Hop til indhold

Slalom, indlæring


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Jeg er super glad for de klip du / i ligger ind, jeg får en masse inspiration, både til hva vi kan hygge med samt indlærings teknikker. Indtil videre har vi gået slalom rundt træer og min søns fodboldskegler, men de fungere jo ikke lige som en stang. De slalom stænger man kan købe i zoo, lavpris dyrhandel osv. Er det ok kvalitet ? Og prisen for 12 stænger 259 kr er vel ok pris eller kan det gøres billigere ?

 

Bilka har dem til 199 og af og til på bud til 100. De er lavet af plastik og bliver skæve med brug / spyddene i bunden går løs... Men til prisen er de ganske fornuftige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Intet er umuligt ;-) meget afhænger jo af hunden. Har den selv godt fremadrettet drive og forståelse for opgaven, så betyder det ikke så meget hvor belønningen falder... Den fremadrettede kastede belønning giver blot en fordel i indlæringen, men dermed jo ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre på anden vis...

 

nu har jeg ikke lige luret dine videoer, så jeg ved ikke om valde vender ud til dig efter hver port for at tjekke om belønningen kommer? Det er nemlig som oftest det der er problemet med at belønne fra hånd ved fører i slalom...

 

Ps. Ovenstående er ikke kun ved slalom. I agility er det et generelt princip, at vi forsøger at lære hunden, at det er forhindringen der udløser belønningen og ikke fører. Påden måde kan vi nemlig få hunde der selvstændigt kan arbejde ud på forhindringer, selvom deres fedladne stakåndede førere ikke kan følge med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...