Hop til indhold

Baldrian igen igen


tuclaya
 Share

Recommended Posts

Dosis til hund på lige knap 5 kg????

 

vi forbereder os til nytår samt hektiske juledage med en lidt skrøbelig og nervøs hund, som reagerer på alt i sine omgivelser.

Jeg har lige købt Drogens Baldrian med citronmelisse. Det var, hvad det lokale apotek havde. En tablet indeholder 120 mg ekstrakt, hvad skulle svare til 540 mg. valerianerod.

Har søgt og læst herinde, men har lidt svært ved at skelne mellem de forskellige typer og hvilken dosis. Og kan man få for meget?

Får derudover Zylkene og Bachs med en lille, men dog effekt.

Thundershirt, Serene- um og Anxicalm virker nærmest modsat:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål. jeg har det i flydene form og der står 10 dråber. Men jeg giver 0,5 ml 3 gange dagligt, hvis det er, til en hund på 16,5 kg.

 

Men jeg tror ikke du skal være bange for at give for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar:-)

 

Jeg har nu forsøgsvis givet 2 -3 piller dagligt ( trappede det gradvist op) fordelt over døgnet - og effekten er enorm:klap:

Vi har jo prøvet alskens midler til at støtte træningen med hende, som alle er rettede mod at reducere angst og usikkerhed - men baldrianen reducerer, så vidt jeg kan se, først og fremmest hendes impuls og hyperaktivitet.

Svært at forklare, men det er om om, at hun er meget mere i balance med sig selv .... får hjernen med og når at tænke og vurdere i triggende situationer, hvad giver os de fornødne sekunder til at nå at støtte hende i de gode valg. Juledage blev klaret til UG, fyrværkeri ignoreres indtil nu, og hun har ignoreret adskillige hunde.

Nu er eneste problem, hvor længe man kan fortsætte på baldrian, for mener jeg har læst, at det kun er kort tid. Øv

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...