Hop til indhold

når hvalpen kommer hjem


Gæst seppeline
 Share

Recommended Posts

Gæst seppeline

Jeg er interesseret i at høre erfaringer om når den lille guldklump ankommer hjemme hos mig/dig.

Vi venter en dejlig kærlig lille lhaso apso/jack russel blanding.

Det er mine forældres hvalpe og vi bor tæt. Jeg besøger. Leger og nusser med hvalpen ca hver anden dag. Han er vandt til mine børn. 3 og 15 år.

På nuværende tidspunkt tisser og pøller han kun på avis (4uger).

Der er flere skønne hvalpe til salg i Greve. Kontakt mig for interesse.

 

Jeg er i tvivl om vores lidt reseveret (ikke hundevandte kat) skal jeg evt beskytte hvalpen for katten. Måske også når vi ik er hjemme.

Hvordan øver jeg ham i at være alene? Jeg er væk 3 dage om ugen i 4 timer.

Er der noget jeg kan købe som hjælp til d?

Vi har haver og tænker at træne renlighed fra avis til have. og gode snuse gåture på marken.

Nogen gode råd :-) Sabrina

Link til indlæg
Del på andre sites

Katten skal have steder den kan være i fred for hvalpen. Dens mad og kattebakke skal op i højden, så hvalpen ikke kan nå det.

 

alene hjemme trænes ved at forlade hvalpen i sekunder af gangen - i starten bare gå ind i et andet rum og så langsomt sætte tiden op. Der er mange tråde om emnet hvis du bruger søgefunktionen.

 

han skal ud og opleve verden, ikke kun have og mark. I skal ud og se på biler, cykler, mennesker ig hvad der ellers måtte komme forbi. Motion er ikke vigtigt i den alder, oplevelser er. Har I meldt jer til hvalpetræning? Ellers vil det være en god ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst seppeline

Hej igen.

Jeg har læst ig læst.

Jeg løber interval løb og håber at max kan kommr til at nyde at løbr med.

Selvom han er en lhaso apso/jack russell blanding ser je mest jack russrll.

Hvilke jeg har læst en del om og ved han har brug for aktivitet. Både intelligents og motion.

Tænker ik kun han skal på marken og i haven.

Vi tager tit på strand. Skov osv. Derudover er der jo uendelige muligheder for max og udeliv i greve.

Agility bane...er min 15 frisk på at lave i haven.

Jeg bekymre mig ik for han bliver stimulet.

Vi har købt et kæmpe møbel/krædsetorn med kurve osv til katten.

Er lidt i tvilv om vi skal købe en hvalpe gård....med låg. For at skille dem ad.

Renlighed kan jeg jo altid komme tilbage tim.

Indtil nu er han 4 uger og renlig på avis.

Tak for dit svar. Stof til eftertanke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad han ligner og hvad han er, er ikke nødvendigvis det samme når vi taler blandinger. Det kan være han er en lhasa forklædt som russell, eller at han er en russell eller at han er et mix af begge dele.

 

jeg har selv to styks. Den ene en dansk/svensk blandet med lab/cocker. Hun er labrador primært inde i hovedet (samarbejdende, pleasende, elsker at bære og hente) selvom hun dog af og til får trangen til at bære mixet sammen med trangen til at ruske ihjel ;-):lol: og hun ligner en sort dansk/svensker.

 

den anden ligner en dansk/svensker, men er i virkeligheden en terrier, dog med noget mere mildhed i temperamentet...

 

blandinger er altid et lotteri. Nogle gange får man hvad man forventer, andre gange bliver man overrasket.

 

----

 

mht stimulering, så er alle de ting du nævner - distanceløb, agility osv jo ikke noget man kan lave før hunden bliver voksen. I hvalpetiden er det vigtigt at få gode oplevelser, at møde hele den store verden og lege med og være i selskab jævnaldrende ligesindede hunde, derfor er et hvalpehold en super ide. Så får man sparring med en træner og andre hundeejere (og finder ud af, at ja det er helt normalt at kræet bider som en sindssvag, æder alt i dens hovedhøjde osv osv...

 

renlighedstræning skal du ikke udsætte. Glem aviserne. Ud når hvalpen har spist, drukket, sovet og leget eller ca. Hver - hveranden time i starten. Ros til skyerne når fido gør det udenfor, ignorer og rengør med rodalon hvis der er uheld indenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...