med glæde.

I starten var hun dog utrolig sulten hele tiden. :hmm:

 

Hun vil helst have det foder med kylling i.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har samme problem med meget kræsne bamser og her er det kun platinum der dur. Vi bestiller direkte, ingen problemer. Den med plastik har jeg lige forhørt mig om ved min tyske opdrætter og det er tilbage i 2007 der skulle havde været et problem med noget plastik var røget i en kværn, foderet blev tilbagetrukket.

 

Sikke noget sludder! Det er ikke mere end et par mdr. siden jeg fandt plastik i, og det var bestemt ikke en pose fra 2007 - den var produceret i 2012. Men selvfølgelig vasker producenten hænder - andet kan man jo ikke forvente.

 

Men om man vil bruge det alligevel, er jo selvfølgellig op til den enkelte, men det er noget sludder at det var tilbage i 2007.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget sludder! Det er ikke mere end et par mdr. siden jeg fandt plastik i, og det var bestemt ikke en pose fra 2007 - den var produceret i 2012. Men selvfølgelig vasker producenten hænder - andet kan man jo ikke forvente.

 

Men om man vil bruge det alligevel, er jo selvfølgellig op til den enkelte, men det er noget sludder at det var tilbage i 2007.

 

Det virkelig bare så mega øv at producenten ikke virker til at tage der seriøst. Det får mig til at tvivle så meget om jeg gerne vil forsætte med der foder eller ikke. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sendte du det ikke til platinum ?? De skal da informeres om det, så de kan trække den sending tilbage. Nu har vi fodret med de i 2 år og aldrig fundet noget plastik i vores poser. Men hvis jeg gør ryger det da lige til platinum igen og en forklaring ønskes..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sendte du det ikke til platinum ?? De skal da informeres om det, så de kan trække den sending tilbage. Nu har vi fodret med de i 2 år og aldrig fundet noget plastik i vores poser. Men hvis jeg gør ryger det da lige til platinum igen og en forklaring ønskes..

 

Nej, som jeg skrev smed jeg det ud. Det er et spansk firma der står bag, og jeg tænker ikke at de tager noget som helst seriøst. Og ærlig talt gider jeg ikke bruge flere hundrede kroner på at sende det tilbage, når det givetvis er omsonst.

 

Og hvor godt tjekker du foderet efter? Jeg opdagede det kun fordi jeg bruger det som godbidder, og derfor har hver enkelt mellem fingrene. Jeg opdagede det fordi jeg kunne mærke små spidse ting der stak ud, og jeg kunne så trække små 1-2 mm lange plastiktråde ud, som mindede mest om stiv fiskesnøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu lader vi det komme an på en prøve. Gik over til veninden og tog en håndfuld af hendes foder, og ca. halvdelen af pillerne er det tråde i, enten gennemsigtige eller blå/sorte. Smider dem i en kuvert med en beskrivelse, og sender dem til Paltinum. Jeg gætter på at der ikke sker en skid ved det.

 

nu her i dag - agtig :shock: Hvis det er tilfælde så venter jeg med at bestille noget som helst til at jeg høre hvad de siger til den prøve du sender retur til dem.!!!!

Så må Maya su finde sig i at spise noget andet fodder. Plastik gider jeg sku da ikke foder hende med!! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

ØV :damn: Er det kylling? eller har du også set det i andre varianter..

Hold kæft det bare mega nederen. endelig et foder Maya gider og trives godt på også det sådan nogle idioter.

 

Og selvom det kun er engang imellem at der er plastik i er det bare ikke godt nok..

 

Nåå foderjungle here I come. :damn:

 

Ps. hvis du gider må du meget gerne opdater mig omkring platinums svar på det plastik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foderet bliver jo lavet på en helt anden måde end andet tørfoder, Jeg har arbejdet i 25 år i et firma der laver maskiner netop til kød og benmel og kyllingemel, hvis man har været på de fabrikker og set ned i råvarerbængerne er man færdig med at være sart, derfor har jeg også valgt platinum da de ikke bruger slagteriaffald, kød og benmel / kyllingemel er fra slagteriaffald. Jeg vil også skrive til dem om de er bekendt med dette problem og gerne en udtalelse fra dem. Så er da spændt på deres svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Janus, du siger at du ikke vil fodre med slagteriaffald, men plastik er fint?:hmm:

 

Der er masser af fodertyper der bruger hele dyr, og går man efter dyrevelfærd, skal man ikke vælge et foder fra Spanien.

 

Er faktum ikke bare at du har fundet et foder som hundene trives på, og så ser du gennem fingre med resten? For den holdning kan jeg bedre forstå, end at forsøge at godtgøre det andet.

 

I øvrigt skal man nogle gange overvej kvaliteten af råvarer i foderet, og hånden på hjertet, så har jeg ikke den store tiltro til at der bliver brugt den bedste kvalitet i dyrefoder, og slet ikke i Spanien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvor meget man kan se på billederne, men den hvor der kun er en bid på billedet, er med en kraftig blå/sort stump i.

 

Og ja, har lige rykket dem op af en pose nu. Noget tyder på at det er fra samme levering som min pose. Aner så stadig ikke hvor det er købt....

 

Det er da helt vildt???!!! :skraek: Kender slet ikke mærket, er det almindeligt i DK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg kender heller ikke det foder andet hvad jeg har læst om på div. tyske sider. Mine hunde har aldrig fået noget af det. Prøvede lige at google det og kunne læse at så sent som i sep. sidste år var der en debat på et tysk forum hvor de her plastik tråde var oppe til debat.

Det er dybt chokerende :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...