Hop til indhold

Giardia??


jukl
 Share

Recommended Posts

Min schæferunghund har haft dårlig mave nogle uger, sådan on and off, Så i dag tog vil til dyrlægen for at få taget røntgenbillede, fordi hunden pressede igen og igen uden der rigtig kom noget ud...Røntgen viste ikke så meget, men for en sikkerhedsskyld tog vi en Giardia test af den medbragte aff. Den var positiv...

Nu kommer så mit spørgsmål, kan se at de tabletter jeg har fået med hjem er et til mennesker og der står ikke en fis om det skulle tage sådan nogle små slyngler...Det hedder Metronidazol For 6 år siden havde jeg en hund som også havde det og den fik Panacur i lange baner. Det her skulle tage betændelse i mave, tarm. Jeg vil ringe til lægen og høre også, men der var så travl i dag, at jeg tænke det måske kunne løses her inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Der er ingen lægemidler der er registreret til behandling af Giardia hos dyr, og derer heller ikke nogen lægemidler der er bevist at være 100 % effektive.

Oftest bruges Fenbendazol 1 x dagligt i 5 dage og kuren gentages efter 14 dage.

Metronidazol kan også bruges, men har vist sig at være mindre effektiv end Fenbendazol til behandling af Giardia hos hunde, og metronidazol kan give en del bivirkninger iform af nedsat appetit, opkast og ændret adfærd.

Der er ingen vaccine til forebyggelse af Giardia i Danmark."

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...