Hop til indhold

Hjælp til valg af race


Gæst Tim Ingerslev
 Share

Recommended Posts

Gæst Tim Ingerslev

Nu er jeg endelig flyttet i lejlighed hvor jeg må have hund. Nu kommer næste problem: Hvilken race skal jeg vælge? De krav der er, er at den skal kunne være stille, altså skal dens gøen være absolut minimal, den skal kunne bo i en lejlighed, hvorfor den heller ikke må være for stor og så skal motionsbehovet være regulært. Kan sagtens lufte den 3-4 gange dagligt, op til en halv time af gangen, men ikke mere end det i hverdagen. Derudover skal den kunne vænnes til andre hunde og en enkelt kat, da den tit vil komme med på besøg hos min mor, der har hund og kat. Har overvejet coton de tuleur (er ikke sikker på det er stavet rigtigt) men ved ikke helt om den er det rigtige "match".

 

Håber at der er nogen af jer der vil hjælpe med noget mere viden end den jeg selv sidder med

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bestemt også umiddelbart tænke noget i en selskabsrace...

 

Hvor længe skal den være alene om dagen? Bor du alene?

 

Hvorfor vil du gerne have en hund? Til selskab og hygge eller? Planlægger du at gå til træning med hunden? Har du erfaring med at have hund?

 

En coton, eller en bomulds hund som den også kaldes er en rigtig herlig race, og at kigge indenfor bichon-gruppen virker som et okay valg. DOG har jeg hørt, uden at have nogen anelse om det er rigtigt at den race har et par sygdomme og blandt andet allergi den kæmper med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tim Ingerslev

Jeg vil have hund til dels for selskabets skyld, men i høj grad også for motivationen til at komme ud og motionerer, så en race der kan klare lange gåture og eventuelt små løbeture, vil klart være at foretrække Den vil nok ikke komme til at være alene hjemme mere end 5 timer dagligt, da jeg bor sammen med min bror som er hjemme det meste af tiden, og jeg har selv korte dage det næste lange stykke tid. Træning vil komme an på racen, da jeg selv har været med til at træne 4 hunde op, men den vil under alle omstændigheder komme i "hvalpeskole". Netop bomuldshunden har sine fordele og et dejligt udseende, men jeg er nok ikke interesseret i andre bichoner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cotoner (bomuldshunde) kan gø en del. Skulle du vækge sådan en så skal du se dig godt for og få fra et ordentlig sted, der har været ret megt mode i dem og desværre mange med allergi eller nervøst temperament. Køb aldrig en forklaring som at mor eller far bare er reserveret. De skal være til at komme i kontakt med fr en besøgende.

 

Jeg tænkte nok mere cavalier king charles eller beagle. cavalier skal man bestemt også se eftr sunde og udadvente forældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...