Gæst Canima Skrevet Februar 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2014 Hej allesammen jeg har den mest vidunderlige Coton de Tulear han på 2 år, som jeg fik da han var 12 uger. Vi har haft slemme problemer med ham mht. alene hjemme! Især i det første 1,5 år. Han hylede og besørgede stort set hver dag på gulvet. Jeg eg startede i nyt job og der kom mere fast rytme herhjemme. Han er kommet i en "børne-kravlegård" hvor han har en bakke med avis + vand og legetøj mv. Det fungerer meget bedre. Han lægger sig når vi går og besørger næsten ikke længere. Vi vi snakker lidt om at få hund nr 2. Vores hund er meget glad for andre hunde og virkelig en tryghedsnarkoman. Vi forestiller os at han virkelig vil trives med en "søster" herhjemme. Vi er dog bekymrede for om hund nr 2 vil "arve" hans alene hjemme problemer, hvilket ville være forfærdeligt! Vi snakker om st det måske ville være godt for os alle at overtage en voksen hund på 2-3 år. Den hviler i sig selv, tænker vi. Vil det være forkert at få hund nr 2? Jeg ELSKER hunde og hør ikke dette for min hunds skyld, men for min egen. Men tænker at det ville være godt for hunde (som jo er flokdyr) at have en legekammerat . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Jeg tror en voksen hund, der hviler i sig selv og trives godt med alene-hjemme kunne være en rigtig god ide. Måske en lidt selvstændig hund, der ikke så nemt lader sig påvirke af jeres nuværende hund :hmm: Og I skal selvfølgelig huske at sikre jer at den nye hund kan være alene hjemme i sit nye hjem, inden I tager afsted på arbejde, da nogle hunde lige skal have lidt tid til at vænne sig til sit nye hjem før de kan være alene der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Canima Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Jeg tror at min hund ville elske at have en anden hund at "se op til". Mine forældre har en hund som min hund forguder! Han er desværre næsten 15 år, så han kan ikke holde til at lege med min hund. Det er er dog utrolig svært at finde frem til voksne hunde der søger nyt hjem! Nogle gode råd? Vil det være udelukket at få en lille hvalp? Jeg frygter at hvalpen vil "arve" min hunds nervøsitet når de er alene hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Uh, der sidder masser af hunde rundt omkring og mangler et nyt hjem - også voksne. http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/find-dyr https://www.ddaa.dk/dyreinternatet/hunde-til-nyt-hjem http://www.dady.dk/Hunde-der-s%C3%B8ger-nyt-hjem http://www.dyrevaernet.dk/adopter-et-dyr.aspx?id=652c4af8-b86f-4a92-be42-0984a04edf4c#animals Bare for at nævne nogle stykker Derudover findes der jo også gul&gratis og den blå avis, selvom jeg, som du nok kan se, synes du skal købe ved et internat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Min veninde overtog en voksen coton med samme problemer som din. Efter et par år, fik de en anden voksen coton, som fint kunne være alene. Og siden har der ikke været problemer med den første:-) Det skal dog siges at de kun er alene i kortere tidsrum, og at de brugte flere måneder på træning, før de lod hundene være alene sammen. Du skal ikke forvente at det løser sig ved et trylleslag, men med den rigtige hund og en god portion tålmodighed, skal i nok komme langt:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Canima Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Det er jeg rigtig glad for at høre. Jeg vil meget gerne have en lille bomuldshund som min egen, da jeg simpelthen synes at det er den mest vidunderlige race. Jeg må tænke og søge videre efter en legekammerat til min hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Det er jeg rigtig glad for at høre. Jeg vil meget gerne have en lille bomuldshund som min egen, da jeg simpelthen synes at det er den mest vidunderlige race. Jeg må tænke og søge videre efter en legekammerat til min hund Dyreværnet har en lige nu:-) Han hedder Malthe og er vist en frisk fyr:hjerte: Så ham på fb. Ellers er der nogle coton-fb sider hvor du kan have heldet med dig. Og så selvfølgelig dba mm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Canima Besvaret Februar 17, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2014 Han er godt nok dejlig. Men han trives desværre ikke med andre hunde.. Men tak for rådet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts