Hop til indhold

Vi mangler en 4. mand/hund til hilsetræning


Nollike
 Share

Recommended Posts

Som et udspring af Guanomos aftenturstråd vil jeg høre om der er nogen der har lyst til at træne "forhold dig roligt og hav kontakt din ejer selv om der er andre hunde til stede" sammen med Guanomo, Lonny og mig?

Ninjamor har indvilget i at deltage som styrende element/supervisor på "projektet" for et venskabeligt beløb (fordi vi er så søde herinde :engel::mrgreen:)

 

Tanken er at vi finder en lørdag/søndag eller evt. en hverdag om dagen hvis deltagerne kan det og mødes i nærheden af Ninjamor (Fakse Ladeplads) og har sat god tid af til det. Ninjamor kommer med gode råd og vejledning i forhold til hvordan vi bedst får hundens kontakt selv om der er andre hunde til stede og dem kan vi så gå hjem og træne videre med (eller mødes igen en anden gang alt efter hvad vi finder ud af). Vi kan jo lave det lidt hyggeligt med noget kaffe/sandwiches osv. når nu det er et lille lukket HF-arrangement? :mrgreen:

 

Og ja, det er altså hundene der skal trænes, så de skal selvfølgelig medbringes :blink: (bare for at komme evt. morsomheder i forkøbet :mrgreen:)

 

Er der nogen der har lyst? Vi skal helst ikke være meget mere end 4 stykker (måske 5?) og vi er allerede 3, så det er VIRKELIG først til mølle her. Er der flere der melder sig på banen, så må det være løbende indlæg som udgør afbuds-rækkefølgen :-D

 

Det kunne være super hyggeligt at møde nogle flere hunde herfra og samtidig lære noget nyttigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det træls at i bor så langt væk. :cry: Kunne ellers godt tænke mig at være med.

 

Men glæder mig til en fyldig referat. :blink:

 

Det er da DIG der bor langt væk :mrgreen:

 

Men ja, øv! Det kunne have været rigtig hyggeligt hvis I havde været med (og en KÆMPE udfordring for mig med Noomi, hun er slet ikke til at styre når hun ser en anden golden :roll::mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi har ikke så meget et problem altså ud et par flyvende koldbøtter og hoppen lidt på bagben, så hvis i vil møde os (mig og Rollo) stiller vi gerne op:lol: man kan aldrig træne møde mennesker for meget (og så får jeg lige en god chance for at hilse på nogle hf¨er:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi har ikke så meget et problem altså ud et par flyvende koldbøtter og hoppen lidt på bagben, så hvis i vil møde os (mig og Rollo) stiller vi gerne op:lol: man kan aldrig træne møde mennesker for meget (og så får jeg lige en god chance for at hilse på nogle hf¨er:mrgreen:

 

Er det et "problem" for dig når Rollo ser andre hunde? Eller er du ligeglad? Hvis det er det sidste, er der måske ikke megen pointe i at stille op til netop det her, medmindre du gerne vil betale for at møde os :mrgreen: Det hænder jævnligt at der er folk herinde fra der mødes til det ene eller det andet (vi har haft gåtur i Bernstorffparken f.eks.) så hvis ikke din hund falder ind under kategorien "møgirriterende når der er andre hunde til stede" så er det måske ikke top-relevant? Ikke at jeg siger at du ikke må deltage altså, sådan skal det dog ikke forstås :blink: Det er bare ærgerligt hvis man melder sig til på misforståede betingelser :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi har ikke så meget et problem altså ud et par flyvende koldbøtter og hoppen lidt på bagben, så hvis i vil møde os (mig og Rollo) stiller vi gerne op:lol: man kan aldrig træne møde mennesker for meget (og så får jeg lige en god chance for at hilse på nogle hf¨er:mrgreen:

 

Det er ikke møde mennesker vi skal træne, det er møde andre hunde og beholde kontakten til ejeren + forholde sig i ro :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det et "problem" for dig når Rollo ser andre hunde? Eller er du ligeglad? Hvis det er det sidste, er der måske ikke megen pointe i at stille op til netop det her, medmindre du gerne vil betale for at møde os :mrgreen: Det hænder jævnligt at der er folk herinde fra der mødes til det ene eller det andet (vi har haft gåtur i Bernstorffparken f.eks.) så hvis ikke din hund falder ind under kategorien "møgirriterende når der er andre hunde til stede" så er det måske ikke top-relevant? Ikke at jeg siger at du ikke må deltage altså, sådan skal det dog ikke forstås :blink: Det er bare ærgerligt hvis man melder sig til på misforståede betingelser :blink:

 

Ligeglad mener jeg ikke jeg er for så ville jeg ikke have hund...

nej jeg holder ham igen med alle hans krumspring og trækken efter noget tid og vigen væk så kan jeg få noget kontakt, men bare de andre bevæger sig så er fokus væk igen... først når han har hilst kan jeg holde kontakten.

