Hop til indhold

er det alvorligt?


Mariejoost
 Share

Recommended Posts

Så har jeg lidt brug for hjælp igen:genert:

Coco har i den her måned kastet op 6 gange hvilket jeg synes er lige rigeligt nok.

Hun har ikke feber, er ikke slap og har ikke så vidt jeg kan se ondt.

hun er ved at komme i løbetid kan det være derfor?

lige til info har jeg ikke skiftet foder eller godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Farer hun meget rundt efter at have spist? Får hun forslugt sig når hun spiser? Min den lille skal spise langsom ellers kaster han det også op igen, han spiser langsom ved at han har et "foderbræt" hvor han skal pille foderet ud det kan more ham et stykke tid, ellers fodres han på græsset :-) men ville da nok spørge en dyrlæge til råds? For 6 gange det lyder af lidt meget synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Farer hun meget rundt efter at have spist? Får hun forslugt sig når hun spiser? Min den lille skal spise langsom ellers kaster han det også op igen, han spiser langsom ved at han har et "foderbræt" hvor han skal pille foderet ud det kan more ham et stykke tid, ellers fodres han på græsset :-) men ville da nok spørge en dyrlæge til råds? For 6 gange det lyder af lidt meget synes jeg.

Nej hun farer ikke voldsomt rundt efter oftest ligger hun sig til at sove. Coco får mad i sin legetøjs kurv som søg så hun spiser heller ikke hurtigt.:) Men ja må nok ringe til dyrelægen på mandag. Først troede jeg bare hun havde spist noget underligt ude i skoven men den teori røg lige så stille ud af vinduet da hun kastede op for 4. gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der er mave/tarm infektioner i omløb i øjeblikket.

 

Men da hun ikke virker dårlig som sådan - kan det være forspisning - stress kan også gøre at de kaster op og det kunne jo så være en begyndende løbetid

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvis det var infektion eller orm ville hendes afføring så ikke være unormal?

 

Det vil sige at hendes afføring er normal?

 

Hvis så kunne man jo mistænke noget i foderet hun ikke kan tåle og derfor reagerer ved opkastning. Men så burde afføringen også være påvirket.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Afføringen er helt normal når hunde har hjerte- eller lungeorm. Larverne er ville små, ca. 1 mm og helt gennemsigtige. De udskilles i afføringen i de perioder hvor de kravler op i hundens luftveje og den sluger dem ned i maven. Af samme grund hoster/harker/kaster de op.

 

Det er nemt, hurtigt og billigt at få testet, og bør tjekkes rutinemæssigt et par gange om året. Tilgengæld er det meget alvorligt hvis de har ormene og ikke bliver behandlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter flere måneder på råt foder begyndte Futte nærmest at gylpe - Kastede ufordøjet mad op. Hans trang til græs blev ekstrem (han har altid spist meget græs).

Det hele faldt sammen med flytning, så vi tænkte selvfølgelig stress.

 

Da det efter en periode ikke blev bedre, besluttede vi at skifte ham tilbage til tørkost. Valget var sådanset taget da BARF-forhandleren anbefalede os at prøve at tilsætte lidt natron til hans mad, for at se om det evt. var for meget mavesyre der forårsagede opkasningerne. Og det har altså hjulpet ham.

 

Det er måske værd at prøve?

 

God bedring med hende! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...