Hop til indhold

Så stop dog med at gø

Gæst YzzE
 Share

Recommended Posts

Hej folk

Jeg er helt ny her, men har oprettet mig da jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg arbejder som handicaphjælper og sidder i den forbindelse, lige nu, ved siden af en dreng som har muskelsvind (han sover stadig).

Han bor stadig hjemme, og hans mor har en hund*. Hun tager på arbejde hver dag, og efterlader hunden hjemme.

Og så starter galskaben- Den gør konstant fra hun går til hun kommer igen. Den er stort set ligeglad med min tilstedeværelse, og den eneste måde jeg kan får den til at tie stille er når man intensivt sidder og kæler med den.

Jeg er helt vild med hunde, mine forældre har en og der går ikke længe før jeg selv skal have, men den her har virkeligt formået at gøre mig vred?

Mine muligheder er som jeg selv ser det:

At sige op

At slå hunden ihjel, begrave den i haven og så blive fyret (så vil min stedfortræder i det mindste blive skånet)

At få nogle trix herfra, så alle kan leve i fred og fordragelighed...

Håber der er nogen der har bare en ide til hvad jeg kan stille op med den.

Venlige hilsener

Jeppe

p.s Jeg har arbejdet her i 3 år, og problemet er først blevet uholdbart iløbet af den sidste månede... så vidt jeg kan se er der ikke sket nogen ændringer i huset.

*har siddet og googlet tilføædigt og tror den er en japanese chin (ligner ihvertfald)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvad siger ejeren til det?

Noget må være forandret siden hunden reagerer som du beskriver.

Hvor længe er hunden alene med dig og sønnen?

Kan han heller ikke nå ind til den?

Det eneste trick jeg kan anbefale er at tale med ejeren om at få hjælp til hunden, den har det tydeligvis rædselsfuldt...

Du kan forsøge at adsprede hunden ved at gemme godbidder til den, tage den med på tur, hvis I går tur du og drengen, og ellers kærligt inddrage den i hverdagen. Den er jo en del af familien.

Hvis du sidder og skummer kan hunden mærke det og dette gør den bare mere utryg = mere gøen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Jeg ville heller ikke gøre noget uden at ejeren var med inde over. Hvis hun går med til at du træner med hunden, så er det vel OK. Men ejeren er også nød til at deltage i træningen, for ellers kan det jo blive et maridt for ejeren at være sammen med hunden når du så ikke er der.

Link til indlæg
Del på andre sites