Hop til indhold

træls aftentur.....


guanomo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nollike jeg elsker ideen!

Super initiativ, men fra vores vedkommende er det billigere og mindre tidskrævende at finde en adfærds dims her på fyn.

 

Men at jeg så også kunne møde jeres hunde, ville jo være super at opveje mod aslans kører syge som nu kræver 6 piller til 500 kr og 400 til bro og så benzin oven i og betaling til Ninjamor.... :oops:

 

 

Men jeg elsker ideen :kys:

Du er genial nogen gange, Og jeg håber klart at i finder ud af det, og så deler rådene med mig, be om tak :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at jeg så også kunne møde jeres hunde, ville jo være super at opveje mod aslans kører syge som nu kræver 6 piller til 500 kr og 400 til bro og så benzin oven i og betaling til Ninjamor.... :oops:

 

Der er folk der har kureret køresyge med akupunktur - der er også en herinde ved jeg :mrgreen:

 

Måske det var værd at overveje :?: Du kan evt. ringe til Tove Due og hører om det også er noget hun gør i :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er folk der har kureret køresyge med akupunktur - der er også en herinde ved jeg :mrgreen:

 

Måske det var værd at overveje :?: Du kan evt. ringe til Tove Due og hører om det også er noget hun gør i :?:

 

 

Ja det har du skrevet før :oops:

 

Der er bare visse ting der er pinligt at man aldrig får gjort noget ved det :oops: Dårlig hundeejer!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Skod lorte møg aften, cujo er gratis salg ved afhentning inden for 5 min !!

 

magen til aftentur kan jeg dårligt huske :megaked::megaked::megaked:

 

vi går en rute vi ikke har gået siden det var lyst kl 8 om aften, og cujo hiver og trækker som en sexgal teenager på en nudist strand :shock:

 

Vi møder 3 hunde som han ikke må hilse på, han går i selv sving over nummer 2 hund, den går også på den anden side af vejen og dem hilser vi aldrig på, men han nærmest hopper rundt som en ninja på kokain med tegnestifter i røven og kæmper for at komme over vejen.

 

Mine fagter og lokke metoder er fuldstændigt ligegyldigt !!:evil: jeg kunne stå med en rød bøf uden nogen respons.

Jeg kunne holde ham ved min side eller noget, parret over på den anden side så mere og mere skræmte ud efterhånden som de passeret os på den anden side af vejen og jeg lignede en tosse med en krops umulig kamphund der ville æde deres boxer, selvom de eneste lyde der kom fra Cujo af var ynkelige pivelyde :stupid:

 

Vi kunne ikke gå 2 meter uden minimum et træk og snuden var i bund hele tiden.

 

Den sidste hund vi mødte gik løs, jeg fik cujo til at sidde i plads :klap:

og imens fik hunden snor på, men da de lige var nået forbi, deres hund måtte ikke hilse, sprang coju frem som en ninja og jeg måtte tage fat i selen og fiksere ham på min side... sagde så at han bare var en stor glad og ivrig dreng der ville hilse .. "jamen det skal han da også så" sagde ejeren og gik videre med hunden :hmm:

 

vi halsede hjem og til sidst skulle vi over en vej, der gik nogen på den anden side, cujo hørte MINUS og kunne hverken sitte, plads eller noget :damn:

 

Vi har aldrig set de hunde før og meget længe siden jeg har set ham skabe sig så åndsvagt.....

 

ihhhhhhhhhhhhh :damn:

 

overvejer snart at betale dyre domme for en adfærdsting eller sætte plakater op i nabolaget og byde dem til "træf" på den store plæne bag ved os så de alle kan se den store farlige ivrig hvalp de frygter og trækker deres hunde om så de er ved at blive kørt ned!:evil::mrgreen::confused::megaked::shock:

 

mangler en alverdens irriterende belastende opgivende frustrende og hovedpineagtig smiley!!

 

Sådan nogle aftensture har jeg også med Dixi..

Hun bider i sin line, løber ud på vejen (lukket villavej uden trafik), smider sig over det hele og blir ved med at vende sig om som om hun vil hjem..

 

Og hun lytter heller ikke.. Jeg kan slet ikke få kontakt med hende..

 

I dagtimerne er der bare ingen problemer med hende.. Kun når vi skal krydse en vej, så har hun glemt hvordan man "sitter"..

 

Men Ninjamor tak for rådet.. Det må hellere prøves..

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: :hmm: dit indlæg er rapporteret, kan ikke gennemskue om du er ironisk eller du lige har fornærmet min American bulldog (hvilket ikke er en kamphundrace) som har lidt Amstaff i sig.

 

Jeg tror ikke tråden er nærlæst inden den kommentar er skrevet, jeg vil undskylde med at vi har med et nyt medlem at gøre, indtil andet er bevist :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Jeg fik faktisk lige en tanke her... (jo, jo, det kan skam lade sig gøre :blink:)

 

Hvad med om os med de lidt "ustyrlige" hunde mødes en dag og træner "kontakt når der er andre hunde"??? :mrgreen: (På Sjælland forstås :blink:)

Vi kan så alle smide x antal kroner i kassen og få Ninjamor på som supervisor? :5up:

Vi vil jo alle have forståelse for at ting tager tid und so weiter og har Ninjamor med til at guide os i forhold til hvad vi gør rigtigt/forkert?

