Hop til indhold

Min hund vil pludselig kun spise "skodmad"


Gæst Johannes Jacobsen
 Share

Recommended Posts

Det skulle vel ikke være Bayer, der sælger den medicin, der bruges ved behandlingen? :hmm:

 

Jeg fandt lige den artikel, hvor jeg i sin tid læste nyheden, men nu ved anden gennemlæsning, kan jeg se at det er 2. gang, ormen er set i den pågældende klinik. Så der kan jo godt have været et tilfælde i 2011.

http://www.fyens.dk/article/2226357:Assens--Pas-paa-din-hund--Doedbringende-orm-fundet-paa-Fyn

 

Men pointen var at de fleste fynske dyrlæger nok vil synes, det er lidt for meget af det gode at teste 2 gange årligt.

 

Undskyld til trådstarter for off-topic selvsving.

 

Umulia, har du læst den artikel du linker til? Det er 2. gang at PÅGÆLDENDE dyrlæge har fundet ormen. Hvordan hundeejer og dyrlæge i øvrigt kan være sikre på at hunden er blevet smittet i netop den plantage, og oven i købet udtale sig om at andre hunde ikke er, forstår jeg ikke. Og sidst, men ikke mindst, handler artiklen om hjerteorm. Ikke lungeorm - og der kan sagtens være områder med kun den ene slags orm.

 

 

I øvrigt fra 2009: http://www.tv2fyn.dk/article/209196:Fynsk-hund-med-fransk-hjerteorm

 

Ville VIRKELIG være underligt hvis ormene ikke har formeret sig siden 2009....

 

 

Mere edit: fra hjertelungeorm.dk

 

På Sjælland var 22,5 % af de hunde, som havde symptomer på fransk hjerteorm positive. Til sammenligning var 11,2 % af de mistænkte hunde på Fyn og Sønderjylland positive og i Midt-og Nordjylland var det kun 5,3 % af de hunde mistænkt for hjerteorm, som var positive. Parasitten kan således findes i hele Danmark, men er mest udbredt i de østlige egne.

 

Og Bayer tjener jo kun penge på behandling, ikke undersøgelser for det. Og eftersom man ikke forebygger hjerteorm uden virkelig god grund, tror jeg ikke at falske historier om udbredelse af orm kan skabe omsætning:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Royal Canin og Hills nature jo altså ikke direkte skodmad. Mine hunde elsker dette foder som står frit fremme så de kan spise når de har lyst.Men nogle gange vil de sku hellere have leverposteg blandet i så for de det,vi spiser jo heller ikke det samme hver dag så bliver det sku kedeligt i længden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...