 

Det med at skrive at vi ikke har nogle problemer var måske forkert udtrykt, skulle være lidt ironisk, beklager at det blev misforstået...

så måske det er noget, håber jeg, måske ikke, men derfor jeg skriver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligeglad mener jeg ikke jeg er for så ville jeg ikke have hund...

nej jeg holder ham igen med alle hans krumspring og trækken efter noget tid og vigen væk så kan jeg få noget kontakt, men bare de andre bevæger sig så er fokus væk igen... først når han har hilst kan jeg holde kontakten.

 

Det med at skrive at vi ikke har nogle problemer var måske forkert udtrykt, skulle være lidt ironisk, beklager at det blev misforstået...

så måske det er noget, håber jeg, måske ikke, men derfor jeg skriver...

 

Hov, nu var det vist mig der ikke fik formuleret mig særlig godt :oops: Med "ligeglad" mente jeg at det ikke gjorde dig noget, altså forstået på den måde, "uden betydning". Det er jo ikke alle der tager det lige tungt om hunden trækker og sådan. Når jeg gerne vil have at Noomi skal lære at forholde sig roligt og bevare kontakten til mig når der er andre hunde, så er det for min skyld, ikke for de andre hundes skyld, for jeg ved at hun er sikker i sit sprog og fint får formidlet at hun bare vil lege. Men JEG synes at det er møgirriterende at stå med en hund der er ved at trække mig omkuld :evil: Og sår'n :mrgreen: Så jeg mente ikke at du var ligeglad med din hund, men det kunne være at du var ligeglad med om han hoppede på bagbenene for at komme hen og hilse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke et godt tilbud :-D

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at deltage med min schæfer Alto. Vi skal starte på klikkerkursus til marts og det vil være rigtigt godt at have fået på plads inden han starter der. Og så ville det være dejligt at se de andre hunde herindefra der skal med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke et godt tilbud :-D

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at deltage med min schæfer Alto. Vi skal starte på klikkerkursus til marts og det vil være rigtigt godt at have fået på plads inden han starter der. Og så ville det være dejligt at se de andre hunde herindefra der skal med :blink:

 

Uhh, det er ham den lækre langhårede ik'??? :lun: Det ville da være rigtig hyggeligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I fundet en 4. mand???

 

:blink:

 

Vil du med da? :mrgreen:

 

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvordan det går, for Guanomo er ikke helt sikker på at han kan tage med og når Lonny skriver du/I så bliver jeg da også i tvivl om hun vil med? Men ellers fylder vi bare op med nogle andre, hvis der er stemning for det :mrgreen: Jeg vil i hvert fald rigtig gerne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil du med da? :mrgreen:

 

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvordan det går, for Guanomo er ikke helt sikker på at han kan tage med og når Lonny skriver du/I så bliver jeg da også i tvivl om hun vil med? Men ellers fylder vi bare op med nogle andre, hvis der er stemning for det :mrgreen: Jeg vil i hvert fald rigtig gerne :5up:

 

 

Jeg tænkte at det kunne være meget godt for Ling... han har jo nogle lig i lasten der gør, at han godt kan have ret svært ved at kapere andre hunde (han er enormt usikker), og det kan være svært at "løfte ham op" - altså opmuntre ham til at synes det er sjovt at være blandt andre hunde i sådanne situationer!

Men hvis det bliver en weekend dag, skulle der ikke være de store problemer, det bliver bare planlagt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte at det kunne være meget godt for Ling... han har jo nogle lig i lasten der gør, at han godt kan have ret svært ved at kapere andre hunde (han er enormt usikker), og det kan være svært at "løfte ham op" - altså opmuntre ham til at synes det er sjovt at være blandt andre hunde i sådanne situationer!

Men hvis det bliver en weekend dag, skulle der ikke være de store problemer, det bliver bare planlagt :blink:

 

Ej, det ku' altså være hyggeligt :klap:

 

Lad os lige se hvad Guanomo og Lonny siger :5up: Ellers gør vi det da bare af flere omgange hvis der er mange nok der er interesserede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...