Hop til indhold

Dalmatiner pels


Gæst ALFA
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er så heldig at have fået en to års dalmatiner. En skøn hund, jeg er rigtig glad for.

Jeg har ikke tidligere haft 'stor' hund eller 'fælde' hund. Så har lidt spørgsmål til specielt pelsplejen af ham!

Hvilken børste har I erfaring med er bedst til at rede løse hår ud af pelsen med?

Han er jo meget tynd/fin pelset iforhold til min bichon :-) Stålbørster kan han absolut ikke lide!

 

Er der flere dalmatiner ejere her på forummet, hører jeg gerne fra jer?

Bor på Djursland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg havde for nogle år tilbage en dalmatiner. Til ham brugte jeg en børste med bløde gummidutter - jeg havde også sådan en "handske" med gummidutter på. Når han var børstet igennem blev han tørret over med en fugtig engangs vaskeklud som tog de sidste løse hår. Alternativ blev han støvsuget hvilket han elskede. Lige så snart støvsugeren kom frem så stod han der og ventede :mrgreen:

 

Dalmatiner pelsen er meget let at have med at gøre - da snavs ikke sådan sætter sig fast - så det var ofte nok bare at tage et håndklæde og gnide ham af i - eller bruge de her engangs vaskeklude.

 

Jeg bruger stort set samme metode til mine beagler - dog har de mere underuld så derfor skal der også en furmninator til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg kom lige til at tænke på denne mariehøne børste http://www.petdreams.dk/mirakel-borste-ladybug-magnet-hunde-katte.html

Den bruger jeg på min ældste beagle - da han er sådan lidt ømskindet - den er ret god til at fjerne snavs med da den går helt i dybden uden at det gør ondt på hunden - bagefter skylles den lige af under vandhanen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...