Gæst Aaen2509 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Hej alle her inde på forumet . jeg skriver her inde for nu jeg begyndt at blive lidt bange for min tæve , der hun kaster sin mad op igen nu . for 1 månede siden kastede hun gult skum(mave syre) op hele tiden og det være ved i ca 2 uger og tilsidst stoppede hun med at kaste op . men nu hvor vi har fået nyt mad som kunne være bedre ( Eukanuba small Breed 8% mere protein og 20% mere fat til små maver ) men efter ja det er første dag de fik det ( vi plejer bare putte mad i skålen og de spiser det i løbet af dagen ) og nu her til aften kastede hun ALT op ( foder med lidt syre ) nu vil jeg hører jeg her inde hvad kan jeg gøre ved det ? vi har en han hund samme race bare 5 år som ikke har kastede op af noget af det mad de har fået ( med ham kalder vi også iron mave ) håber i kan hjælpe mig og min familie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret Januar 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2014 Hvis hun har kastet galde op i to uger for noget tid siden, og nu begynder at kaste mad op - så ville jeg få en tid hurtigst muligt hos dyrlægen. Vores kan en sjælden gang imellem kaste det gule galde op, hvis deres maver går tom natten over fx fordi de ikke har fået noget at spise lige inden sengetid - men det stopper også så snart de får noget ned i maven igen (så plejer jeg at lave havregrød med tun og A38) - men hvis bare det fortsatte, så ville jeg tage dem til dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2014 Foder med meget fedt kan være for hårdt for hendes mave Har i skiftet foder gradvist Måske i skulle prøve en pose foder fra dyrlægen der hedder i/d , den er meget skånsom mod maven. Hvis det så er godt på denne, kan i langsomt gå over til jeres eget foder igen. Hvis det fortsætter skal i have hende undersøgt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aaen2509 Besvaret Januar 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2014 det sidst foder vi gav dem var fedt fattigt pågrund af det med gale. nu prøver vi med at stille mindre mad frem af gange så hun ikke kan forspise sig men vis hun bliver ved , tager vi til dyrelægen med hende , men nu ser vi lige tiden an Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Januar 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2014 Jeg synes ikke i skal se tiden an, det har i jo allerede gjort. Opkast af skum, galde eller mad, kan skyldes mange ting. Hvordan ser det ud, der er kommer ud i den anden ende ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aaen2509 Besvaret Januar 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2014 det der kommer ud af den anden ende er der ikke noget i vejen med fint farve og det . og nu har vi snakket med min moster som er dyrelæge , og hun mener ikke det er noget farligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Januar 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2014 Men det skal jo helst ikke stå på i længere tid. Man kan prøve at give antepsin et kvarter før måltid og se om det har en virkning. Antepsin er mod mavesyre. Man kan også prøve at give flere små måltider 3-4 gange dagligt. Ikke for at skræmme livet af dig, men min første hund kastede jævnligt skum og galde op og ingen dyrlæge mente det var alvorligt eller tog det alvorligt, så han fik blot lidt skånekost og pagurthpiller. Da der var gået et halvt år på den måde, med on/off opkastning fik han lavet en kikkert undersøgelse af tarmene og dyrlægen fik et chok. Det var på grænsen til koldbrand, så ødelagt var hans tarme af betændelse. Det skyldes foder intolerance over for det foder han fik. Så synes det skal tages alvorligt. Min nuværende hund har i over en måned haft sær mave, med opkast af skum og mad og galde og tynd mave og hård mave. Han er blevet behandlet for tyktarmsbetændelse og pt er vi ved at trappe ud af medicin, som muligvis kan være årsagen. Men det er jeg bestemt ikke tryg ved, altså at hans mave ikke er i orden. Har man først haft en alvorligt syg " mave" hund, så ved man hvor galt det kan gå. Kan kun anbefale i/d fra hills som er mod tarmlidelser, det må din moster også kende. Royal canin har også et mærke der hedder gastro, som er det samme. Hvis det forsætter og intet bliver bedre, skulle man måske prøve at give et lav allergi foder og se om det hjælper. Men man kan jo håbe at det går i sig selv igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts