Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fælder nu??

Featured Replies

Besvaret

Molly hun har nærmest smidt alt hendes vinterpels.. Nu?? Jeg fatter ikke helt hvorfor?

Hun fik dog også vinterpelsen ret tidligt, i efteråret. Men der er jo stadig koldt udenfor:stupid:

Hendes hud er fin og hun kløer sig heller ikke.

Besvaret

Jeg synes ikke helt det giver mening hvornår Ozzie fælder i.f.t. sommer/vinter. Hun fælder i øvrigt også nu... den anden dag sagde en i familien "Aj, hvorfor har I klippet Ozzie?" :sjov: Det har vi selvfølgelig ikke, det ER bare fæld, men det siger lidt om hvor meget pels hun har smidt.

Besvaret

Jeg har sq opgivet at prøve at forstå fældeperioderne i år... Synes alle hunde jeg kender har fældet på vildt underlige tidspunkter, også Iso. Men så har vejret jo også været underligt, mindst sagt! Med tæver siger man jo tit at deres fældeperioder følger løbetider mere end årstider, men ved faktisk ikke om det passer for Iso... :hmm:

Besvaret
  • Forfatter

Hun var i løbetid i oktober (tror jeg nok).

Molly ligner også en der er blevet klippet/trimmet, for hun har nogle få steder med fuld pels endnu. Det ser tosset ud :mrgreen:

Besvaret

Min har været i fæld siden december, han skifer lige hele underulden!

Det gør han ca to gange om året ca 2 mdr pr gang! Jeg er ved at være træt af uldtotter alle vegne :D

Besvaret

Min hun har smidt alt vinterpelsen, startede i december og sluttede med at fælde midt i januar. Helt forkert tidspunkt i mit hoved

Besvaret
Ja tæver følger som regel cyklus. Og lys mængde, som alle andre dyr. Ikke så meget temperaturer.

Det kunne helt sikkert være forklaringen på hvorfor hun allerede har smidt vinterpelsen :-)

Besvaret

Jeg har langhåret schæfer, og ungtæven er gået i fæld for første gang..Jeg strigler hver dag, det er første gang hun fælder og hun har rigtig meget pels..Jeg havde håbet alle var gået i fæld samtidig, så var det jo overstået, men nej...Det er indtil nu kun hende.