Hop til indhold

To hunde+alene hjemme træning??


Gæst LeaK
 Share

Recommended Posts

Når men tror jeg beslutter mig for at skille mig af med kenzo :( Jeg har brugt så meget energi og træning på ham, og jeg har åbenbart ikke nok tid til at hjælpe ham af med hans problemer. kender i nogen der tager imod problemhunde med kyshånd? :(

 

Det er for mit eget og kenzos bedste mener jeg. Jeg kan ikke hjælpe kenzo og kenzo har det jo tydeligtvis ikke godt når han rasere mit hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Når men tror jeg beslutter mig for at skille mig af med kenzo :( Jeg har brugt så meget energi og træning på ham, og jeg har åbenbart ikke nok tid til at hjælpe ham af med hans problemer. kender i nogen der tager imod problemhunde med kyshånd? :(

 

Det er for mit eget og kenzos bedste mener jeg. Jeg kan ikke hjælpe kenzo og kenzo har det jo tydeligtvis ikke godt når han rasere mit hjem.

 

Jeg kan godt forstå dig, for det er hårdt for ens egen psyke når ens hund ikke har det godt. Men måske er i bare kommet på lidt forkert vej?

 

Jeg synes, at det er en lidt underlig fremgangsmåde din adfærdsbehandler har valgt - Det at flytte kenzo til et andet sted for at lære at være alene hjemme i starten - jeg synes kun at det kan skabe utryghed og forvirring omkring problemet. Og måske har det endt med at give dig mere arbejde i sidste ende.

 

Men, jeg skal ikke kunne sige om der er en eller anden grund til det. Jeg tror bare, at min hund ville blive endnu mere obs på at ville være hos mig (og derfor ikke alene) efter at den netop har været fjernet fra mig i et stykke tid.

 

Hvis du har lidt kræfter tilbage, og synes at du kan overkomme det, så vil jeg foreslå at du kontakter en adfærdsbehandler fra www.paff.dk og se om Kenzo og dig kan komme på rette spor igen. Det er et stort plus, at han kan være alene i et par timer - måske er der ikke lang vej igen, hvis den rette vej bliver fundet?

 

En anden mulighed - eller rettere, sammen med ny adfærdsbehandler og træning - kan du eventuelt finde en person som har lyst eller tid til at hjælpe dig en overgang. En person som simpelthen kommer forbi hver dag og lufter Kenzo - eller hvad i nu finder ud af er bedst for træningen.

 

Men hvis du ikke har kræfterne til det, så er jeg blandt andet kommet forbi dette sted : http://www.rescuedogs.dk/harhjem.htm Jeg kender dog ikke noget til personen selv.

 

Men jeg håber, at du finder en løsning der er rigtig for dig og kenzo :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...