Hop til indhold

BARF dag 3, drikker og tisser MEGET


adanais
 Share

Recommended Posts

Så er det dag 3 på barf, Cainan får Kallun efter anvisningerne hos rigtighundemad.dk, med olie og vitamin pulver efter vægt, han har ikke haft tynd mave, eller opkast.

Men han er begyndt at drikke MEGET og skal tisse konstant!

Kan det være en side-effekt af skiftet til barf?

Jeg er begyndt at blive en smule bekymret, i og med at han har haft 4 uheld indendørs idag hvor vi simpelthen ikke kunne nå udenfor i tide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange måltider får han om dagen? Hælder i vand på maden? Drikker han mere?

 

Og hvor gammel er han? Hvalpe kan jo godt komme til at glemme de skal tisse, hvis f.eks. der sker ekstra meget nogle dage.

 

Mine har fået råt siden vi fik dem hjem som små hvalpe, dengang tissede de jo alligevel hele tiden, så jeg har ikke bidt mærke i noget ang. det. Men de kan godt bruge noget tid på at rense tørkosten ud, ved min den ene fik han gentagne gange øjenbetændelse f.eks.

 

Hvordan er hans humør ellers?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mine Cairn har også begyndt at få dette købt hjem fra Tyskland,de har fået oksemaver, men er det normalt at deres afføring bliver SORT.men syndes desværre afføring virker tynd så blander det med tørkost og det har hjulpet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender desværre ikke til at fodre med barf, men har hørt og læst om mange hunde som får rigtig dårlige maver af det og har diarre ofte. Men ikke om hunde der får tørst og tissetrang. Måske skulle du overveje et dyrlæge besøg, eller gå tilbage til tørkost og se hvad der sker ?

 

Oline, hvis afføring er meget sort, kan det så måske være blod?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får mad en gang om dagen, og så et griseøre eller lignende at tygge i resten af dagen.

Vi hælder ikke vand på maden, og han drikker en del mere.

Han er 2½ år gammel.

Han får mad efter et skema der hedder :

Mandag : Frokost

Tirsdag : Morgen

Onsdag : Frokost

Torsdag : Aften

Fredag : Frokost

Lørdag : Morgen

Søndag: Frokost

 

De første fem dage er det meningen at han skal have Kallun, og derefter 2 gange om ugen, en dag rent kød/indmad, og 4 dage kød med ben/brusk.

Han får 1 tsk anibio mino-vit, og et pump lakseolie pr. portion mad.

 

Stella : Han har slet ikke dårlig mave, tvært imod, han har haft bedre mave de sidste par dage end han har haft længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Futte for 1,5 år siden startede op på råt havde han også nogle dage hvor han drak og tissede utrolig meget. Jeg tænker at det er en del af den udrensning de oplever.

 

Desuden fandt jeg at Futte havde svært ved at vurdere hvor meget han havde behov for at drikke kontra hvor mæt han var - Han kunne simpelthen ikke finde ud af at det fyldte så meget i maven men at den nødvendige væske allerede var deri :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok :-D Jeg ville også se tiden lidt an, måske drikker han mere pga udrensning eller også er han sulten/har mere appetit. Mine får en del ekstra når de får kallun, fordi det ikke mætter nær så længe (de får også kun en gang om dagen). Der er jo også væde i selve kallunen. Så længe han er glad og frisk, ville jeg umiddelbart tænke det var pga skiftet, men selvfølgelig skal det jo gå over igen inden alt for længe.

 

Mine får altid kun om aftenen. Hvilket de ser MEGET frem til, kan jeg hilse og sige :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han virker også mere sulten, men nu er han....buttet:blink: Og vant til at mine forældre giver ham "godbidder" konstant i form af brød og lign. når jeg ikke ser det (troede de) og nu får han altså kun de portioner som han har brug for, og så noget han kan tygge i... Kan være at han lige skal vænne sig til at man ikke behøver at spise konstant for at være mæt.

Jeg har aldrig kunnet få mine forældre til at forstå at det altså ikke er sundt at give hundene menneskemad, STORE portioner hundemad og så godbidder hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...