 

 

Guuud, jeg synes at jeg er genial her!!! :mrgreen: Samtidig er det jo en oplagt chance for også at få lov til at hilse på HF-hunde (jeg vil jo f.eks. gerne nuldre Cujo :lun:)

 

Og hvad siger du Ninjamor, er det noget du har lyst til at binde an med? :mrgreen:

 

Du må da gerne kigge forbi Assistens Kirkegården på Nørrebro når Tyson og Samson træner 'kontakt når der er andre hunde' og 'gø ikke af andre hunde'.

 

Vi kunne måske godt bruge en ekstra figurant, de er efterhånden blevet så gode til at være ligeglade med hinanden at vi tager dem på en hyggetur i hareskoven i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må da gerne kigge forbi Assistens Kirkegården på Nørrebro når Tyson og Samson træner 'kontakt når der er andre hunde' og 'gø ikke af andre hunde'.

 

Vi kunne måske godt bruge en ekstra figurant, de er efterhånden blevet så gode til at være ligeglade med hinanden at vi tager dem på en hyggetur i hareskoven i dag.

 

Tak det vil jeg gerne :kys:Men øhhh... Der på Assistens kirkegården, er der ikke mange "farlige" hunde der??? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu har jeg mailet, så nu er der ingen grund længere.

 

Det ville sq egentlig også være dejligt bare at kunne kører hvor end man gerne ville :mrgreen:

nu ved jeg ikke noget om Aslans k¢resyge, hvor slemt det er osv. Da Indy var lille brækkede hun sig i bilen hvis hun havde fået morgenmad, så jeg undlod at fodre hende hvis vi skulle k¢re, og der er ingen problemer. Tror endda ikke det ville g¢re en forskel efterhånden om hun var blevet fodret (k¢rer sjældent om morgenen, så har ikke afpr¢vet det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak det vil jeg gerne :kys:Men øhhh... Der på Assistens kirkegården, er der ikke mange "farlige" hunde der??? :oops:

 

Jo Tyson og Samson er ret farlige... men ellers synes jeg nu ikke det er et problem. Men både Fælledparken og Frederiksberg Have kunne måske også være en mulighed.

 

Vi startede med at træne i Frederiksberg Have, men blev enige om at vi skulle prøve et andet sted, simpelthen fordi det gik så godt. Vi tænkte at det nu bare var blevet en vane for dem, at så snart vi mødtes på den plads, så var der godbider i ærmet og derfor opførte de sig eksemplarisk. Så de sidste par gange har vi været på assistensen - det har dog ikke gjort den store forskel, de er stadig rigtig dygtige og i lørdags fik de for første gang lov til at lege sammen:-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: :banan: :banan:

 

I går var en super aften på gå turen :mrgreen:

 

Vi mødte en og cujo hilste rigtigt pænt, han prøvede at hoppe op 2 gange, fik ham ned igen, hun stak hånden ned hvergang jeg sagde hilse og han hilste, han gik ldit rundt imens vi snakkede generelt om hunden ect. hvergang han kom hen ved hende nussede hun ham lidt. Ellers sad han ved mig, når jeg tog en godbid ud af lomemn kigget han på hånden, så løftede jeg pegefingeren og vupti sad han ned, så fik han igen en godbid :klap: så håndsignaler er gode når man snakker med andre. Efter 10 min gik vi igen og han forlod hende stille og roligt uden at trække og kigget kun lige bagud en gang.

 

Så mødte vi det ene par fra sidst hvor han var et møgøre og denne gang fik de hilst. Den andne hund var en ldit nervøs tæve, men cujo blev siddende til den kom hen og duttet ham på næsen, så bakkede hun lidt bag sin ejer, cujo blev så stående og ventede på hun frem igen og så hilste de lige i 30 sek stille og roligt og så gik vi videre :klap: ejeren var imponeret over hun ville hilse "så meget" det gjorde hun normalt kun ved hunde hun kendte godt.

Mon cujo er hundesprog-aflæse-ekspert? :hmm: :mrgreen:

 

LIge ude foran vores hus kom nabos store udeboende søn gående med en lille hvalp han fik dagen før, en Ambul/boxer blanding, den var vildt kær og vild lille i forhold til cujo :mrgreen: ham hilste cujo også stille og roligt på :klap:

 

Så vi har haft MANGE dag og nat oplevelser i denne uge.

 

Jeg er begyndt at udvide "stop-træk" lidt, nu skal han komme hen til mig for at få ros/godbid, ikke bare lige kigge bagud og slække linien, og det virker fint, efter 2 gange hvor han ikke fik sin ros/godbid gik han hen til mig og gør det nu hvergang.

 

Og jeg er ved at vænne mig af med at tage en godbid i hånden før jeg roser. Nu venter jeg med at tage en godbid op til jeg har rost ham, så han lige bliver hold lidt fast i den ønsket adfærd før godbiden kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...