Hop til indhold

Nødder

Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Hmm jeg er er lidt i tvivl om tråden hører til her eller under adfærd - men da der både ligger det og noget omkring foder i det - har jeg valgt at ligge tråden her.

Mine beagler har både sidste år og nu i år haft sådan en trang til nødder. De tager alt hvad de kan finde - vores Troldhassel som de går rundt om på to ben for at komme op i højden og plukke nødderne

Valnødder som de finder rundt omkring eller en fugl har tabt i vores have. Agern som ligger næsten overalt.

De gnaver hul i skallen og piller nødderne ud som de så æder med stor velbehag skulle jeg hilse og sige :-)

Det er faktisk det eneste de sådan går efter - sådan nogle ting som bær og den slags rører de aldrig.

Jeg har tænkt 1) at de mangler fedtstoffer. 2) at det har noget med fiber at gøre.

Nogen der har bud på hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk også det er fordi de synes det smager godt :-)

Min den unge han spiser alle de æbleskrog han kan finde og vil gøre alt for et stykke æble, jeg tror han synes de smager godt - for det er ikke alle æbleskrog, de små sure dem smager han lige på så bliver det spyttet ud igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ved godt at alle advarer mod at hunde spiser nødder - nogle er værre end andre. Det kan give forgiftninger i mave/tarm systemet blandt andet.

Det er så typisk vores Troldhassel som de går i.

Jeg har også set nogle producenter laver olie tilskud til hunde og katte hvori der indgår olie fra div. nødder.

Jeg undrer mig bare over hvorfor de lige er så vilde med dem? - Men som andre skriver må det være fordi de smager godt og det gør det jo også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites