Hop til indhold

To hunde+alene hjemme træning??


Gæst LeaK
 Share

Recommended Posts

Hey folk.

 

Kenzo har et kæmpe alene hjemme problem som jeg ikke kan få has med.. Jeg har prøvet adfærdspsykolog ting samt efterfølgende hård træning, intet hjælper, smadret hus HVER dag, den slår aldrig fejl!

 

Jeg har tænkt på at skaffe selvskab til kenzo, men jeg vil anskaffe mig en hvalp denne gang, og ikke en unghund som kenzo var da jeg fik ham.

 

Jeg ville så tage 3 uger fri fra arbejde og træne noget seriøst alene hjemme træning med begge hunde på en gang, forså har kenzo en at støtte sig op af, og måske jeg tror det ville hjælpe, og hvis hvalpen ikke oplever dårlige situationer med kenzo, burde det vel ikke være et problem. Eller hvad?

 

Hvordan er det at træne 2 hunde samtidig . altså træne alene hjemme træning samtidig.

 

Håber på svar og gode råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv 2 hunde, så kan ikke rigtigt råde dig, vil bare lige advare om, at du kan risikere at ende med 2 hunde med alene hjemme problemer :( da hunde jo lærer af hinanden...

 

Hvis hvalpen lærer, at sådan her gør vi når vi er alene, så er du jo lige vidt...

 

Har du måske mulighed for at lukke ham på mindre plads? Vores Karla stressede helt vildt over at have hele huset, men da vi begyndte at træne alene hjemme kun i køkkenet (med børnegitter for dørene) gik det pludselig stærkt med at kunne være alene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv 2 hunde, så kan ikke rigtigt råde dig, vil bare lige advare om, at du kan risikere at ende med 2 hunde med alene hjemme problemer :( da hunde jo lærer af hinanden...

 

Hvis hvalpen lærer, at sådan her gør vi når vi er alene, så er du jo lige vidt...

 

Har du måske mulighed for at lukke ham på mindre plads? Vores Karla stressede helt vildt over at have hele huset, men da vi begyndte at træne alene hjemme kun i køkkenet (med børnegitter for dørene) gik det pludselig stærkt med at kunne være alene :5up:

 

Tjoo men jeg tænkte bare at hvis den nye hvalp hurtig lærer at være alene hjemme så kan kenzo måske støtte sig til den og hvis den bare ligger sig og sover når jeg går, så gør kenzo det måske også.. hvem ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hey folk.

 

Kenzo har et kæmpe alene hjemme problem som jeg ikke kan få has med.. Jeg har prøvet adfærdspsykolog ting samt efterfølgende hård træning, intet hjælper, smadret hus HVER dag, den slår aldrig fejl!

 

Hvad er det præcist du har prøvet?

Hvor lang tid er Kenzo alene?

 

Jeg har tænkt på at skaffe selvskab til kenzo, men jeg vil anskaffe mig en hvalp denne gang, og ikke en unghund som kenzo var da jeg fik ham.

 

Jeg ville så tage 3 uger fri fra arbejde og træne noget seriøst alene hjemme træning med begge hunde på en gang, forså har kenzo en at støtte sig op af, og måske jeg tror det ville hjælpe, og hvis hvalpen ikke oplever dårlige situationer med kenzo, burde det vel ikke være et problem. Eller hvad?

 

 

Umiddelbart "eller hvad"...

Årsagen til Kenzos problem skal findes før det kan løses og du risikerer at stå med to problemhunde.

 

Hvis problemet er utryghed hjælper det højst sandsynligt ikke at anskaffe en hvalp, som Kenzo nok vil føle han skal beskytte.

Du kan være utrolig heldig at det løser problemet, men minnerfaring siger at du øger risikoen i stedet.

 

Hvordan er det at træne 2 hunde samtidig . altså træne alene hjemme træning samtidig.

 

Hårdt!

Den ene hund kan måske være alene 1 minut og den andet kun ½ minut og så er det det halve minut du skal gå efter hvis hundene skal være alene samtidig.

 

Hvor lang tid skal Kenzo op på at kunne være alene?

 

Hvordan bliver han aktiveret og hvordan ser afskedsritualet ud?

 

Håber på svar og gode råd

 

Svar kan du sagtens få, men kvalificerede råd kræver langt mere information end du har givet. Der er mange faktorer som spiller ind og som derfor skal have opmærksomhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen, ja måske ikke så meget information jeg fik givet jer.

 

Jeg føler nemlig jeg har prøvet virkelig meget med kenzo og ingenting hjæper.

 

Jeg har haft kenzo til adfærdsterapeut for 2½ måned sdien hvor han var i behandling 2½ uge NEDE hos hende, og jeg har fulgt min træning omkring problemet, og træning generelt til punkt og prikke, men det hjælper bare ikke overhoved. Kenzo kan sagtens være alene feks 1 time eller 2 timer uden at lave den helt store ballade men så snart vi kommer op på en arbejdsdag så er det han rasere hele mit hus !! Og jeg prøver at træne fra den ene time, med kun at øge tiden gradvist og måske kun med 1 minut men 1-2 timer er bare max, lige meget hvorm eget jeg har trænet? Er det ikke underligt? Har prøvet at starte forfra og gå op til den time, altså hvor jeg har startet med 1 minut-2 minut osv, og det går bare rigtig godti ndtil vi når op omkring de 1-2 timer....

Jeg pylrer ikke om ham inden jeg smutter, og jeg sørger for han ikke er understimuleret eller overstimuleret, altså han får lov at slappe af efter morgenturen og morgen træningen!

 

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør forkert.. Sidne han ikke kan være alene mere end de der 1-2 timer, og jeg har trænet og trænet og trænet siden han kom retur fra adfærdsterapaut, og jeg ser bare INGEN fremskridt overhoved... Slet ikke. Derfor jeg tænkte at selvskab måske var løsningen i sidste ende.. .

 

Er på bar bund.

 

Hilsen Lea

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du skal anskaffe dig en hund mere, der er for stor risiko for at du står med to hunde der ikke kan være alene...

 

Der er flere herinde som har haft problemer/udfordringer ved at lære deres hund at være alene, der er en hel tråd om det. Heldigvis går det rigtig godt for dem alle, så den er værd at læse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

JEg har to hunde.

Og jeg jeg synes også stadig det er vigtigt de kan være helt alene hjemme.

Der kan ske et eller andet, så den ene er nød til det. Så vi har øvet det.

Men den generelle alene hjemme træning er da helt rigtigt meget lettere. :) Men som andre også siger, du kan nemt risikere at det giver bagslag-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har haft kenzo til adfærdsterapeut for 2½ måned sdien hvor han var i behandling 2½ uge NEDE hos hende,

 

Ved du hvad der blev trænet?

2½ uge samtidig med skift af hjem (som det jo var) virker på mig som alt for lidt.

 

Jeg kan ikke helt forstå hvordan Kenzo skulle kunne lære at være alene hjemme i denne situation.

 

og jeg har fulgt min træning omkring problemet, og træning generelt til punkt og prikke, men det hjælper bare ikke overhoved.

 

Jeg synes du skal kontakte denne adfærdsbehandler for en evaluering og videre hjælp - eller kontakte en anden, hvilket jeg nok hælder til.

 

Kenzo kan sagtens være alene feks 1 time eller 2 timer uden at lave den helt store ballade men så snart vi kommer op på en arbejdsdag så er det han rasere hele mit hus !!

 

Dér ryger kæden af!

Han skal kunne være alene uden overhovedet at lave ballade/blive utryg før tiden øges.

Så dels er springet fra et par timer til en fuld arbejdsdag alt for stort dels kan han ikke være alene , i ro, de nævnte to timer og derfor kan du ikke bygge videre på dem.

 

Og jeg prøver at træne fra den ene time, med kun at øge tiden gradvist og måske kun med 1 minut men 1-2 timer er bare max, lige meget hvorm eget jeg har trænet? Er det ikke underligt? Har prøvet at starte forfra og gå op til den time, altså hvor jeg har startet med 1 minut-2 minut osv, og det går bare rigtig godti ndtil vi når op omkring de 1-2 timer....

 

Noget er forkert - virker ikke, og det kan tage timevis af frem og tilbage information herinde at få øje på hvor filmen knækker.

 

Jeg pylrer ikke om ham inden jeg smutter, og jeg sørger for han ikke er understimuleret eller overstimuleret, altså han får lov at slappe af efter morgenturen og morgen træningen!

 

Mere info eller kontakt din adfærdsbehandler igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får lige et klap fra mig: :ae:

 

Det er nemlig rigtig hårdt at have en hund med alene-hjemme-problemer. Især når man træner og træner og ikke kan se fremgang.

 

Jeg har selv en hund med separationsangst og har fået lavet en træningsplan af en adfærdsbehandler. Jeg fik ham også som unghund, og i starten kunne han kun være alene i 9 sekunder. Nu kan han være alene i 21 minutter, men det har taget næsten 5 måneder at nå hertil. Og lige nu kan vi ikke komme videre fra 21 minutter. Jeg prøvede for et par dage siden at gå op til 22 minutter, og det fik ham til at reagere, som om han havde været alene i flere timer! :shock:

 

Det er bare for at fortælle, at du ikke er alene med at have de problemer. Bl.a. PPP-Pero og Buju herinde fra har/har haft samme problem med deres hunde. Jeg synes, at det nogle gange har hjulpet mig at vide, at andre kæmper samme kamp.

 

Ellers vil jeg bare råde dig til at følge Ninjamors råd. :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Om hvad???. :shock: Hvorfor må vi andre ikke høre med?.:???::megaked:

 

Ups!, kan godt mærke at jeg er ved at overtage Aslans rolle som nysgerrig Peter.:oops:

 

Jeg er lige så nysgerrig, hvorfor har I hemmeligheder Noll'ke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...