Gæst Beaglepack Skrevet Oktober 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2013 Hmm jeg er er lidt i tvivl om tråden hører til her eller under adfærd - men da der både ligger det og noget omkring foder i det - har jeg valgt at ligge tråden her. Mine beagler har både sidste år og nu i år haft sådan en trang til nødder. De tager alt hvad de kan finde - vores Troldhassel som de går rundt om på to ben for at komme op i højden og plukke nødderne Valnødder som de finder rundt omkring eller en fugl har tabt i vores have. Agern som ligger næsten overalt. De gnaver hul i skallen og piller nødderne ud som de så æder med stor velbehag skulle jeg hilse og sige Det er faktisk det eneste de sådan går efter - sådan nogle ting som bær og den slags rører de aldrig. Jeg har tænkt 1) at de mangler fedtstoffer. 2) at det har noget med fiber at gøre. Nogen der har bud på hvorfor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Oktober 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2013 Vores hund tigger det(gør han ved alt vi spiser) men får han det æder han det ikke:rolleyes: og hvad jeg forbinder med, han ved godt det er skadeligt.. men tigge skal han da... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Oktober 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2013 Jeg tror faktisk også det er fordi de synes det smager godt Min den unge han spiser alle de æbleskrog han kan finde og vil gøre alt for et stykke æble, jeg tror han synes de smager godt - for det er ikke alle æbleskrog, de små sure dem smager han lige på så bliver det spyttet ud igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2013 Men er især valnødder ikke skadelige for hunde ??...det er ihvertfald det jeg har fundet ud af ved, at google. Jeg undrede mig nemlig over, at der er valnødder i Kingsmore`s foder. Men det kan da godt være, at de skal have en god portion før, det bliver kriminelt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2013 agern er giftige for hunde, og for en del andre dyr! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2013 Jeg ved godt at alle advarer mod at hunde spiser nødder - nogle er værre end andre. Det kan give forgiftninger i mave/tarm systemet blandt andet. Det er så typisk vores Troldhassel som de går i. Jeg har også set nogle producenter laver olie tilskud til hunde og katte hvori der indgår olie fra div. nødder. Jeg undrer mig bare over hvorfor de lige er så vilde med dem? - Men som andre skriver må det være fordi de smager godt og det gør det jo også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts