Gæst AnetteN Skrevet November 1, 2013 Rapporter Share Skrevet November 1, 2013 Hejsa. Jeg søger en hvalp af blandingen af yorkshire terrier og chihuahua. Er der nogen der kender til nogle der har denne blanding og evt kommende hvalpe? Mvh Anette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret November 2, 2013 Rapporter Share Besvaret November 2, 2013 hvorfor lige nøjagtigt sådan en blanding ? jeg ville nok være lidt på vagt overfor temperamentet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
gina Besvaret November 3, 2013 Rapporter Share Besvaret November 3, 2013 nu er jeg den heldige hunde ejer af en blanding s hund chihuahua / russisk toy terrie . han er 6 måneder nu , ved at meget ka ske inu , med hensyn til adfærd osv . men ind til videre er hans sind efter bogen , hvad jeg har læst mig til om de to racer . simba er meget ud advent , ka med alle hunde. han er kæk . og er også meget tillids fuld ovre for andre mennsker han ikke kender. og har en utrolig goe balance , og løber ekstremt stærkt :slem: han som ligger til begge de racer han er blanding af , nyder at ligge på skødet men ka også ligge på gulvet op af mit ben, men vil gerne være tæt på mig ,ka godt være lidt forvent med ommærksomhed, men det arbejder jeg på var det ikke noget at ovre veje den blanding i stedet ? Lige den blanding jeg har, er der meget få af , tror jeg. for da jeg fandt min hund , søgte min søster længe efter den blanding unden held. og fik af vide af forskellige at det nok så var ud landet vi skulle til for at finde denne blanding. og det endte med at min søster , i mellem tiden faldt pladask for en tæve af ren chihuahua .men det der så er lidt sjovt at for få dage siden falder jeg ovre en anonce på hunde galleri. dk under salg af blandings hvalpe . lige nøjagtig samme blanding son min skønne simba:hjerte: hvad med at gå ind og kigge på den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
gina Besvaret November 3, 2013 Rapporter Share Besvaret November 3, 2013 og velkommen anetteN :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
gina Besvaret November 3, 2013 Rapporter Share Besvaret November 3, 2013 det billed jeg har vedhæftet med den anonce er deres utydeligt ka jeg se men du får lige nummeret til dem vis du skulle være nysgerrig om denne blanding 28692168 og de bor i stor København Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
gina Besvaret November 3, 2013 Rapporter Share Besvaret November 3, 2013 og så håber jeg du tjekker min profil og ser billeder af drengen :hjerte: Der ligger flere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret November 3, 2013 Rapporter Share Besvaret November 3, 2013 Jeg vil anbefale dig at købe en hund af én af disse racer, med DKK tavle istedet. Begge racer kan have et noget nervøst sind, hvis ikke de kommer fra forældre med rette temperament - men fysisk er begge racer altså også disponeret for patella luxation. (Løs knæskal) denne lidelse er du naturligvis ikke sikret fra bare fordi du køber med tavle, men hvis du køber fra sunde forældre med et godt sind og som begge er testet fri for patella, har du da i hvert fald sikret dig så meget som du kan mod denne sygdom. Jeg står selv med en yorkshire terrier, uden tavle, som blev opereret for patella inden sin 1 års fødselsdag. Det var en stor operation med efterfølgende 6 mdrs forløb med genoptræning, massage osv inden hun var fik for fight igen. Og det var hun så bare ikke alligevel, da hun nåede at udvikle slidgigt imellemtiden pga den løse knæskal. Så nu skal hun resten af livet være på specialfoder, have kosttilskud, der skal tages hensyn til hende i form af gåture osv., vi skal jævnligt have røntgenfotograferet hende for at følge udviklingen, hun skal jævnlig til massage, waterwalk, have indsprøjtningers osv for at holde hende smertelindret. Det er mange hensyn at skulle tage til en ung hund, som ikke engang er fyldt 2 endnu! Derudover er ligger det økonomiske aspekt i det - sygeforsikringerne dækker ikke patella luxation pga den er arvelig. Vi gav omkring 10.000kr for operationen, så var der genoptræning oveni, indsprøjtningerne som hun løbende skal have hvert år, røtntgenbilleder osv. Jeg synes personligt yorkshire terrieren er en fantastiske race, og vores Liva bliver bestemt ikke den sidste vi har - men den næste bliver fra nøje udvalgt opdrætter som opdrætter ned DKK tavle! Held og lykke med jagten på din nye hund, uanset hvad du vælger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts