Hop til indhold

Er min hund mørkeræd?


Buddha
 Share

Recommended Posts

Der er en vis Benny i huset som er rimelig belastende at gå tur med for tiden, pga overarbejde kommer vi ofte først ud at gå når det er ved at blive mørkt, og han opfører sig 50% som om han er på kattejagt og 50% som om det meste er en lille smule uhyggeligt :vedikke:

 

Han vil gerne spise godbidder men det er ikke det som interesserer ham mest i hele verdenen, tager jeg ham i helt kort snor går han ok roligt. Men i almindelig snor (lidt over 1 meter, tror jeg den er) så farer han rundt som en hane uden hoved, ikke sådan panisk men som om han slet ikke følger med i hvad der sker, på en eller anden underlig måde, bumber ind i Egon og sådan noget. Spejder alle mulige andre steder hen.

 

Kan det virkelig være pga mørket? Han gjorde slet ikke noget i den stil sidste år.

Hjemme er han helt normal og er gerne i haven alene osv.

 

Kan der være flere kattedufte fordi de går ud tidligere, pga mørket? Han snuser ligesom på en bestemt måde efter dem (vi har MANGE katte i nabolaget).

 

 

Overvejer seriøst at dope ham, for man bliver lidt gak af at gå en lang tur med ham når han er sådan :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den unge gør nøjagtig det samme når vi går aftenturen her efter det er blevet mørkt. Han trækker ikke, men han farer fra højre til venstre, i sådanne hurtige bevægelser så jeg ikke kan følge med. Han dufter og dufter og undersøger og undersøger, jeg har faktisk en ide om at det er kattene han kan lugte (han er jo lidt en gris han spiser katte høm høm jeg når næsten altid at trække ham væk inden han spiser det) men ja det er da ret belastende at gå med sådan en hund. Han er jo lab men godbidder om aften det nytter slet ikke - han skal bare dufte. Vi har også ret mange katte i vores kvarter. I går prøvede jeg at tage klikkeren med - og det hjalp faktisk lidt. Når han gik pænt klikkede jeg og udløste godbid der fik jeg alligevel noget af opmærksomheden. Så det skal lige prøves i aften igen.

Så følger lige med her i tråden om der er andre der har gode ideer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Egon fejler forhåbentlig ikke noget! :engel:

 

Heldigvis ikke! Han er SÅ sød og nuttet for tiden :hjerte: Går så pænt og snuser helt roligt. Dejlige store voksne hund :lun:

 

Min på 18 mdr. gør lidt det samme. Eller det vil sige. Han går pænt nok, men jeg kan mærke at han er lidt mere på vagt.

 

Når det har været regnvejr og der er flere genskind i lygternes skær er han ekstra vagtsom.

 

Hvis han bare var lidt på vagt, ville jeg være lykkelig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis ikke! Han er SÅ sød og nuttet for tiden :hjerte: Går så pænt og snuser helt roligt. Dejlige store voksne hund :lun:

 

 

 

Hvis han bare var lidt på vagt, ville jeg være lykkelig :lol:

Glæder mig til Zeus bliver sød og nuttet igen ;-) han er vist i teenage alderen lige nu - hører slet ikke efter - trækker i snoren gør alt hvad han ikke må :damn: så i morgen står den frit løb i vores øvelsesterræn også skal han køres træt med lidt træning mv. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke filme ham?

 

Jeg kan prøve, men ikke sikker på om det kan ses, når der er mørkt.

 

I dag havde jeg leverpostej med! Det kan nææææsten holde hans opmærksomhed (i hvert fald når man kalder) og så gik jeg langs en ret befærdet vej, der er vel færre kattedufte. Og gik meget bedre. Kun 2 gange jeg måtte have ham i kort snor (altså jeg strammer den ikke, han trækker nogle gange men går som regel ok når han er så tæt).

 

Glæder mig til Zeus bliver sød og nuttet igen ;-) han er vist i teenage alderen lige nu - hører slet ikke efter - trækker i snoren gør alt hvad han ikke må :damn: så i morgen står den frit løb i vores øvelsesterræn også skal han køres træt med lidt træning mv. ;-)

 

Haha ja. Jeg synes ellers også lige Benny var blevet så dygtig til at lade være at trække und alles. Heldigvis er han helt abstrakt sød og kær herhjemme, så man kan ikke være irriteret på ham særligt længe :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...